י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
המשיך לתכנן פיגועים מחו"ל

איש חמאס חמק משירותי הביטחון של ישראל ומתגורר בבריטניה

איש חמאס, מוחמד קאסם סוואלחה הצליח לחמוק משירותי הביטחון של ישראל באמצעות דרכון של קרוב משפחה, הוא עזב לבריטניה בשנות ה-90, ומאוחר יותר קיבל אזרחות בריטית

איש חמאס חמק משירותי הביטחון של ישראל ומתגורר בבריטניה
רכב עם מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

איש חמאס שניהל את פעולות ארגון הטרור בגדה המערבית מתגורר בנכס שקנה בסיוע המועצה האזורית בצפון לונדון, ביתם של כחמישית מהקהילה היהודית בבריטניה.

מוחמד קאסם סוואלחה, בן 62, שהיה איש חמאס, הצליח לחמוק משירותי הביטחון של ישראל באמצעות דרכון של קרוב משפחה ויצא לבריטניה בשנות ה-90, וזכה מאוחר יותר באזרחות בריטית, כך חושף ה'טיימס' הבריטי.

על פי הדיווח, סוואלחה המשיך לעבוד עבור חמאס מבריטניה. הוא קיים דיונים חשאיים על החייאת פעולות הטרור בישראל וסייע בהלבנת הון למימון פעילויות טרור בגדה המערבית ובעזה, כך על פי כתב אישום של משרד המשפטים האמריקני ב-2004.

בשנת 2003, כשהוא אב לארבעה הוא הפך לדייר בבית של המועצה ברובע בארנט שבצפון לונדון, שם הוא מתגורר עם אשתו סווסאן בת ה-56.

כ-56.000 יהודים חיים ברובע בארנט, האוכלוסייה היהודית הגבוהה בבריטניה, כך לפי המשרד לסטטיסטיקה לאומית הבריטית.

הכתובת נמצאת במרחק של 10 דקות נסיעה משני בתי כנסת.

ביוני 2021, הזוג קנה בית תמורת 320,700 פאונד. המועצה העניקה להם הנחה של 112,300 פאונד על שווי השוק של הנכס, אין להם משכנתא על הנכס. במסגרת תכנית מיוחדת דיירי המועצה יכולים לקבל הנחה על נכס. 

מנהיג המועצה, בארי רולינגס, אמר כי הוא "נחרד לחשוב שהוא יכול לחיות בתוכנו" וציין שהוא פתח בבדיקה.

הוא אמר לתקשורת: "ניצור קשר עם בעלי עניין אחרים כולל המשטרה והממשלה בבדיקת ההיסטוריה המלאה של המקרה הזה וננקוט בכל הפעולות המתאימות".

ה'דיילי מייל' דיווח כי ב-2019 פגש סוואלחה את סגן שר החוץ הרוסי במשלחת רשמית של חמאס למוסקבה. הוא שירת בלשכה המדינית של חמאס מ-2013 עד 2017 והוא צולם עם מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, ב-2010 וב-2012.

ב-2009 חתם סוואלחה על הצהרה הקוראת לשלוח נשק לעזה ודרש להקים 'חזית ג'יהאדיסטית שלישית' בפלסטין, לצד אפגניסטן ועיראק.
.

חמאס עזה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד