ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הקבינט יוחלף

מכל הזירות: לייבל'ה חוזר במהדורת מלחמה

והשבוע במהדורת לייבל'ה של פוסט פגרת החגים: החלות של הגבירים שלא נאפו עקב המלחמה | השרים החרדים שהגיבו בשבת ואלו שרק במוצ"ש | הסולחה שכמעט התרחשה בין שתי החצרות בבני ברק וחיפה | ב'המודיע' לא זכרו שבחול המועד לא מניחים תפילין | וגם: הצלם שתפס את התפוח מבין אלפי החסידים | מהדורה ראשונה בצל המלחמה 

מכל הזירות: לייבל'ה חוזר במהדורת מלחמה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה חוזר השבוע ובגדול, אחרי פגרה ארוכה בחודש החגים וההלם בשבוע הראשון למלחמה הקשה. לייבל'ה לא יכול היה להשאיר את הקוראים ללא מדור שבועי. רבים התחננו וביקשו ולייבל'ה נענה לקריאה. 

מיד כשלייבל'ה התעדכן על פרוץ המלחמה בשמחת תורה, מנוכרי כמובן, הוא הסיק שהבחירות תדחנה, אך מה יעשו כל הפוליטיקאים שלא הפסיקו לרקוד שבעה ימים בשמחות בית השואבה וכעת יצטרכו גם ללכת שמונה ימים להדלקות נר חנוכה? לייבל'ה כבר לא יכול לצייץ מרוב כאבים ביד. 

לייבל'ה אוהב את חברי הקבינט, אלו בקיפקעס בשטיבלא'ך שיודעים הכל. לייבל'ה שמע על מהלך גדול מאוד לפטר את כל האשמים במחדל: ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, ראש השב"כ. במקומם ימונה קבינט מלחמה שיכלול: נהג מונית, אברך כולל, טובל במקווה וגיבור טוויטר נחשב, כי הרי הם מנהלים את המלחמה יותר טוב מהבור בתל אביב. מה שבטוח הם יודעים בדיוק מתי יכנסו רגלית וכידוע נסראללה רועד על נפשו. 

בצל המלחמה והערבים שכבר לא עובדים במקומות עבודה של יהודים ניכרת ההשפעה בכל מקום, לייבל'ה חושף כי החלות במאפיית ויז'ניץ בבני ברק ביום שישי האחרון לא יצאו כבכל שבוע, במקום הערבים, בעל הבית ובחורי ישיבות נאלצו לעבוד עם התנורים והסיפור הגדול: החלות של הגבירים עם הפס למעלה לא יוצרו למגינת לב כל הנגידים.  

אפרופו ויז'ניץ, לייבל'ה שמע השבוע על כמעט סולחה בין החצרות בבני ברק וחיפה במעמד פדיון הבן שנערך בבני ברק, אך ברגע האחרון הרבי מחיפה לא חש בטוב ובכך נמנעה הסולחה שהעסיקה את החסידים בימי המלחמה.

לייבל'ה חושף כי בשבת האחרונה מזכיר הממשלה יוסי פוקס ביקש בקבוצת השרים לאשר איזה חוק בהוראת שעה לנוכח מצב החירום במדינה. לייבל'ה עבר על הקבוצה וראה כי שר חרדי הגיב מיד בשעות הצהריים. רמ"ט שר חרדי אחר הגיב בשעת סעודה שלישית. ושלושה שרים חרדים אחרים הגיבו רק במוצאי שבת.

עוד חשיפה מאזור השרים: שר חרדי שהיה מושבת בשבועות האחרונים לאחר שנפל בערב חג הסוכות, חזר בשבוע אחרון לפעילות למרות הכאבים, והגיע לישיבת ממשלה ולניחומי אבלים בצפון הארץ. לייבל'ה מאחל החלמה מהירה לכבוד השר.

וידיעה מרגשת על אחדות במשפחת מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל: אחרי שבליל ההילולא עלו רוב הבנים יחדיו לציון בסנהדריה ביום ההילולא ה- 10, למחרת בבוקר עלו חלקם שוב יחד עם האחיות הרבניות. והאמת והשלום אהבו. 

לייבל'ה גילה במהלך המלחמה כי בעיתון 'המודיע' ציטטו דברי הספד של אחד הפצועים שסיפר כי יום לפני שמחת תורה קיבל הארה להניח תפילין. לייבל'ה בטוח כי אם המבקר המחמיר היה עובר על הידיעה, היה מגלה כי בחול המועד לא מניחים תפילין והיה מספר כי הניח בערב החג.

מי שחגג השבוע בר מצווה לבנו הוא מוטי בבצ'יק רמ"ט שר השיכון. לבר המצווה הגיע האדמו"ר מגור ובבצ'יק זכה לכבוד גדול. אמנם לא הייתה תמונה של כל נשות לשכת ראש הממשלה בעזרת הנשים כמו בבר המצווה הקודמת וזאת בעקבות המלחמה אבל השמחה הייתה גדולה. לייבל'ה מאחל מזל טוב ענק. 

לייבל'ה גם הגיע השבוע לכנסת למעמד פתיחת זמן חורף, או מה שנקרא בז'רגון 'כנס החורף'. לפני האזעקה שנשמעה ראה לייבל'ה במזנון את זקן הפרשנים בדורנו יעקב ריבלין שקטף את התואר לאחר פטירת העיתונאי הבלתי נשכח יצחק נחשוני ז"ל. 

בשיא האעזקה נמלט לייבל'ה לאן שנמלטו כל יושבי הבית, שם ראה את יו"ר ועדת הבריאות החדש יוני משריקי עם העיתונאי ישי כהן מכיכר השבת משוחחים. 

גם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן נמלט כאחד האדם ותפס מחסה ליד השר זאב אלקין. לייבל'ה התרגש. 

לייבל'ה ירד השבוע גם לחזית וראה את הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן אבי תנועת הקירוב בדורנו מברך את הלוחמים לפני יציאתם לשטח.

בין העוסקים במלאכת הקודש של טיפול בפצועים הרבים ממתקפת הטרור האכזרית של חמאס - דאעש, היה גם חמי טרכטנברג, חובש באיחוד הצלה שעדיין משרת בחטיבת הצנחנים. חמי ירד לדרום מיד כשהתאפשר מבחינת כוחות הביטחון, ונאלץ להפסיק את הטיפול בפצועים כמה פעמים, בשל קרבות שעדיין התחוללו בדרום.

האחים המסורים מוטי ומוישי לוי מאלעד שלא עצמו עין מאז פרצה המלחמה בשמחת תורה, לקחו השבוע הפוגה מהדרום וחזרו לאלעד לכור מחצבתם. רגע לפני הם הצטלמו ביציאה משדרות. לייבל'ה מאחל להם שאפו ענק. 

מי שעוד ירד לדרום לעשות משמרות הוא צוריאל קריספל שלא עזב את האמבולנס אף לא לרגע ונתן מכוחו וטיפל בכל מה שצריך. 

את ראש מועצת קריית יערים יצחק רביץ ראה לייבל'ה השבוע יחד עם סלים ג'אבר ראש מועצת אבו גוש בניחום אבלים בבית משפחת מאג'ד איברהים באבו גוש שבנם בן ה-19 נהרג מפגיעת טיל מעזה. 

בצל המלחמה, בחצרות החסידים ביטלו את מעמדי הקפות השניות ונעילות החג. בחצר חסידות צאנז גם ביטלו את מעמד זריקת התפוחים, אך מכיוון שמסורת זה מסורת, והמעמד התקיים במוצ"ש האחרון שבת בראשית. הרבי מצאנז שראה כי במקום הולך להיות דחיפות זרק רק תפוח אחד ומי שתפס את התפוח הוא הבחור החשוב אברהם אבא אייזנבאך המוכר כצלם א. אייזנבאך שתפס את התפוח ומיהר לחלק חלקים ממנו לאלו הצריכים לישועה וגם הוא נגס ממנו בברכה לשידוך בזאת השנה. 

אפרופו קרית צאנז, מי שנצפה השבוע קושר ציציות לחיילים הוא איש המוסדות המפורסם שמוליק כץ שנרתם לסייע בכל כוחו. לייבל'ה מעריץ את שמוליק. 

בארץ ובעולם התאחדו השבוע עם יושבי ארץ הקודש הנתונים בצרה ובשביה, בלב ליבה של שכונת בורו פארק התקיימה עצרת ענק לכלל הקהילות שזעקו בתפילה, לייבל'ה ראה את זקני וישישי חסידי בעלזא בעצרת בראשות הרבי וינברגר, עקב כך שלא סודרו להם כסאות הם תפסו כמה ארגזי פלסטיק וישבו להגיד תהילים. 

גם העיתונאי שזכור מתקופת הקורונה יעקב קורנבלי הגיע לעצרת ונשא תפילה חרישית מעומק הלב למען אחינו בדרום ובצפון. 

בסאטמר בויליאמסבורג נערכה עצרת גדולה בבית המדרש הגדול בראדני שם ראה לייבל'ה את גדול המלחינים ר' פינקי ובר נושא תפילה מעומק הלב. 

באמריקה גם התקיימה חתונה גדולה בחצרות ויז'ניץ בית שמש לחצר ויז'ניץ קאיימשא לייק. לייבל'ה ראה את מנכ"ל רפואה וחיים ברוך הימל יחד עם העסקן הויליאמסבורגאי ברוך שטיינמץ בסוד שיח מחוץ לחתונה. 

גם באנטוורפן מזדהים עם ישראל: ר' יענקל ברגר מחשובי חסידי בעלזא באנטוורפן נלכד השבוע תוך כדי רכיבה על אופניו מתראיין לתקשורת הבלגית על המצב הקשה בארץ. 

את איש היח"צ הגוראי פנחס פלינקר ראה לייבל'ה משוחח ארוכות עם מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך בכניסה למלון שפיים שם שוהים תושבי קיבוץ כפר עזה.

עמנואל זלטס, הכתובת הדגלאית בעיריית ירושלים ועוזרו הקרוב של מ"מ ראה"ע לייזר ראוכברגר, הגיע להתברך אצל גדולי ישראל לרגל בר המצווה לבנו שתיערך בתחילת השבוע.

ובו בזמן שמנסים להשמיד אותנו - עמלים למען זוגות מעוכבי ילדים: נשיא ארגון 'פרי חיים' הרב משה שלזינגר נפגש השבוע בארה"ב עם ד"ר דיצ'ייני מראשוני הרופאים בתחום מעוכבי ילדים בעולם.

לפני פינת המזל טובים, לייבל'ה שולח ניחומים לר' מיכאל אליעזר פרידמן משב"ק הרבי מנדבורנה על פטירת רעייתו ע"ה ולבנה הבחור אייזיק צבי פרידמן מחשובי הבחורים בחצר החסידות. לייבל'ה הגיע לנחם וראה את הרבי מויז'ניץ מנחם. 

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לעיתונאי בנצי ליזרוביץ מרדיו קול חי לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה. לייבל'ה הגיע לשמחה וראה את הרב הראשי הגר"ד לאו בשמחה. 

ברכת מזל טוב לעיתונאי זאב אלפרוביץ כתב המבשר ובקהילה לרגל שמחת נישואי בנו השבוע, עם בתו של אהרן לינדנפלד מנהל משרד בד"ץ מהדרין. החתונה התקיימה היכל הטישים בקרית קרעטשניף ברחובות בעקבות המצב. 

ברכת מזל טוב ליועץ התקשורת חזקי שכטר לרגל הולדת הבת. אמנם באיחור אבל הקידוש ייחגג השבת בבני ברק. 

ברכת מזל טוב לבחור החשוב בנצי רוטנברג מנאמני ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצ"ל לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לשימי ויכלדר מעסקני חסידות סטריקוב לרגל הולדת הבת בשעה טובה. ברכת מזל טוב לסבא, ר' חיים ברוך ויכלדר מזכ"ל 'דגל ירושלים'. 

ברכת מזל טוב לאיש החסד נתי צישינסקי יו"ר 'עזר לחיים' לרגל שמחת בר המצווה לבנו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לראש העיר אלעד ישראל פרוש לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה, נכד השר מאיר פרוש.

ברכת מזל טוב לחנוך זייברט מ"מ ראש העיר בני ברק, לרגל שמחת אירוסי נכדתו הראשונה, בת לבנו משה זייברט מעסקני העיר אשדוד. 

ברכת מזל טוב לנחום גיטלר סגן ראש העיר מודיעין עילית לרגל שמחת נישואי בנו השבוע. 

ברכת מזל טוב ליצחק אוסטרליץ מנכ"ל איגוד הסמינרים לרגל שמחת הולדת נכדתו בת לבנו הרב שמעון מרדכי אוסטרליץ ממצויני האברכים בחסידות נדבורנה.

ברכת מזל טוב למרדכי וינשטוק עורך מגזין 'בקהילה' לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לרפאל דוידוב מנהל רשת 'שוקה סטוק' לרגל שמחת נישואיו בשעה טובה. מי שסידר קידושין היה הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון. 

חדשות לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד