י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נלחמים בהסתה

"לאחד כוחות על הציונים הכלבים": כתבי אישום נוספים נגד ערבים ישראלים

הפרקליטות הגישה ארבעה כתבי אישום נוספים נגד ערבים ישראלים שפרסמו דברי שבח ועידוד לטרור או הסתה לטרור בזמן המלחמה

"לאחד כוחות על הציונים הכלבים": כתבי אישום נוספים נגד ערבים ישראלים
אילוסטרציה צילום: pexels

הפרקליטות הגישה היום (ראשון) ארבעה כתבי אישום נוספים נגד תושבי מדינת ישראל, שפרסמו דברי שבח ועידוד לטרור או הסתה לטרור. במקביל, מבקשת הפרקליטות לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים. כתבי אישום אלה מצטרפים לשבעה כתבי אישום נוספים שהוגשו בשבוע שעבר בגין מעשים דומים. כתבי האישום אושרו ע"י היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה.

להלן תמצית האישומים:

1. פרקליטות מחוז צפון הגישה כתב אישום נגד חנין אלזרו, תושבת טבריה בשנות ה-20 לחייה, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. אלזרו נאשמת שביום פרוץ המלחמה שיתפה בווטסאפ שלה סטטוס שכלל דברי שבח, אהדה ועידוד למעשי טרור, כמו גם הזדהות עם ארגון החמאס. בתמונות שפרסמה, נראה מוצב צה"לי מותקף, לידו פעילי טרור חמושים, עם הכיתוב: "לכל מי שהתעורר עכשיו: אתה לא בחלום! 07.10.23". בסטטוס נוסף ששיתפה יומיים לאחר מכן, נראה קולאז' תמונות המתאר אירועים קשים מיום שבת ובו הכיתוב: "למי שכותב את ההיסטוריה, לאט לאט נעכל".

2. פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום נגד ריאד חאג' יחיא, תושב טייבה בשנות ה-30 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. חאג' יחיא נאשם שפרסם בפייסבוק שלו דברי הסתה והזדהות עם ארגון טרור: "עכשיו צריך שכל מי שיש לו נשק להתגייס ולאחד כוחות על הציונים הכלבים הצבועים". וכן: "לגייס את כל הלוחמים למען האל (המוג'אהדין) ולהתאחד נגד כוחות ציון בכל מקום".

3. פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגד אחמד מחאג'נה, תושב אום אל-פחם בשנות ה-30 לחייו, בגין הסתה לטרור. זאת, לאחר ששיתף בווטסאפ שלו סרטון וידאו בו נראה מסגד אל-אקצא, וברקע שיר עם המילים החמורות: "זו ארצנו/ נשמור עליה ועל כבודנו/ הרג האויב הוא חובתנו/ במישוריה ובהרים שלה/ תבקש את מלחמתנו...". לאחר מכן שלח את הסרטון המסית לאחותו, לבקשתה.

4. פרקליטות מחוז צפון הגישה כתב אישום נגד לנה אבו-סלאח, תושבת מע'אר בשנות ה-20 לחייה, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. היא נאשמת שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה, המונה למעלה מ-14 אלף עוקבים, סרטון בו כתוב כי "הכיבוש הוא גידול סרטני ממאיר. אפשר להביס אותו רק ע"י התנגדות ('אל מוקוואמי'). תתנגדו!", לצד אירוע מבוים בו רופא מסביר למטופל שחולה במחלה סופנית כי הדבר שניתן לעשות במקרה זה הוא "להתנגד".

חקירתם המהירה והגשת כתבי האישום הם פועל יוצא של הנחיית פרקליט המדינה לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסם דברי שבח ותמיכה במעשי הזוועה, אף אם מדובר בפרסום בודד, בהנחה שהוא חמור ונוגע באופן ישיר לאירועי התקופה הנוכחית. הפרקליטות תפעל במלוא הכוח נגד כל אדם אשר יביע דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, וגם הזדהות עם ארגון טרור

מלחמת חרבות ברזל כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד