כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לעבר היעד

זה סכום המיליונים שגייסו הפדרציות היהודיות עבור ישראל

הפדרציות היהודיות גייסו 388 מיליון דולר עבור ישראל כדי לעזור לאזרחי הדינה. הסכום הוא שני שלישים מהיעד של 500 מיליון דולר שהפדרציות הציבו

זה סכום המיליונים שגייסו הפדרציות היהודיות עבור ישראל
אילוסטרציה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה הודיעו כי גייסו 388 מיליון דולר כדי לתמוך בישראל בזמן שהמדינה נאבקת להתאושש מהמתקפה ב-7/10 שהותירה יותר מ-1400 הרוגים ומאות נעדרים וכאלה בשבי חמאס.
הפדרציות כבר החלו להקצות 50 מיליון דולר מהכספים ועוד 20 מיליון דולר נוספים הוקצו היום. עד כה חולק כסף ל-20 ארגונים שיתנו מענה לצרכים מיידיים ודחופים כמו טיפול רפואי, שירותי חירום, פינוי, תחבורה, דיור, תמיכה בנפגעי טרור, טיפול בטראומה ותמיכה פסיכולוגית וכן צרכים ארוכי טווח.
ארגונים שעומדים לקבל כספים כוללים את הסוכנות היהודית לישראל, ג'וינט, אורט העולמי, קואליציית הטראומה הישראלית, איחוד הצלה, מגן דוד אדום, זק"א, המרכז הרפואי ברזילי והמרכז הרפואי סורוקה.
הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה מורכבות מ-146 פדרציות ברחבי ארה"ב המספקות את כל השירותים, התמיכה והחינוך לקהילה שלהן ותומכות ביחד בעם היהודי ברחבי העולם.
"אם לחמאס היה דרך, הוא היה עושה לכל היהודים את מה שהוא עשה ליהודים לאורך רצועת עזה", אמר מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר, מנהיג הרוב היהודי הראשון בסנאט באירוע של הפדרציות. "אם האיום שיש לחמאס לא יבוטל, הוא יחזור שוב". מנהיג המיעוט בסנאט, מיץ' מקונל, הוסיף: "אנו עומדים בפני רגע שדורש בהירות מוסרית, זה זמן לבחירה, והבחירה ברורה: עלינו לעמוד לצד בעל הברית הקרוב ביותר של אמריקה במזרח התיכון, עם עם ישראל, ועם אלה המוחזקים כבני ערובה על ידי מחבלים ועם משפחותיהם, ועלינו לגנות את הטרוריסטים הברברים, נותני החסות המרושעים שלהם ואת מורשת השנאה ליהודים שהכתימה את ההיסטוריה העולמית במשך אלפי שנים".
חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד