כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"רבים מאיתנו סובלים ממצוקה"

לנוכח המצב: משרד הבריאות בהודעה לציבור

לנוכח המצב המצוקתי בו נמצאים אזרחים רבים במדינת ישראל מבהיר משרד הבריאות כי שימוש בקנביס לא הוכח כיעיל לטיפול בשלב החריף לאחר הטראומה ואף עלול להזיק ועל כן אינו מומלץ | טיפול בקנביס מתאים רק במצבים הכרוניים ורק לאחר כישלון חלקי או מלא של טיפולים בשיחה או טיפולים תרופתיים מבוססי מחקר

 לנוכח המצב: משרד הבריאות בהודעה לציבור
קנאביס צילום: Michael Giladi/ Flash90

מדינת ישראל מתמודדת עם אירוע רב נפגעים גופני, נפשי ולאומי מהגדולים שידענו. רבים מאיתנו סובלים ממצוקה. כולנו נדרשים לתהליך כואב ומורכב בדרך להשלמה עם אובדן, וחייבים להיעזר במעגלי התמיכה שסביבנו. ראשית בכוחותינו הפנימיים, לאחר מכן במשפחה וחברים, ולבסוף, במידת הצורך, גם באנשי מקצוע. התערבות שיחתית קצרה יכולה לעיתים להועיל, אך לפעמים צריך להעזר בפסיכותרפיה ממוקדת טראומה. שימוש בתרופות יכול לסייע לפעמים בתסמינים.

יחד עם זאת, מזהיר משרד הבריאות כי במיוחד בשלב האקוטי, חשוב להיזהר משימוש מיותר בתרופות ללא התייעצות עם רופא, ויש להימנע משימוש באלכוהול או קנביס שעלולים להזיק.

פרופ' איל פרוכטר, יו"ר המועצה הלאומית לפוסט טראומה מסביר: ״כחלק מתגובה נורמלית בשבועות הראשונים לאחר טראומה אנו עדים לתסמינים שונים המהווים תגובה למצב החריג, וברוב המצבים התסמינים הם בני חלוף. עיקר הטיפול במצבים האלה הוא גיוס כוחות הנפש ותמיכה של הסביבה הקרובה, באופן הגורם לתסמינים לדעוך בהדרגה. ככל שישנם תסמינים שפוגעים בתפקוד, ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע. 

אנו מדגישים כי שימוש בקנביס לא הוכח כיעיל לטיפול בשלב החריף לאחר הטראומה ואף עלול להזיק ועל כן אינו מומלץ. טיפול בקנביס מתאים רק במצבים הכרוניים ורק לאחר כישלון חלקי או מלא של טיפולים בשיחה או טיפולים תרופתיים מבוססי מחקר."

משרד הבריאות שב ומזכיר כי ישנן מספר דרכים לקבלת סיוע נפשי, בין אם דרך מרכזי החוסן ובין אם בטיפול חינמי של שלושה מפגשים שניתן על ידי קופות החולים.

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל אלכוהול קנאביס משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד