כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
קראו להכניס סיוע הומניטרי

בריטניה: אנשי דת מוסלמים גינו את התקפות חמאס על ישראל

אנשי דת מוסלמים בכירים בבריטניה גינו את התקפות חמאס על ישראל בהצהרה. 15 אנשי הדת גינו גם "כוח מופרז" מצד ישראל, אך אינם מאשמים את ישראל בתקיפת בית החולים

בריטניה: אנשי דת מוסלמים גינו את התקפות חמאס על ישראל
תקיפה בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

כמה מהמנהיגים המוסלמים הבכירים ביותר של בריטניה אמרו שהם "מגנים את הרג וחטיפת חפים מפשע על ידי חמאס" ב-7 באוקטובר והתנערו מהאשמה על ישראל לפיצוץ בבית החולים בעזה.

בהתייחסות לא שגרתית של אנשי דת מוסלמים מובילים בבריטניה במלחמה בין חמאס לישראל, אנשי דת אמרו שהם "מגנים באופן חד משמעי את הרג האזרחים" הן בישראל והן בעזה, זאת בהצהרה שניתנה לעיתון היהודי הבריטי Jewish News.

ההצהרה היתה חתומה על ידי כמה מהדמויות המשפיעות ביותר בקהילה המוסלמית הבריטית, וכללה גינוי לשימוש ה"מופרז" של צה"ל בכוח וקריאה להכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה.

במכתב, 15 הבכירים קראו ל"איפוק מישראל", ואמרו: "אנו מגנים את הרג וחטיפת חפים מפשע של חמאס ב-7 באוקטובר, וכן את השימוש של הצבא הישראלי בכוח מופרז לאחר מכן".

ההצהרה משמעותית מכיוון שעד כה הייתה חוסר רצון של חלק מנציגי הקהילה המוסלמית הבריטית למתוח ביקורת פומבית על פעולות חמאס מחשש שיראו אותם כמבקרים את כל הפלסטינים.

המנהיגים הדתיים, לעומת זאת, הקפידו לערוך הבחנה, ואמרו: "המצור המוחלט על עזה הביא לסבל עצום והפעולות האחרונות מעצימות משבר הומניטרי בממדים בלתי נספרים על הפלסטינים, שאינם אחראים לפעולות חמאס".

ככל שמספר התקריות האנטי-יהודיות גדל ברחבי אירופה, המנהיגים המוסלמים אמרו שהם "מגנים לחלוטין את כל מעשי האנטישמיות או האיסלאמופוביה שהתרחשו ברחובותינו כאן בבריטניה", והוסיפו כי "אף אחד לא צריך להרגיש לא בטוח בארץ הזאת".

עוד נאמר: "בעודנו צופים בסצנות קורעות הלב של בית החולים שנהרס, אנו מזכירים שההרג וההרס נגד גברים, נשים וילדים חפים מפשע הם מצערים ומנוגדים לעקרונות הצדק והאנושיות היקרים לנו באמונתנו. אנו מגנים את הרג וחטיפת חפים מפשע על ידי חמאס ב-7 באוקטובר 2023 וכן את השימוש של הצבא הישראלי בכוח מופרז לאחר מכן. אנו קוראים לממשלת ישראל לפעול באיפוק ובגבולות המשפט הבינלאומי".

עוד מההצהרה: "המצור המוחלט על עזה הביא לסבל עצום והפעולות האחרונות מעצימות משבר הומניטרי בעל מימדים בלתי נספרים על הפלסטינים, שאינם אחראים לפעולות חמאס. אנו גם פונים לקהילה הבינלאומית לחפש דרכים דיפלומטיות ופוליטיות לשלום. המשבר הנוכחי הראה כישלון של יוזמות בינלאומיות, אבל בוודאי רק באמצעות דיפלומטיה נוכל להשיג שלום בר קיימא בארץ הקודש".

"אנו קוראים להפסקת כל פעולות האיבה וקוראים לממשלתנו להגביר בדחיפות את המאמצים להבטיח שהחוק ההומניטארי הבינלאומי וזכויות האדם יישמרו, ולנהל משא ומתן על הפסקת אש שתוכל לעצור את הרג נוסף של חפים מפשע. אנו גם מגנים מכל וכל את כל מעשי האנטישמיות או האיסלאמופוביה שהתרחשו ברחובותינו כאן בבריטניה".

חמאס בריטניה עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד