כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הלקחים לא הופקו

היסטוריית השיגורים הכושלים של הג'יהאד האסלאמי

כבר ב-2014 קיים הג'יהאד האסלאמי תחקיר לסיכום מבצע צוק איתן, לשם הפקת לקחים בעקבות שיגורים כושלים שנפלו בשטח הרצועה, מאז מתברר שהלקחים לא הופקו והשיגורים הכושלים נמשכו במבצעים שבאו אחר כך כולל 'מגן וחץ' לפני כחצי שנה | אמש שיגור כושל פוצץ בית חולים

היסטוריית השיגורים הכושלים של הג'יהאד האסלאמי
מחבלי הג'יהאד האסלאמי צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ראש תחום פלסטינים ב'כאן', אליאור לוי מפרסם סקירה מעניינת על היסטוריית הכישלונות של הג'יהאד האסלאמי בגזרת ירי הרקטות. בשנת 2014, בתום מבצע צוק איתן, ביצע ארגון הג'יהאד האיסלאמי תחקיר לסיכום המבצע לשם הפקת לקחים. מבלי להיכנס לפרטים, לוי אומר שנחשף לעיקרי סיכום הממצאים.

לדבריו, אחד הדברים הבולטים שעלו שם היה - שאיכות הרקטות של מערך הייצור העצמי בעזה ירודה מאוד. בארגון החליטו לשים זרקור חזק על העניין הזה בשל אחוז גבוה של שיגורים כושלים שהובילו לנפילות בשטח הרצועה, לעיתים על בתים ויושביהם. מזכיר שוב - זה קרה בשנת 2014, כלומר לפני עשור. חלפו השנים וגא"פ השתתף בעוד ועוד סבבים מול ישראל ובכל פעם, מספר השיגורים הכושלים שלו היה גבוה.

השיא השלילי הגיע בסבבים האחרונים כולל האחרון (מבצע מגן וחץ) לכדי נתונים מביכים, ויותר מכך - ככל שהתקדמנו בשנים, כך גם גדל מספר התיעודים של אותם שיגורים כושלים. אפילו בצה"ל פרסמו במבצע האחרון תיעוד מבלוני תצפית שמראה כמה רקטות גא"פ נופלות בשטח העזתי.

בשלב זה כבר היה ברור שהלקחים לא הופקו ושגא"פ ורקטות זה לא סיפור הצלחה בלשון המעטה. אלא שאתמול חמאס חיבק באהבה את הפאשלה של גא"פ כדי לעורר את דעת הקהל הבינלאומית נגד ישראל. מערך ההסברה הישראלי התעורר מאוחר מדי אבל חשיפת ההקלטה המרשיעה הבוקר תפחית את היקף הנזק התודעתי שנגרם.

הג'יהאד האסלאמי בית חולים מלחמת חרבות ברזל שיגור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד