כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בתמיכת הקואליציה והאופוזיציה

אייכלר בהצע"ח להכרה במשפחות החטופים כמשפחות נפגעי איבה

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר הגיש הצעת חוק להכרה במשפחות החטופים כמשפחות נפגעי איבה. על ההצעה חתמו למעלה מ- 80 חברי כנסת מכל סיעות הבית קואליציה ואופוזיציה, במטרה להנחה על שולחן הכנסת לדיון והצבעה בהקדם

אייכלר בהצע"ח להכרה במשפחות החטופים כמשפחות נפגעי איבה
אייכלר וגלנט בוועדה צילום: נועם מושקוביץ

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר הגיש הצעת חוק להכרה במשפחות החטופים כמשפחות נפגעי איבה. כיום, החקיקה בישראל מעניקה תגמולים והטבות שונות לבני משפחה של מי שנפגעו בפגיעת איבה או של חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון שנפגעו בשירותם, וכן למי שנגרמה לו נכות בנסיבות אלה. אולם לגבי משפחות שבויים ונעדרים אין כל חקיקה. המציאות הזו כובלת את ידי הביטוח הלאומי ואינה מאפשרת לו להשתתף בטיפול ובסיוע כלכלי.

כדי לסייע לבני המשפחות של השבויים והנעדרים הרבים מהאירועים האחרונים ולהקל מעט מסבלם, מציע החוק לקבוע כי בני משפחה של מי שנפל בשבי האויב או נעדר יקבלו סיוע החל מיום פרוץ המלחמה ויהיו זכאים לזכויות הניתנות לבני משפחה לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה.

על הצעת החוק של ח"כ אייכלר חתמו למעלה מ 80 חברי כנסת מכל סיעות הבית, קואליציה ואופוזיציה. מלבד עשרות השרים וסגני שרים, שאינם יכולים לחוקק. כולם מאוחדים ברצון לסייע למשפחות החטופים בתקווה שהחוק יעלה לדיון והצבעה בהקדם האפשרי. זאת כדי לאפשר מעטפת טיפולית וכלכלית למשפחות החטופים באופן מיידי.

ישראל אייכלר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד