ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הזדהות וסולידריות

ביידן: "ארה"ב עומדת לצידכם זאת ההבטחה שלנו"

רה"מ נתניהו אמר לנשיא ביידן היום: "הדרך לניצחון תהיה ארוכה וקשה. אבל בעודנו מאוחדים במטרה זו, בתחושה עמוקה של צדקת הדרך וברוח בלתי שבירה של חיילנו ועמנו – ישראל תנצח בה". נשיא ארה"ב ביידן לרה"מ נתניהו: "ארצות הברית עומדת לצידכם בהגנה על החירות, בחתירה לצדק ובתמיכה בשלום - היום, מחר ותמיד. זאת ההבטחה שלנו"

ביידן: "ארה"ב עומדת לצידכם זאת ההבטחה שלנו"
הנשיא ביידן עם נתניהו צילום: חיים צח /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגשו היום (רביעי) ופרסמו הצהרות משותפות מפגישתם המורחבת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לביידן: "אדוני הנשיא, אתה נפגש עם קבינט המלחמה המאוחד שלנו, מאוחד ונחוש להוביל את ישראל לניצחון. זה יהיה סוג אחר של מלחמה, כיוון שחמאס הוא סוג אחר של אויב. בעוד שישראל רוצה למזער את מספר האבדות בנפש של אזרחים, חמאס חותר למקסם אותם. חמאס רוצה להרוג כמה שיותר ישראלים ולא מייחס שום חשיבות לחיי פלסטינים. מדי יום הם מבצעים פשע מלחמה כפול - הם שמים כמטרה את האזרחים שלנו בעודם מסתתרים מאחורי האזרחים שלהם. הם מטמיעים את עצמם בתוך האוכלוסייה האזרחית ומשתמשים בה כמגן אנושי".

עוד אמר נתניהו: "נמשיך לעבוד איתך, אדוני הנשיא, כדי להבטיח שיעמדו בדרישות המינימליות ונמשיך לעבוד יחד כדי להוציא את בני הערובה שלנו. אדוני הנשיא, הדרך לניצחון תהיה ארוכה וקשה. אבל בעודנו מאוחדים במטרה זו, בתחושה עמוקה של צדקת הדרך וברוח בלתי שבירה של חיילנו ועמנו – ישראל תנצח בה. תודה לך אדוני הנשיא".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "תודה לך, אדוני ראש הממשלה. הקבינט הזה הוקם בעקבות התקפת הטרור המחרידה של חמאס. הדברים שהם עשו היו ברוטליים, לא אנושיים, כמעט לא ייאמנו. אנחנו עומדים איתן, עומדים מאוחדים, ואני רוצה שתדעו שאתם לא לבד. כפי שהדגשתי קודם - נמשיך לתמוך בישראל בעוד אתם פועלים להגן על האזרחים שלכם. נמשיך לעבוד אתכם ועם השותפים שלנו באזור כדי למנוע מטרגדיות נוספות לפקוד אזרחים חפים מפשע. ארצות הברית עומדת לצידכם בהגנה על החירות, בחתירה לצדק ובתמיכה בשלום - היום, מחר ותמיד. זאת ההבטחה שלנו".

הנשיא ביידן והנשיא הרצוג בפגישתם: עמוס בן גרשום / לע"מ

נשיא המדינה נפגש גם הוא עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. בחלקה הראשון של הפגישה נועדו נשיא המדינה ונשיא ארה'ב בארבע עיניים. לאחר מכן הצטרפו היועץ לביטחון לאומי ומזכיר המדינה. נשיא ארצות הברית הביע אמפתיה רבה ואת צערו העמוק על אובדן החיים הטרגי. לצד זאת הדגיש כי הוא מגבה את פעילות ישראל כנגד ארגון הטרור חמאס באופן מלא.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש גם עם נציג משפחות החטופים והנעדרים ואמר: "תומכים בישראל באופן מוחלט. ארצות הברית תעשה ככל שביכולתה בכדי להחזיר את החטופים והנעדרים הביתה" נציגי המשפחות סיפרו לנשיא את סיפוריהם האישיים.

הנשיא ביידן הביע תמיכה במשפחות החטופים והנעדרים והדגיש כי אחת ממטרות ביקורו בארץ הייתה לפגוש את המשפחות באופן אישי. הנשיא ביידן הודיע כי ארצות הברית תומכת באופן מוחלט בישראל ופועלת למען שחרור החטופים ושהיא תתרום ממשאביה ככל שיידרש לביצוע מטרה זו.

נציגי המשפחות הודו לנשיא על תמיכתו וביקשו כי הוא יירתם למען הפעלת לחץ על נשיאי קטאר, מצרים וטורקיה בכדי ליצור מסדרון הומנטירי ולפעול להכנסת תרופות לחטופים במהרה, תרופות אשר בלעדיהן הם יהיו בסכנת חיים ממשית.

כמו כן, המשפחות ביקשו את סיועה של ארצות הברית בהפעלת לחץ בינלאומי על חמאס, בכדי להוביל לשחרור מיידי של כלל החטופים והנעדרים.

חמאס עזה בנימין נתניהו ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד