כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
לידה בטוחה

הריון ולידה בצל המלחמה: המרכז הרפואי הדסה במהלך שיסייע ליולדות

 יולדות רבות מוצפות בשאלות שונות בנוגע להריון עצמו וללידה כמו: כיצד מתבצע מעקב הריון במקרים בהם היולדת מפונה ממקום מגוריה? האם קיימים חדרי לידה ממוגנים? המרכז הרפואי הדסה עם התשובות

הריון ולידה בצל המלחמה: המרכז הרפואי הדסה במהלך שיסייע ליולדות
בית חולים הדסה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ימי המלחמה הם ימים קשים לכולנו, בטח להורים שבדרך וליולדות החוות תחושות מעורבות הנעות בין התרגשות לקראת הלידה ללחץ וחרדה בעקבות המצב, כשברקע גובר החשש שבני הזוג לא יהיו נוכחים בזמן הלידה בעקבות גיוסם ללחימה. יולדות רבות מוצפות בשאלות שונות בנוגע להריון עצמו וללידה כמו: כיצד מתבצע מעקב הריון במקרים בהם היולדת מפונה ממקום מגוריה? האם קיימים חדרי לידה ממוגנים? ומה כדאי לעשות על מנת להוריד את מפלס החרדה טרם הלידה? הרבה שאלות, מעט תשובות.

המרכז הרפואי הדסה החליט להרים את הכפפה וארגן בימים אלו כנס זום בנושא הריון ולידה בזמן המלחמה. לכנס מגויסים רופאים ויועצי הריון של המרכז הרפואי הדסה למפגש אונליין במסגרתו ידונו בנושאים אותם יעלו היולדות בפורום.

״אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מאתגרת״ אומר פרופ׳ דוד שויקי, מנהל אגף נשים ויולדת של המרכז הרפואי הדסה. ״המדינה במלחמה ואנחנו במרכז הרפואי הדסה  מנסים להבין כל יום מחדש איך אנחנו מתמודדים הסיטואציה הזו.

תקופת ההריון מלווה ממילא בהרבה חששות וחוסר ודאות ושמנו לב עכשיו שלנוכח המצב יש לנשים הרבה יותר שאלות ופחות תשובות. אם זה בגלל שהן מפחדות לצאת מהבית ולגשת לרופא הנשים שלהן, אם זה בגלל שהן פונו מאזורי הלחימה ואם זה בגלל שהם מרגישות שהשאלות שלהן לא חשובות מספיק כדי ללכת לרופא.
אנחנו מנסים כל העת לסייע לנשים שלנו, לכן החלטנו לערוך כנס בזום במיוחד לנשים הללו, שיהיה להן מקום שהוא רק שלהן, בו יוכלו לשמוע מומחים, לשאול שאלות ולקבל תשובות שיעזרו להפיג ולו במעט את החששות שלהן״.

התכנייה של הכנס: 

*הריון ולידה בזמן מלחמה - פרופ' דויד שויקי, מנהל אגף נשים ויולדות. • הכל על מסע הלידה – שירה ברקוביץ אשר, מיילדת • תזונה - כן או לא ? רבקי הררי, מנהלת מחלקת תזונה ודיאטה. • אני פוחדת ואיך ניתן להתמודד? ד״ר נועה יקירביץ אמיר, פסיכיאטרית, מנהלת מרפאת ״הילה״ המספקת טיפול פסיכאטרי ופסיכולוגי בנשים סביב ההיריון והלידה. 

  • כל מה שרצית לדעת ולא היה לך את מי לשאול - פורום מומחי רפואת נשים ומיילדות המרכז הרפואי הדסה: ד"ר הדר רוזן מנהלת היחידה להריון בסיכון, פרופ' עופר בהריר מומחה להריון בסיכון, ד"ר נועה יקירביץ אמיר , פרופ' דויד שויקי.

המפגש יתקיים ביום רביעי , 25/10, בשעה 18:00 ויש להירשם אליו מראש>>>

 

בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד