ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
פונתה תוך כדי פעולות החייאה

בת 10 איבדה את ההכרה במהלך אזעקה

צוותי רפואה ביצעו החייאה על ילדה כבת 10 שאיבדה את הכרתה בביתה באשדוד. הילדה התמוטטה ואיבדה את הכרתה מיד לאחר האזעקה בעיר

בת 10 איבדה את ההכרה במהלך אזעקה
פונתה למיון צילום: איחוד הצלה

בת 10 איבדה את הכרתה באשדוד ופונתה תוך כדי פעולות החייאה. צוותי רפואה של איחוד הצלה ביצעו החייאה על הילדה.

אברהם פורגס ויהודה מילר חובשים באיחוד הצלה מסרו: "היינו ברחוב סמוך בעת שנשמעה אזעקה בעיר ותפסנו מחסה, מיד עם קבלת הקריאה יצאנו והגענו למקום ראשונים, הבחנו בילדה ללא הכרה ללא דופק ונשימה, לדברי בני משפחתה היא איבדתה את ההכרה במהלך האזעקה שנשמעה בעיר, התחלנו בפעולות החייאה בילדה בסיוע צוות ניידת טיפול נמרץ שהצטרף אלינו לאחר מכן, הילדה פונתה תוך כדי המשך פעולות החייאה לביה"ח 'אסותא' בעיר כשמצבה מוגדר קשה, שם למרבה הנס ליבה חזר לפעום והיא החלה לנשום".

ממד"א נמסר: במהלך אזעקות שהיו בגזרת אשדוד התקבל דיווח על ילדה שהתמוטטה ואיבדה את הכרתה מיד לאחר האזעקה בבית בעיר. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי, ביצעו פעולות החייאה שכללו שימוש במכשיר מפעם (דפיברילטור) ופינו לבי"ח ילדה בת 10 תוך כדי פעולות החייאה וכשהגיעו לבית החולים ליבה שב לפעום. 

חובשת בכירה במד"א לואיז רבינוביץ סיפרה: "מיד לאחר האזעקה קיבלנו במד"א דיווח על ילדה שחשה ברע כשהייתה בממ"ד ורגעים לאחר שיצאה ממנו איבדה את הכרתה והתמוטטה. החובשת במוקד מד"א התחילה מיד בהדרכה טלפונית לביצוע פעולות החייאה ואנחנו כצוות ניידת טיפול נמרץ יחד עם רופא מקנדה חבר יחידה הרופאים הבינלאומית של מד"א שהגיע לארץ להתנדב בזמן המלחמה המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן תרופות, הנשמות ומתן מכת חשמל ממכשיר המפעם. נלחמנו על החיים שלה במשך דקות ארוכות ופינינו אותה תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים שם ליבה שב לפעום".

איחוד הצלה מלחמת חרבות ברזל אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד