ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מודה ועוזב ירוחם

הניו יורק טיימס מתנצל שהסתמך על דיווחי חמאס בפיצוץ בבית החולים

הניו יורק טיימס התנצל כי הסתמך על דיווחי חמאס בפיצוץ בבית החולים בעזה בשבוע שעבר. דובר צה"ל פרסם הוכחות כי הפיצוץ אירע מטיל ששיגרו ארגוני טרור, ולא טיל ישראלי. אך לקח כמה ימים והעיתון מהגדולים בעולם התנצל על סיקורו

הניו יורק טיימס מתנצל שהסתמך על דיווחי חמאס בפיצוץ בבית החולים
ההרס הרב בעזה מתקיפות צה"ל צילום: דובר צה"ל

העיתון מהגדולים בעולם התנצל כי הסתמך על דיווחי חמאס בפיצוץ בבית החולים בעזה בשבוע שעבר. הדיווחים השקריים שכביכול ישראל ירתה טילים על בית החולים, עשו נזק לישראל, אך עד מהרה דובר צה"ל פרסם הוכחות כי הפיצוץ אירע מטיל ששיגרו ארגוני טרור, ולא טיל ישראלי.

גם ה'ניו יורק טייימס' פרסם את הדיווח תוך הסתמכות על דובר חמאס, כעת העיתון מתנצל.

בהודעה נאמר: ב-17 באוקטובר פרסם ה"ניו יורק טיימס" ידיעות על פיצוץ בבית חולים בעיר עזה, והוביל את סיקורו עם הטענות של פקידי חמאס כי תקיפה אווירית ישראלית היא הסיבה וכי מאות בני אדם נהרגו או נפצעו. הדיווח כלל כותרת גדולה בראש האתר של ה'טיימס'.

ישראל הכחישה לאחר מכן שהיא אשמה והאשימה את הג'יהאד האיסלאמי,"גורמים אמריקנים ובינלאומיים אחרים אמרו שהעדויות שלהם מצביעות על כך שהטיל הגיע מעמדות לוחמים פלסטינים" ציין העיתון.

העיתון ציין כי: "הגרסאות המוקדמות של הסיקור - והבולטות שקיבל בכותרת, בהתראות חדשותיות ובערוצי המדיה החברתית - הסתמכו יותר מדי על טענות של חמאס, ולא הבהירו שלא ניתן לאמת את הטענות הללו באופן מיידי. הדיווח הותיר את הקוראים עם רושם שגוי לגבי הידוע ועד כמה זה אמין".

עוד נכתב כי "בהתחשב באופי הרגיש של החדשות במהלך סכסוך והקידום הבולט שקיבלה, עורכי טיימס היו צריכים להקפיד יותר על המצגת הראשונית, ולהיות מפורשים יותר לגבי המידע שניתן לאמת".

 

בית חולים חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד