ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
60 מחבלים חוסלו

חיל הים במלחמה: סיכול חדירות מהים ופריסת שייטת צוללות

פרטים חדשים על פעילות חיל הים במלחמה: סיכול פיגועים ימיים באמצעות צוללות בלתי מאוישות של חמאס ופריסת שייטת הצוללות במזרח התיכון

חיל הים במלחמה: סיכול חדירות מהים ופריסת שייטת צוללות
חיל הים הבריטי בפעולת התפיסה צילום: חיל הים הבריטי

צה״ל סיכל במהלך המלחמה ניסיונות אפשריים של חמאס לשלוח כצב״מים (כלי צוללת בלתי מאוישים) לים. מחסן כצב״מים הותקף ביבשה בשטח הרצועה, ובכך סוכלו ניסיונות פיגוע אפשריים לפגוע באסדות הגז למשל, באמצעות אותן צוללות קטנות בלתי מאוישות שפותחו בחמאס בשנים האחרונות.

ניסיון דומה סוכל גם במבצע שומר החומות ב-2021, כך מדווח העיתונאי דורון קדוש. כמו כן, בצה״ל זיהו מספר ניסיונות של חמאס לבצע ירי רקטי על אסדות הגז. הירי יורט בהצלחה.

בנוסף, כחלק מהמאמצים לייצר הרתעה מול איראן וחיזבאללה - לא רק נושאות המטוסים האמריקניות פרוסות בים התיכון - גם שייטת הצוללות, שייטת 7, פרוסה מהיום הראשון של המלחמה באזור המזרח התיכון כאמצעי הרתעה, ונערכת לתרחישים שונים.

הכשל המודיעני בשבת שעברה לא היה רק בעזתים שחדרו את הגדר. גם בזירה הימית, חדירת המחבלים הייתה מעל ומעבר לתרחיש שאליו התכוננו בצה״ל. הכוחות נערכו לניסיון חדירה של מחבלים מהים על 1-3 כלים כאשר בסופו של דבר חיל הים סיכל 7 כלים ימיים שעליהם ניסו המחבלים לחדור. מדובר על 60 מחבלים שחוסלו - בים, על קו החוף או מהאוויר - וההערכות בחיל הים הן שרובם המוחלט של ניסיונות החדירה מהים סוכלו - ורק מחבלים בודדים הצליחו להגיע לחוף.

 

חיל הים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד