כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
תמחור חדש לאגרה

שימו לב: משרד התחבורה נערך לשינוי התשלום על הטסט לרכב

משרד התחבורה נערך ליצירה של מנגנון אוטומטי שיעדכן בכל חודש ינואר את גובה הגבולות של קבוצות המחיר שלפיהן מחושבים מחירי אגרות הרישוי בישראל. כך שרכב חדש מדגם זהה לדגם שנרשם לפני שנה, לא יסווג לקבוצת אגרה גבוהה יותר

שימו לב: משרד התחבורה נערך לשינוי התשלום על הטסט לרכב
מדבקות טסט צילום: בחדרי חרדים

משרד התחבורה החל בתהליך שמטרתו היא שינוי של האופן בו אגרות הרישוי על הרכב שלנו מחושבות. מידע זה מופיע בטיוטה של תיקון לתקנות התעבורה שמשרד התחבורה הגיש אשר מיועדת לאישור לקראת אמצע החודש הבא.

לפי עיקרי הדברים שכותב משרד התחבורה בטיוטה, המשרד נערך ליצירה של מנגנון אוטומטי שיעדכן בכל חודש ינואר את גובה הגבולות של קבוצות המחיר שלפיהן מחושבים מחירי אגרות הרישוי בישראל.

השינוי שעליו מדבר משרד התחבורה הוא שינוי חשוב: כיום כל המכוניות החדשות שמשווקות בישראל משויכות לשבע "קבוצות רישוי" שהן קבוצות שנקבעות לפי המחיר של הרכב. הקבוצות האלה הן הבסיס שלפיו משרד התחבורה קובע כמה יעלה הטסט של הרכב, כלומר אגרת הרישוי שאנו משלמים מדי שנה למדינת ישראל. הבעיה לפי משרד התחבורה היא שהגבולות של הקבוצות האלה, כלומר הרף התחתון והעליון שלהן, לא מתעדכנים באופן מספיק תכוף, בטח שלא ביחס למהירות שיבואני הרכב משנים את המחירים של המכוניות.

בדיוק מהסיבה הזאת, במשרד התחבורה רוצים ליצור מנגנון עדכון אוטומטי שיופעל כל שנה בתחילת ינואר. המנגנון הזה יבצע כל שנה התאמה של הגבולות של קבוצות הרישוי בהתאם לשיעור השינוי במדד מחירי רכב חדש שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. משרד התחבורה מסביר כי: "מטרת עדכון גבולות קבוצות המחיר הינה שמירה על רציפות ועקביות בסיווג דגמי הרכב הנמכרים בשוק הישראלי לקבוצות אגרה כך שרכב חדש מדגם זהה לדגם שנרשם לפני שנה לא יסווג לקבוצת אגרה גבוהה יותר, ובהתאם לא יחויב באגרה גבוהה יותר עקב עליית מחירי הרכב".

כלומר אם למשל פלוני קונה מכונית בדצמבר והיא שווה 130 אלף שקל ואלמוני קונה את אותה מכונית בינואר אבל היא שווה 140 אלף שקל בגלל ההתייקרות, אז לפי משרד התחבורה אין סיבה שאחד מהם ישלם יותר כסף בדמי הרישוי למרות שיש להם את אותה מכונית. אבל חשוב גם לציין שיש גם יצרנים כמו טסלה - שדווקא מוזילים את המכוניות שלהם מעת לעת.

 

משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד