כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בעקבות הסכנה הביטחונית

פסק ההלכה של הראשון לציון במענה לשר מלכיאלי

הראשון לציון הגר"י יוסף בפסק הלכה לשר מיכאל מלכיאלי: "משפחות הנרצחים בעוטף לא צריכות לעלות לקבר בתום השבעה במקום שבו יש סכנה ביטחונית". המכתב הנוכחי הוא בהמשך להתייעצות שקיימו בלשכת הראשון לציון

פסק ההלכה של הראשון לציון במענה לשר מלכיאלי
הגאון רבי יצחק יוסף בשיעורו צילום: דר וסוחרת

הראשון לציון הגר"י יוסף שיגר מכתב לשר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי, בנוגע לשאלות שהעלו משפחות מנרצחי העוטף, שביקשו לדעת את המנהגים שעליהם לנהוג ככלות השבעה, בעלייה לקברי הנרצחים הטמונים בבתי עלמין שלגביהם יש סכנה ביטחונית והתראה מפני ירי רקטות וכדומה.

בני המשפחה ביקשו לדעת האם עליהם לנסות לקיים את המנהג ולעלות לקבר, חרף הסיכון הקיים בכך. במכתבו מציין הראשון לציון, כי למרות שיש מנהג לעלות לקבר בתום השבעה, במקום שיש אפילו חשש סכנה, אין צורך לעלות לקבר ואפשר לקיים את המנהג באמירת קדיש ובלימוד משניות לזכרו של הנפטר: "הדבר יועיל מאוד לעילוי נשמתם. ובעזרת השם עם תום המצב הקשה יעלו אל הקבר עם מניין עשרה ויאמרו קדיש ואת סדר האזכרה כל אחד כפי מנהגו".

מכתב הגר"י יוסף לשר מיכאל מלכיאלי.

בתשובה לשאלה מה לעשות בכל הקשור להקמת מצבה, הורה הראשון לציון, כי בשל המצב הקשה יש להימנע מהקמת מצבה במקומות שבהם יש חשש סכנה.

הרב הורה להנחות את חברות הקדישא לכסות את הקבר בבטון: "על החברא קדישא העוסקים בקבורה, לכסות את הקבר בבטון מיד ככלות השבעה, כפי הנהוג טרם הקמת המצבה ודי בזה, ויותירו את הקמת המצבה לאחר הסכנה".

המכתב הנוכחי הוא בהמשך להתייעצות שקיימו בלשכתו של הראשון לציון, השר לשירותי דת הרב מלכיאלי, מנכ"ל המשרד יהודה אבידן, יחד עם נציג הרבנות הראשית האחראי על תחום זיהוי חללים, הרב יעקב רוז'ה בדיון בכל הנושאים הקשורים לזיהוי וקבורה של הנרצחים בעוטף עזה.

הרב יצחק יוסף מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד