ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
'סיוט מוחלט'

כוחות מיוחדים בריטים נמצאים בדריכות לסייע לישראל לחלץ בני ערובה

כוחות מיוחדים בריטים נמצאים "בדריכות גבוהה ומוכנים לעזור" לישראל לחלץ כ-10 בני ערובה בריטים המוחזקים בעזה על ידי חמאס. הכוחות פועלים לצד הכוחות המיוחדים של ארה"ב וישראל. יוצא הכוחות המיוחדים חושש שהמשימה תהיה 'סיוט' 

מטוס צבאי בריטי
מטוס צבאי בריטי צילום: Pixabay

חיילים מהיחידה המובחרת של בריטניה SAS נמצאים בכוננות גבוהה לבצע משימה נועזת לחילוץ כ-10 בני ערובה בריטים המוחזקים על ידי חמאס בעזה, כך דיווח ה'דיילי מייל'. על פי הדיווח, הכוחות הבריטים עובדים לצד ישראל וארה"ב כדי לאסוף מודיעין לגבי מקום הימצאם, לפני שיבצעו כל פעולה נועזת.

אך בקרב יוצאי היחידה יש חשש שמשימת חילוץ עלולה 'להסתיים באסון' עקב הבלגן בעזה, אחד אמר לעיתון: 'זה יהיה סיוט מוחלט'.

גורם בכוחות המיוחדים של בריטניה אמר: "מובן שהאירועים בדרום ישראל גרמו לשינוי במוכנות של הכוחות המיוחדים של בריטניה. כוח SAS שהיה באימונים סיים בשבוע שעבר את האימון שלו מספר ימים מוקדם יותר כחלק מתוכניות פריסה לא מוגדרות".

בריטניה משערת שיש כ-10 בריטים בשבי החמאס, לפחות שבעה ישראלים - בריטים נהרגו מאז תחילת הלחימה.

יוצא היחידה בריטית כריס ריאן אמר שהוא "לא יתפלא" אם הכוחות המיוחדים הבריטיים יתכוננו למבצע החילוץ הנועז.

לטענתו, הם יכולים לעשות זאת באמצעות מסוק מהבסיס הצבאי של בריטניה בקפריסין הסמוכה או מאחת משתי ספינות של הצי המלכותי הבריטי המוצבות בים התיכון.

אבל הוא אמר שכל פעולת חילוץ כזו תהיה כרוכה בסכנה. "חילוץ בני ערובה הוא משהו ש-SAS הוא כנראה הטוב בעולם, אבל המצב הזה בעזה הוא ייחודי, מבחינת הניסיון לאתר את החטופים ולמצוא מעבר בטוח החוצה", הוסיף.

"יש הרבה בלבול עם מה שקורה שם עכשיו. יהיה קשה למצוא את המקום הנכון בו מוחזקים בני ערובה - אז אתה צריך לעבור בבטחה למקום הזה, למצוא את בן הערובה ואז לעזוב. מנקודת מבט תכנונית, זה יהיה סיוט מוחלט. זה עלול להיגמר באסון".

חמאס עזה בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד