כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הצופים זעמו

חוצפה של ערוץ בריטי: איש חמאס משקר בשידור חי כי אין בני ערובה ולא נשרפו ילדים

ערוץ בריטי נתן במה לבכיר חמאס שחייך בסדיסטיות ואמר למגיש החדשות כי "הדיווחים על עריפת ראשים ושריפת ילדים הם שקרים ישראלים" והתעקש כי "אין בני ערובה"

חוצפה של ערוץ בריטי: איש חמאס משקר בשידור חי כי אין בני ערובה ולא נשרפו ילדים
אנשי חמאס ברצועה צילום: Atia Mohammed/Flash90

ערוץ 4 הבריטי ספג ביקורת לאחר שנתן במה לבכיר חמאס שגיחך ואמר בשידור חי שהדיווחים על עריפת ראשים ושריפת ילדים הם שקרים ישראליים והכחיש שהם לקחו בני ערובה.

המבקרים האשימו את השדרן ב"עיתונות חסרת אחריות" בכך שהניחו לדובר של ארגון הטרור "להגיד שקרים" ולהכחיש את הטבח באזרחים ב-7 באוקטובר.

חבר הלשכה המדינית של חמאס, אוסאמה חמדאן, נראה מגחך כשמגיש חדשות ערוץ 4, מאט פריי, שאל אותו לגבי הטבח הנורא של ישראלים, כולל דיווחים על 'עריפת ראשים' ו'שריפת ילדים' על ידי המחבלים.

דובר ארגון הטרור השיב כי ישראל משקרת והוסיף: "זה שקר גדול שנוצר על ידם. הם בנו את המדינה הזאת על הדם של הפלסטינים".

בהמשך הראיון כשנשאל על חטיפת 'אזרחים חפים מפשע' וחטיפתם לעזה, הכחיש הדובר שהתראיין מלבנון שיש בני ערובה, למרות שכל העולם ראה את החטיפות בשידור חי.

חמדאן אמר: "אין בני ערובה, יש שבויי מלחמה". הדובר גם עמד על כך שישראל אחראית לפיצוץ בית החולים בעזה, שקר שהופרך על ידי ישראל וארה"ב.

במהלך הראיון, מגיש חדשות ערוץ 4 ציין כי שוחח עם אנשי רפואה ישראלים שתיארו 'סצנות של אכזריות' כמו עריפת ראשים ושריפת ילדים.

הוא אמר: "שוחחתי אתמול עם אנשי רפואה ישראלים, אלה אנשים שמגלים את הגופות, זו עבודה התנדבותית - וסצנות האכזריות של תוצאות הטבח של אזרחים חפים מפשע שהם מתארים מזעזעות מאוד. הוצאת מעיים בחלק מהמקרים, עריפת ראשים, שריפת ילדים כשידיהם קשורות מאחורי גבם - מה תגובתך למעשי הטבח הנוראיים הללו שבוצעו על ידי אנשיך?" בתגובה איש חמאס המשיך לחזור על שקריו.

הראיון של חדשות ערוץ 4 עורר זעם, כשצופה אחד ברשתות החברתיות כתב: "ערוץ 4 לא צריך לראיין את הבחור הזה".

אחר מתח ביקורת על 'עיתונאות חסרת אחריות' של הערוץ ואילו שלישי אמר: 'איך אתם מאפשרים לבחור הזה בפלטפורמה שלכם לעסוק בשקרים'.

צופה אחר הגיב: 'האם אתה נותן לדאעש זמן שידור? למה להתייחס אחרת לחמאס?'.

אחר הוסיף: 'למה אתה נותן פרסום למטורפים האלה? אתה לא רואה את המתחים שאתה מלבה?'.

דובר חדשות ערוץ 4 אמר: "מאז תחילת הסכסוך הזה, חדשות ערוץ 4 דיווחו על המלחמה בהסתמכות על עקרונות עצמאות, חוסר משוא פנים ודיוק. לאור הנרטיבים השונים שהופיעו סביב הפיצוץ בבית החולים הערבי אל-אהלי, התראיין דובר בכיר של הזרוע הפוליטית של חמאס במסגרת הדיווח על האירוע".

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד