ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
משגרי רימונים ורקטות

חמאס השתמש בנשק צפון קוריאני במתקפה על ישובי הדרום

מחבלי חמאס השתמשו בנשק מצפון קוריאה בהתקפה הנוראה שלהם על הישובים בדרום. הציוד כלל רובי סער ומשגרי רקטות שנמכרו לראשונה על ידי קים ג'ונג און לאיראן

חמאס השתמש בנשק צפון קוריאני במתקפה על ישובי הדרום
מהתחמושת של מחבלי חמאס צילום: מתוך שידורי כאן 11

מחבלי חמאס השתמשו ברימוני רקטות שסופקו על ידי צפון קוריאה בהתקפתם הרצחנית על ישראל, כך התברר. המחבלים נשאו משגרי F-7 שמשוגרים מהכתף, שנועדו לפוצץ כלי רכב משוריינים, ורצחו מאות גברים, נשים וילדים.

כלי הנשק ששימשו את חמאס ונלכדו על ידי ישראל בשדה הקרב היו מפיונגיאנג - צפון קוריאה, כך אמרו גורמים דרום קוריאנים ומומחים לנשק צפון קוריאני לסוכנות הידיעות AP.

במהלך המתקפה האכזרית של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, חלק מהמחבלים השתמשו גם ברובים צפון קוריאניים מסוג 58, שהם גרסה של רובה סער קלצ'ניקוב, אמרו מומחים לסוכנות הידיעות.

קים ג'ונג און מוכר נשק באופן בלתי חוקי כדי לממן את תוכנית הנשק הגרעיני שלו. על פי ההערכות, משגרי ה-F-7 והרובים נמכרו תחילה לאיראן ולאחר מכן הועברו לחמאס.

פיונגיאנג הכחישה בפומבי כי חימשה את חמאס, וכינתה את ההאשמה "שמועה חסרת בסיס ושקרית" שהופצה על ידי ארצות הברית.

אבל הראיות אומרות אחרת, מתמונות שפרסם חמאס נראו מחבלים אוחזים בנשק שנתפס בהמשך על ידי צה"ל.

משגרי רימון רקטות צפון קוריאנים שנותרו בידי חמאס צפויים להיות בשימוש נגד טנקים ישראלים במהלך פלישה קרקעית צפויה ישראלית לעזה, שעלולה להימשך חודשים.

כלי הנשק יורים ראש נפץ בודד וניתן לטעון אותם מחדש במהירות, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור לוחמת גרילה, נגד יריב המשתמש בכלי רכב משוריינים בשדה קרב עירוני. לא ידוע כמה מכלי הנשק יש לחמאס, כך דיווח ה'דיילי מייל'. ה-F-7 נראה בעבר בסוריה ובעיראק.

בתמונות שפרסם חמאס נראו מחבלים נושאים משגרי כתף עם פס אדום כמו ה-F-7. אותו פס אדום, ועוד קווי דמיון, נראו על משגרים שנתפסו על ידי צה"ל.

מומחה לנשק אמר לעיתון הבריטי: "צפון קוריאה תומכת בקבוצות מיליטנטיות פלסטיניות. נשק צפון קוריאני רב סופק על ידי איראן לקבוצות מיליטנטיות, ואנו מאמינים שזו הדרך העיקרית שבה חמושים פלסטינים הגיעו להחזיק נשק צפון קוריאני".

הבית הלבן מסר בשבוע שעבר כי צפון קוריאה מסרה יותר מ-1,000 מכולות נשק לרוסיה עבור מלחמתה המתמשכת באוקראינה. בחודש שעבר נסע קים לרוסיה כדי לפגוש את הנשיא ולדימיר פוטין ולבקר באתרים צבאיים מרכזיים. גורמים אמריקאים מאמינים כי קים ביקש טכנולוגיה רוסית מתוחכמת כדי להגביר את תוכנית הגרעין שלו בתמורה לנשק.

צפון קוריאה חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד