ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הגן על ישראל

רה"מ בריטניה: אנחנו לא מאמינים לחמאס כמו שלא מאמינים לרוסים

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק וגם יו"ר האופוזיציה קיר סטארמר, הביעו עמדה מאוחדת בתגובה לפיגועי הטרור של חמאס על ישראל. השניים גינו את חמאס בגין הטבח שביצעו בשמחת תורה

רה"מ בריטניה: אנחנו לא מאמינים לחמאס כמו שלא מאמינים לרוסים
נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק צילום: אבי אוחיון /לע"מ

לפני שהוא מבקר בישראל, ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק אמר לחברי פרלמנט "אל לנו למהר לשפוט מי היה אחראי לפיצוץ הנורא בבית חולים בעזה", אך הוא הוסיף: "אם אנחנו לא מתייחסים למה שיוצא מהקרמלין כאל אמת, אנחנו לא צריכים לעשות את אותו הדבר עם חמאס".

סונאק אמר על הפיצוץ ביום שלישי בלילה בחניון של בית החולים בעזה שהיא למותם של מאות פלסטינים "אל לנו למהר לשפוט לפני שיהיו בידינו כל העובדות על המצב הנורא הזה".

הוא אמר: "הבוקר נפגשתי עם היועץ לביטחון לאומי אבל גם עם יו"ר ועדת המודיעין. אני יכול להגיד ששירותי המודיעין שלנו ניתחו במהירות את הראיות כדי לבסס את העובדות באופן עצמאי".

מאוחר יותר התבקש סונאק על ידי חבר הפרלמנט השמרני סטיבן קראב להגיב לדיווחים בתקשורת הבריטית שדיווחו על טענות של חמאס כי ישראל אחראית להתקפה שבהן נהרגו 470 בני אדם מחוץ לבית החולים ביום שלישי בלילה.

סונאק הגיב ואמר: "אנו מאמינים שלישראל יש זכות להגן על עצמה, להגן על אנשיה ולפעול נגד הטרור ולהבטיח שהמתקפה הנוראה שראינו מחמאס לא תחזור על עצמה. בניגוד לחמאס, הישראלים, כולל הנשיא הרצוג, הבהירו כי הכוחות המזוינים שלהם יפעלו בהתאם לחוק הבינלאומי".

ראש הממשלה ומנהיג האופוזיציה קייר סטארמר הפגינו עמדה מאוחדת בתגובה למתקפת הטרור של חמאס על ישראל, והתגובה של ישראל על עזה.

סטארמר קרא לשחרור מיידי של כל בני הערובה שנלקחו על ידי חמאס. סטארמר וסונאק הדגישו גם כי התגובה של ישראל לזוועות צריכה להישאר במסגרת החוק הבינלאומי.

מנהיג הלייבור סטארמר אמר שבריטניה חייבת לעשות כל שביכולתה כדי למנוע "קטסטרופה הומניטרית" על ידי הכנסת תרופות, מזון, דלק ומים לעזה מיד, והוסיף: "חמאס הוא לא העם הפלסטיני והעם הפלסטיני הוא לא חמאס".

 

 

חמאס עזה בריטניה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד