כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
צפו בתיעוד

תיקון מיוחד באשדוד: בלולב והדס נביס את החמאס

בבית הכנסת הריב"ז באשדוד ערכו תיקון מיוחד עם ארבעת המינים, הקפות עם תפילת שבעה כורתי ברית לשלום עם ישראל, חיילי צה"ל והחזרת השבויים. צפו בתיעוד

תיקון מיוחד באשדוד: בלולב והדס נביס את החמאס
תיקון בביהכנ"ס הריב"ז באשדוד נגד החמאס צילום: באדיבות המצלם

בעקבות המצב הקשה בו שרוי עם ישראל כולו ובפרט בעקבות המלחמה בדרום ובצפון, התאספו מתפללים בבית הכנסת הריב"ז באשדוד בראשותו של הגה"צ רבי מאיר כהן נשיא איחוד הרבנים הספרדי.

המתפללים קיימו הקפות עם "ארבעת המינים" ואמירת שבעה כורתי ברית המובא בספרים הק' שיש בכוחה לבטל גזרות קשות מעם ישראל.

הרה"ג רבי אברהם ישעי' בוגנים רב ומו"צ ונאמן ביתו של המרא דאתרא הגאון רבי חיים שמעון פינטו נשא דברים לפני התפילה והביא מקורות לתפילה זו בשם המקובלים של סוד ההקפות עם ארבעת המינים בעת צרה וסיפר שהוא עצמו כילד השתתף בחודש שבט בהקפות עם ארבעת המינים בקבר התנא רבי אלעזר ברשב"י עם אביו המקובל רבי ציון, רבי יוסף זליכה זצ"ל ובעל שמן המשחה הרה"צ רבי מרדכי בן שמעון זצ"ל ועוד שורה של מקובלים. הזכיר שכך נהג בשעתו המקובל רבי יהדה פתיה זצ"ל בעת שהגרמנים הגיעו סמוך לארץ ישראל, והצדיק הנסתר חכם מנחם מנשה זצ"ל, החלבן רבי חיים כהן זצ"ל ועוד.

הרב בוגנים כובד בפתיחת ההיכל, ספר התורה הונח על הבימה והחלו את סדר ההקפות עם "ארבעת המינים" כמנין שבעת הרועים עם אמירת י"ג מידות ותקיעת שופר לעורר רחמי שמים בכל תחילת הקפה אמרו את המזמור "יענך ה' ביום צרה, המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד", נתנו פרוטה בכל הקפה.

התרגשות מיוחדת עד כדי דמעות הייתה בעת שאמר בקול רם והשתפכות הנפש, אבינו מלכנו עשה למען הרוגים, טבוחים ונחנקין ובאי באש ובמים על יחוד קדושת שמך ונקמת דם עבדך השפוך. בסיום הקפה שביעית, הרב בוגנים ערך ברכת 'מי שבירך' לחיילי צה"ל והחזרת השבויים כשבידו ארבעת המינים וכל הקהל ענה אמן בקול רם.

 

מלחמת חרבות ברזל אשדוד ארבעת המינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד