כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לקראת כניסה לעזה

הפרשן הצבאי: "ישראל קיבלה מביידן את האישור לצאת למהלך קרקעי"

יוסי יהושוע כתב ופרשן צבאי של ידיעות אחרונות על ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל ועל ההכנה לקראת כניסה קרקעית: "הצבא אומר תנו לנו זמן, זה לא מה שהרגלנו אתכם". על המבצע הקרקעי: "האמריקנים לקחו פיקוד על האירוע הזה"

הפרשן הצבאי: "ישראל קיבלה מביידן את האישור לצאת למהלך קרקעי"
הנשיא ג'ו ביידן בישראל צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

היום ה-13 למלחמת חרבות ברזל: אתמול (ד') ג'ו ביידן ביקר ביקור בזק בישראל על מנת להביע את תמיכתה של ארה"ב בישראל לקראת השלב הבא - הכניסה קרקעית. בנוסף נשיא ארה"ב אמר כי נושא השבויים והנעדרים הוא הנושא הכי חשוב לו וזה עומד בראש סדר העדיפויות שלו.

ניסים משעל וטל שלו מרדיו 103 שוחחו עם הפרשן הצבאי של 'ידיעות אחרונות' יוסי יהושוע ששיתף בתובנות על המצב באשר לחטופים: "התמונה הולכת ומתבהרת, האתגר הוא מאוד גדול. אנחנו יודעים שעד אתמול נמצאו גופות מחבלים בשטח, חזרתי מעוד ביקור בכפר עזה. רק מי שרואה את מה שקרה שם, יכול להבין את המורכבות. התמונה הזו תתבהר בזמן הקרוב, לא פחות חשוב לעסוק מה נעשה מפה והלאה".

לדבריו, "אנחנו נראה מספר מאמצים. אנחנו נראה את מאמץ השבויים והנעדרים שייעשה במקביל למאמץ המבצעי. הצבא בישראל קיבלו מביידן את האישור לצאת למהלך הקרקעי שהוא המהלך המשלים למהלך האווירי שנפתח לפני שבועיים".

עוד אמר על המעורבות של ארה"ב: "האמריקנים לקחו פה פיקוד על האירוע הזה, שבוע שעבר היינו באירועים מאוד קריטיים, האיום מצפון הוא פי עשר חמור מהאיום מדרום, הוא עדיין רלוונטי, מאוד".

על כניסה קרקעית אפשרית אמר כי "הצבא אומר תנו לנו זמן, זה לא מה שהרגלנו אתכם. יש עניין לכתישה משמעותית, לקחת להם כמה שיותר נכסים. יש לא מעט מחבלי נוח'בה, מה שאנחנו רואים זה יכולת חדשה, שבו השב"כ במהירות מוציא את המידע הרלוונטי על יעדים של חמאס בעזה בטווח זמן מידי, מעביר אותם לתאי התקיפה. החקירות של המחבלים שתפסנו מניבות פרי".

עזה מלחמת חרבות ברזל ג'ו ביידן חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד