כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

עד מתי אפשר להגיש תביעת כתובה לאחר גירושין

תביעת כתובה לאחר גירושין או לפני הגירושין? מה קורה כאשר בני הזוג התגרשו ולא סוכם עניין הכתובה, האם יש אפשרות לפתוח תביעה כאשר שני בני הזוג כבר גרושים?

עד מתי אפשר להגיש תביעת כתובה לאחר גירושין
גירושין צילום: Freepik

מתי מגישים תביעת כתובה לאחר גירושין

לרוב האישה תגיש תביעת כתובה לפני הגירושין בין כאשר האישה פתחה את התיק ליישוב סכסוך ובין כאשר הבעל הוא שפתח את התיק ליישוב סכסוך.

האישה תרצה להיות רגועה שהגירושין יעשו רק לאחר שעתידה הכלכלי מובטח בתביעת הכתובה, אך יחד עם זאת לפעמים האישה רוצה להתגרש במהירות עקב בגידה של הבעל, כאשר במקרה זה היא תסכים להתגרש ואילו תביעת הכתובה תהיה לאחר הגירושין.

מקרה נוסף הוא כאשר בית הדין סבור שלא ניתן להמשיך את חיי הנישואין לפרק זמן נוסף ויש צורך לגרש את הצדדים לאלתר.

בין הסיבות שניתן למנות הוא כאשר האישה מגישה תלונות שווא, או שמדובר באישה מורדת, במקרה זה בית הדין יורה כי הדיון בתביעת הכתובה תהיה רק לאחר הגירושין.

מקרה נפוץ נוסף הוא כאשר שני בני הזוג עורכים הסכם גירושין בהסכמה בו הם מסדירים שהאישה אינה מוותרת על כתובתה, דבר שיאפשר לאישה להגיש תביעת כתובה לאחר גירושין .

למה לא כדאי להגיש תביעה לאחר גירושין

במקרה בו האישה הגישה תביעת שלום בית מתוך מטרה להחזיר ולשקם את התא המשפחתי, הבעל לא יוכל לחייב את האישה להתגרש רק אם הוא יציג עילת גירושין.

ככל והבעל לא יציג עילת גירושין בית הדין הרבני ידחה את תביעת הגירושין או לחילופין הוא יורה לבעל לשלם פיצוי בנוסף על סכום הנקוב בכתובה, וזאת בכדי לשכנע את האישה להתגרש.

לא כן כאשר האישה הסכימה כבר להתגרש והצדדים גרושים, הרי שבית הדין הרבני לא יוסיף פיצוי על סכום הנקוב בכתובה, לכן אם האישה תחכה להגיש תביעת כתובה לאחר גירושין היא עשויה להפסיד את הפיצוי.

יחד עם זאת חשוב לציין שככל והסכום הנקוב בכתובה הינו בשיעור גבוה הרי שבית הדין הרבני בכל מקרה לא יפצה את האישה בסכום העולה על הנקוב בכתובה, כך שאין כל הפסד בהגשת תביעת כתובה לאחר גירושין.

גירושין ללא תביעת כתובה

בית הדין הרבני טרם סידור הגט ישאל את האישה האם היא מוותרת על כתובתה או שהיא שומרת לעצמה את הזכות להגיש תביעת כתובה לאחר גירושין.

על פי הדין העברי אין אפשרות להתגרש ללא שנושא הכתובה הוסדר בין אם הסדרתו היא שהאישה מוותרת או שהיא אינה מוותרת.

לכן ככל והתגרשתם ואתם מבקשים לדעת האם קיים סיכון שהאישה תפתח תביעת כתובה לאחר גירושין עליכם להסתכל בפרוטוקול הדיון של מועד סידור הגט ולבדוק את הצהרת האישה. לקבלת ייעוץ פנו אל יהודה אבלס טוען רבני מוסמך

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד