ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
אמיץ וגיבור

נהג בדואי הציל 30 אנשים מהטבח תוך סיכון חייו

נהג מיניבוס בדואי מהדרום גילה תושייה מדהימה והציל 30 אנשים מהטבח בשמחת תורה, כשכדורים שורקים סביבו ורחפן חמאס מעליו. הוא הצליח להבריח מהתופת עשרות ישראלים

נהג בדואי הציל 30 אנשים מהטבח תוך סיכון חייו
חרבות ברזל צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

יוסף זיאדנה, בדואי ישראלי בן 47, תושב רהט, נהג מיניבוס, עובד בהסעת נוסעים ברחבי הדרום, אבל ב-7 באוקטובר הוא נקרא לאסוף את לקוחותיו הקבועים שהתחננו שיציל אותם מהמתקפה האכזרית של חמאס על מאות ישראלים. בסופו של דבר הציל 30 אנשים מהטבח האכזרי במסיבה ליד הגבול הדרומי של ישראל, התחמק מכדורים ששרקו וסטה מהכביש כדי להביא אותם למקום מבטחים.

"לעולם לא הייתי מאחל לאף אחד לראות את מה שראיתי", אמר זיאדנה לסוכנות הידיעות היהודית. "זו טראומה לכל החיים שלי. כשאני יושב לבד ונזכר, אני לא יכול להתאפק מלהוריד דמעות".

יוסף זיאדנה מתאבל על בן דודו שנרצח במהלך הטבח ודואג לארבעה בני משפחה נוספים שנעדרים. הוא גם קיבל איום ממישהו שטען שהוא קשור לחמאס, ונשבע לנקום על מאמצי זיאדנה להציל יהודים לאחר שסיפורו התפרסם.

הוא נהג במיניבוס שלו תוך ירי של מחבלי חמאס סביבו, הוא הצליח להגיע לנוסעיו ברעים שם היו גופות, מלא דם וכדורים שורקים. "אמרתי להם להביא כמה שיותר", אמר. 24 אנשים נוספים נדחסו לרכב בעל 14 המושבים, ובדרך חילצו זוג נוסף, שאחד מהם נורה ברגלו. זיאדנה אמר שהוא גם ראה מצנח רחיפה ממונע של חמאס מרחף מעל, מרסס כדורים עם מקלע לעבר חוגגים.

תחת ירי מתמשך, המיניבוס דהר מהמקום. הידע של זיאדנה בתוואי השטח הוכיח את עצמו בהצלת חיים, והוא הצליח לעקוף דרך נתיבי עפר, תוך התחמקות מהציר הראשי שבו ארבו מחבלים לנמלטים. לדבריו מכוניות רבות אחרות עקבו אחרי המיניבוס.

קריאות אימה מילאו את המיניבוס שלו כשיושביו טיפלו בפצעיהם וניסו נואשות להתקשר למשפחות שלהם. הם הגיעו למחסום משטרה. שוטר אמר כי אין דרך להגיע לבית החולים כדי לטפל בפצועים מכיוון שהכביש מוצף מחבלים, הוא הפנה אותם לקיבוץ צאלים, שם הם שהו עד לשעות אחר הצהריים המאוחרות, כאשר לבסוף פיקוד העורף הודיע שזה בטוח לעזוב.

"היתה לי אפשרות לחזור לבית. ייתכן שאדם חלש יותר עשה פניית פרסה בצומת ההיא", אמר זיאדנה. "אבל אמרתי בשום אופן, אני אכניס את עצמי לסכנת מוות אם זה אומר שאני יכול להציל חיים".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד