כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
המוסכים יוכרו כמפעלים חיוניים

מי יתקן את המכוניות שלנו? הפתרון למצוקת כוח האדם

יושב ראש איגוד המוסכים אומר כי בעקבות המצב הבטחוני, מתקבלות פניות בכל הקשור למצוקת כוח האדם הנוכחית בענף. משרד התחברה פועל להכיר במוסכים כמפעל חיוני ובכך לאפשר העסקת עובדי שטחים

מי יתקן את המכוניות שלנו? הפתרון למצוקת כוח האדם
ענף הרכב מוגבל - מוסך תיקונים צילום: רוני נאק

איגוד המוסכים, הגוף אשר מאגד את כל היבטי עבודתם של המוסכים המורשים בישראל, רוצה לקדם הבאה של עובדים זרים וגם פועלים מהשטחים כדי שיעבדו בתיקוני רכב. כיום בעקבות המצב עובדים רבים במוסכים בישראל גויסו או שאינם מגיעים לעבודה ובאיגוד המוסכים מציפים את הבעיה. במסגרת המהלכים שאיגוד המוסכים מקדם, המוסכים יוכרו כמפעלים חיוניים למשק וכך יוכלו להגיע אליהם העובדים.

לדברי רונן לוי, יושב ראש איגוד המוסכים: "בעקבות המצב הבטחוני אנו מקבלים פניות רבות בכל הקשור למצוקת כוח האדם הנוכחית בענף. משרד התחבורה פועל להכיר במוסכים כמפעל חיוני ובכך לאפשר העסקת עובדי שטחים שיוחרגו מן הסגר הכללי החל כרגע. בנוסף משרד הכלכלה פועל לאשר באופן חריג ייבוא של אלפי עובדים זרים, שני שליש מכונאים רכב ושליש במקצועות הפחחות".

הקשר הזה נציין שבימים אלה עלינו להקפיד על תחזוקת הרכב גם אם הוא לא נוסע הרבה והאמת היא שלא צריך להיות מכונאי מדופלם בשביל זה- רק לדאוג שהמכונית תמתין לנו כשהיא במצב טוב. ובשביל זה צריך רק לנפח צמיגים פעם בשבועיים, מה שדרך אגב מומלץ גם בימים שגרתיים, להציץ מתחת לרכב שאין לנו נזילות שמן או נזילות של נוזלים אחרים כמו נוזל הקירור ולמי שיודע איך עושים את זה- לנתק את הקוטב השלילי של המצבר כשהרכב עומד (אבל חשוב לדעת שזה אומר שאין לרכב חשמל כלומר אין אזעקה ותחנות הרדיו לא ישמרו).

 

משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד