כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מחלצים את חיות הבר מאזורי סכנה • צפו

היום פונו מפינת החי בכפר גלעדי עשרות חיות בר למתקנים ממוגנים במרכז הארץ בכדי להבטיח את שלומן, כמו"כ פונו עשרות בעלי חיים מאזור העוטף ביניהם זוחלים, חרקים, עופות ויונקים

מחלצים את חיות הבר מאזורי סכנה • צפו
חילוץ החיות מאזורי סכנה צילום: רט''ג

עשרות חיות פונו היום (יום ה') מפינת החי בכפר גלעדי למקלט הקופים ביער בן שמן ולמתקנים נוספים במרכז שהסכימו בהתנדבות להחזיק ולטפל בבעלי החיים עד סיום המתיחות, על מנת להבטיח את שלומן.

לכידת יעל - רט''ג

לאור האירועים המתרבים בצפון, הוחלט בכפר גלעדי להיערך מבעוד מועד לכל אפשרות ולהרחיק כבר בשלב זה את בעלי החיים על מנת להבטיח את שלומם.

עשרות בעלי חיים בהם יעלים, עיזים, חמורים, ארנבונים וחיות קטנות נוספות כגון אוגרים ועוד הועברו מכפר גלעדי למקלט הקופים אשר ביער בן שמן ולמתקן נוסף (חוות גתניו).

רשות הטבע והגנים בשיתוף פעולה מתמשך עם נציגים ממשרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל- מדור הגנת הסביבה נרתמו למשימת ההצלה.

אנשי רשות הטבע והגנים וטרינרים, האגף להגנה על החי והצומח של רשות הטבע והגנים עם השותפים עמם הם פועלים בנושא מתחילת המלחמה ובפרט המשרדים להגנת הסביבה והחקלאות, תחת ליווי צבאי וסיוע משטרתי לפינות החי ויאספו את בעלי החיים ויעבירו אותן למקום מבטחים.

אורי לניאל ראש תחום סחר בחיות בר בשבייה ברשות הטבע והגנים: ״כגורמים האמונים על חיות הבר בשביה, יחד עם הקולגות שלנו הנותנים מענה לכלל בעלי החיים כולל חיות המשק ובחקלאות, אנו רואים בזמנים אלו אחריות וחובה ארגונית, לפעול למען הצלת בעלי החיים המוחזקים בפינות חי בעוטף עזה ובצפון הארץ כאשר אין אפשרות להעניק להם טיפול הולם או קיימת סכנה לחייהם.

בדיקה וטיפול ביעלים. קרדיט: רט''ג

לאור זאת העברנו מגוון חיות בר מהעוטף בניהם זוחלים, חרקים, עופות ויונקים לטיפול מסור למקומות חלופיים שהסכימו לקלוט את בעלי החיים, בתאום מלא ולבקשת מנהלי פינות החי. לאור פנייה שקיבלנו מכפר גלעדי אנו נערכים לפעול גם שם ולהוציא את בעלי החיים למקום בטוח זאת בנוסף לסיוע שאנו מעניקים לחיות בר פגועות באיסוף בעלי חיים ומציאת פתרונות להחזקה וגידול חלופיים לתקופת הזמן הלא פשוטה הזו.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "בעת המורכבת הזו כל נושא הדאגה לבעלי החיים חשוב במיוחד, בצפון ובדרום. לאור הלחימה, התעורר צורך לפנות עשרות בעלי חיים שנותרו ללא השגחה וטיפול בשל האירועים הקשים, ולהעביר מזון וציוד רפואי. במיוחד בשעה קשה זו, חשוב לנו להמשיך ולעזור גם לחברינו הטובים והנאמנים, בעלי החיים, בעזרת שיתופי פעולה עם גורמים רבים. נמשיך לדאוג לבעלי החיים, אשר רבים מהם נותרו ללא בית וללא טיפול"

גלי דוידסון, מנהלת אגף הגנה על בעלי חיים במשרד להגנת הסביבה: "במקביל לעשייה גם עבור בעלי החיים בגזרת הלחימה הדרומית אנו נערכים למנוע פגיעה בבעלי החיים גם בגזרה הצפונית. בעלי החיים בפינות החי זקוקים לטיפול רציף וכשאין את היכולת לספק להם זאת יש צורך בפינויים. בעלי החיים יוחזקו במתקנים בהם יקבלו טיפול מסור עד שניתן יהיה להחזיר אותם. נמשיך לסייע ככל הניתן גם בהמשך"

בחילוצים משתתפים נציגים ממשרד החקלאות, משרד הגנת הסביבה, משטרה ירוקה, עמותת למען חיות הבר ופקחי רט"ג, בלווי צבאי ומשטרתי.

חילוץ יישובי עוטף עזה מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד