י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
תמיכה חסרת תקדים

ראש ממשלת בריטניה: "חמאס כבר הראה מי הם, יש להביס אותם"

ראש ממשלת בריטניה פרסם טור עוצמתי בעיתון ה'טלגרף' הבריטי ותקף את חמאס וקרא להשמדתו. "ישבתי עם משפחות הקורבנות הבריטים של פיגועי ה-7 באוקטובר. עד אותו יום חיו יקיריהם חיים נורמליים ומאושרים בישראל. אבל כעת הם רשומים בין הנרצחים והנעדרים"

ראש ממשלת בריטניה: "חמאס כבר הראה מי הם, יש להביס אותם"
הרצוג עם רישי סונאק צילום: קובי גדעון - לעמ

"זהו רגע עבור האנושות לנצח את נגע הטרור ולשבור את מעגל הטרגדיה" כך פתח רישי סונאק ראש ממשלת בריטניה את הטור שפרסם בעיתון ה'טלגרף' הבריטי.

"כאשר ישבתי עם משפחות הקורבנות הבריטים של פיגועי ה-7 באוקטובר. עד אותו יום חיו יקיריהם חיים נורמליים ומאושרים בישראל. אבל כעת הם רשומים בין הנרצחים והנעדרים. המשפחות נושאות את דאגותיהן בכבוד ובגבורה. אבל בהסתכלות לתוך עיניהם, יכולת לראות את הייסורים שהם עוברים. כאבא, בן ובעל אני יכול רק להתחיל להרהר בכאב שלהם: כאב שמשותף ליותר מדי משפחות יהודיות אחרות" כתב סונאק.

סונאק התייחס לאפשרות של נורמליזציה עם סעודיה וכתב כי "הפוגרום הזה הונע על ידי שנאת רעה, אבל זה גם נבע מחשש ששחר חדש עשוי להופיע במזרח התיכון".

"אם לחמאס הייתה גרם אחד של אנושיות, הם היו משחררים את כל החטופים לאלתר, אבל חמאס כבר הראה מי הם. יש להביס אותם" כתב.

סונאק המשיך: "אנו תומכים באופן מוחלט בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני האויב הרצחני הזה. יותר מזכות, יש לה חובה כלפי אזרחיה להחזיר את ביטחון המדינה ולהחזיר את בני הערובה הביתה, זה מה שאמרתי לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנשיא המדינה, יצחק הרצוג, כשפגשתי אותם, ברור שהדבר חייב להיעשות בהתאם למשפט ההומניטרי הבינלאומי ולנקוט כל צעד אפשרי כדי להימנע מפגיעה באזרחים".

סונאק התייחס לברבריות של חמאס: "הפלסטינים בעזה סובלים כרגע נורא, הם גם קורבנות החמאס, שמשתמשים בחפים מפשע כמגן אנושי. המחבלים רוצחים ילדים ישראלים, ואז רצים ומתחבאים מאחורי ילדים פלסטינים".

לסיום כתב: "בריטניה עומדת יחד כדי לדחות טרור ושנאה ודעות קדומות - מבית ומחוץ. אנו עומדים לצד הקהילות היהודיות והמוסלמיות שלנו בתקופה קשה זו. ולמרות שזה יהיה קשה, נאמץ כל גיד כדי לתמוך בשלום ויציבות במזרח התיכון. המטרה שלי היא ישראל בטוחה, מדינה פלסטינית משגשגת ומזרח תיכון שבו מדינות מכירות סוחרות ומשתפות פעולה ביניהן. גם בשעה החשוכה ביותר הזו, אני מאמין שהיעד הזה נמצא בהישג יד ואמשיך לפעול עם חברינו ובני בריתנו באזור לשם כך. לא ניתן לחמאס לנצח".

חמאס עזה בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד