י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
ישראל במלחמה | מתעדכן

הירי ליישובי הדרום נמשך | דו"צ: '222 משפחות חטופים עודכנו'

צה"ל ממשיך לפעול בעזה ובצפון הארץ וחיל האוויר ביצע שלל תקיפות נגד מטרות חמאס בעזה וחיזבאללה בגבול לבנון | השקט הופר: אחרי 14 שעות של שקט, הירי מהרצועה לעבר יישובי הדרום ועוטף עזה - התחדש | כל העדכונים והתיעודים מהזירות השונות במלחמת 'חרבות ברזל'

הירי ליישובי הדרום נמשך | דו"צ: '222 משפחות חטופים עודכנו'
מלחמת חרבות ברזל צילום: צלמי פלאש 90

מלחמת 'חרבות ברזל', היום ה-17: התקיפות האוויריות ברצועת עזה נמשכו לאורך כל הלילה. הפלסטינים דיווחו על תקיפות אוויריות כבדות ויוצאות דופן בהיקפן. ערוץ "אל-ערבייה" הסעודי דיווח כי "הצבא הישראלי ביקש מ-25 בתי חולים בעזה להתפנות". בהמשך הלילה, הפלסטינים דיווחו כי צה"ל תקף סביב שלושה בתי חולים ברצועת עזה.

במקביל, גם בגזרה הצפונית לא שקט: צה"ל תקף הלילה חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון והשמיד את משגר הנ"ט ששימש אותה. לפי החשד, החוליה תכננה לבצע ירי נ"ט למרחב שלומי. שעות לפני כן בלילה הותקפה חוליה נוספת, ובסך הכול הושמדו 8 חוליות כאלה בתוך יממה. בנוסף, צה"ל תקף הלילה מתחם צבאי ועמדת תצפית ששייכים לחיזבאללה.

משעה 21.00 עד 11:00 נשמר השקט בישראל ולא נשמעו אזעקות בדרום ובצפון. בתוך כך הותר הלילה לפרסום כי רב-טוראי תמיר ברק הי"ד בן 19 מניר אליהו, הוא הלוחם שנהרג אתמול מפגיעת טיל נ"ט באזור כיסופים.

עדכונים שוטפים:

13:25 - שר התיירות חיים כץ הגיע לפני זמן קצר לקריית שמונה ומסייע בהשלמת הליך שיבוץ תושבי העיר לחדרי הארחה. נמצאו פתרונות הארחה לכלל התושבים.

13:20 - דיווח: טורקיה ביקשה מבכירי חמאס, ביניהם ראש הלשכה המדינית איסמאעיל הנייה, לעזוב את המדינה

13:15 - 3 פלסטינים מהכפר נחאלין נעצרו בחשד למעורבות בהנחת מטען נגד לוחמי צה"ל, ירי זיקוקים וגרימת נזק לגדר הביטחון בביתר עילית. בחיפוש בבתיהם של החשודים נתפסו רעלות ואפוד צה"לי.

13:01 -אזעקות בבאר שבע והפזורה הבדואית. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

12:40 - דובר צה"ל: מיירט שוגר לפני זמן קצר לעבר מטרה חשודה שחצתה משטח לבנון. הופעלה התרעה בשטח פתוח באיזור הצפון בעקבות היירוט.

12:30 - ראש הממשלה נתניהו לראש ממשלת יוון מיצוטאקיס: "עלינו להתאחד כולנו נגד החמאס, שהוא למעשה דאעש".

12:25 - דיווח: שיירת סיוע הומניטרי שלישית במספר נכנסת דרך מעבר רפיח לעזה

12:17 - אזעקות בעוטף עזה

12:15 - כתובות נאצה וצלבי קרס רוססו על בית חב״ד בעיר שדרות.

12:00 - ראש האופוזיציה בגרמניה: "גרמניה לא יכולה לקלוט פליטים מעזה, יש לנו מספיק גברים אנטישמים צעירים במדינה"

11:41 - הירי נמשך ליישובי הדרום

11:31 -אחרי שעות ארוכות של שקט: אזעקות באשקלון וביישובי העוטף. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

10:55 - דובר צה״ל: "לפי הנחיית הדרג המדיני הכנסנו 14 משאיות עם מים, תרופות ואוכל. בניגוד לקבוצה הראשונה - הן נבדקו ע״י כוחותינו באופן מלא כדי לוודא שאין שם ציוד אחר. התכלית שלהן זה לאפשר לאו״ם להחזיק את המרחב שקבענו דרומית לנחל עזה, כדי לאפשר לאוכלוסיה שם להמשיך להתקיים שם ועל מנת שנוכל לדחוק עוד אוכלוסיה לשם. כל אספקה אחרת - דלקים או כל דבר אחר - לא נכנס לעזה, ואנחנו גם מפקחים שחמאס לא לוקח מאונר״א ציוד, ואם צריך נעשה גם מאמצים מבצעיים בהקשר הזה"

10:50 - דובר צה"ל: יש בידינו מעל 1,000 גופות מחבלים ושבויים - כולם אנשי חמאס. משפחותיהם של 222 חטופים עודכנו"

10:30 - נפתלי בנט ב׳רדיו 103׳ על מחדל 7 באוקטובר: "בוודאי שגם אני נושא באחריות. שירתתי כראש ממשלה במשך 12 חודשים. היו דברים שלא הספקתי לעשות ואז הממשלה נפלה, בוודאי שאני נושא באחריות".

09:45 - לשכת ראש ממשלת הולנד מארק רוטה מעדכנת שהוא יגיע מחר לישראל וייפגש עם ראש הממשלה נתניהו ונשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס

09:20 -בן גביר דורש מנתניהו לצרף לקבינט המצומצם חבר או משקיף ״שלא ממחנה הקונספציה״

08:55 - המאבק בהסתה במסגדים: בתום חקירת המשטרה, כתב אישום שני מאז תחילת המלחמה יוגש היום נגד דרשן שהסית לטרור ולאלימות במסגד במזרח ירושלים. השניים נעצרו בפעילות משותפת של משטרת מחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי. הסתה זו שגם משלבת שקרים ודברי הלל למחבלים - הובילה להפרת סדר אלימה. כל מי שינצל בית תפילה להטיף לדברי שנאה והסתה לאלימות וטרור - יטופל במלוא החומרה.

08:45 - הניו יורק טיימס: שר ההגנה אוסטין המליץ לשר הביטחון גלנט "לעכב את הכניסה הקרקעית לעזה, בתקווה לקנות שיאפשר משא ומתן על שחרור בני ערובה ולאפשר סיוע הומניטרי נוסף להגיע לפלסטינים" 

08:35 - צה"ל תקף ביממה האחרונה למעלה מ-320 מטרות ברחבי רצועת עזה: ביממה האחרונה צה"ל המשיך לתקוף בעוצמה תשתיות טרור ומטרות צבאיות בשטח רצועת עזה.

בין היעדים שנתקפו בהכוונת שב״כ ואמ״ן, מנהרות בהן פעילים של ארגון הטרור חמאס, עשרות מפקדות מבצעיות שבחלקן הסתתרו מחבלי חמאס וגא״פ, מתחמים צבאיים ששימשו את הארגון ועמדות תצפית.

כמו כן, ביממה האחרונה צה"ל השמיד מטרות העלולות לסכן את הכוחות הנערכים בעוטף עזה לקראת תמרון ברצועה ובתוך כך תקף עשרות משגרי פצמ"רים ועמדות נ"ט בשטח הרצועה.

במהלך הלילה נערכה פעילות משותפת של כוחות חי"ר ומשוריינים של חטיבת גבעתי בסיוע חטיבת האש 215. במסגרת הפעילות, תקפו מספר חוליות מחבלים ובהן חוליות נ"ט ומטרות תשתית נוספות.

08:15 - משרד הבריאות ברמאללה מסר כי פלסטיני נהרג ועוד חמישה נפצעו באורח קשה במהלך חילופי אש עם כוחות צה"ל במחנה ג'לזון. 

08:00 - המשרד לביטחון לאומי: עד כה הוקמו 496 כיתות כוננות במרחב הכפרי ו-15 במרחב העירוני, בין היתר הוקמו כיתות כוננות חדשות בקריית מוצקין, בנהריה, בראש פינה, בחצור הגלילית ובערד

07:30 - המלחמה בישראל: יותר מ-120 אלף תושבים עזבו את בתיהם בצפון ובדרום.

07:15 - הניו יורק טיימס חשף פרטים נוספים על מאחורי הקלעים של השיחות בין ארה"ב לישראל, כשבין השאר נטען שארה"ב לא "דורשת" לעכב את הכניסה - אלא רק מייעצת לעשות זאת, בין השאר כדי לא להיתפס כ"מושכת בחוטים" ולהסתכן במלחמה עם טהרן. וגם: המתיחות בין נתניהו לגלנט סביב שאלת חיזבאללה.

07:00 - הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל שנפל באזור כיסופים: רב"ט תמיר ברק, בן 19 מניר אליהו, לוחם בחיל ההנדסה הקרבית, נהרג מירי נ"ט במהלך פשיטה מקומית בשטח רצועת עזה, במרחב כיסופים. תת-אלוף דניאל הגרי ציין אמש כי התקרית אירעה במהלך פשיטה לאיסוף מידע לאיתור נעדרים, גופות וחטופים.

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד