י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסית להצטרף למלחמה

"גילוי החלטה לבגוד": הדרשן המוסלמי נאשם בעבירה חמורה

נגד מוסטפא ג'מאל, איש דת ודרשן מסגד בירושלים, הוגש כתב אישום בעבירה של גילוי החלטה לבגוד. מדובר בעבירה חמורה שעונשה עד 10 שנות מאסר. במקביל, מבקשת הפרקליטות לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים

"גילוי החלטה לבגוד": הדרשן המוסלמי נאשם בעבירה חמורה
המואזין במסגד צילום: מתוך הסרטון

פרקליטות המדינה ממשיכה בפעילותה הנמרצת נגד תושבי ישראל הלוקחים חלק בפעילות נגד מדינת ישראל ומביעים בצורה כלשהי תמיכה, הזדהות עד כדי סיוע בפעילות טרור.

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד מוסטפא ג'מאל, איש דת ודרשן מסגד הארבעים בשכונת עיסאוויה בירושלים, הנאשם בעבירה של גילוי החלטה לבגוד. מדובר בעבירה חמורה שעונשה עד 10 שנות מאסר. במקביל, מבקשת הפרקליטות לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים.

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שי עציון, נאמר כי ב-12 באוקטובר הפיץ חמאס הודעה לכל העם הפלסטיני ולכל "בני האומה האיסלאמית" הקוראת לעלות לכיוון ירושלים ביום שישי שלמחרת, במטרה להצטרף ללחימה נגד מדינת ישראל. קריאה זו הופצה בכלי תקשורת רבים, בארץ ובעולם.

ביום שישי שלמחרת נשא ג'מאל נאום, על רקע אותן קריאות ובהתכתבות ישירה אליהן, בקרב מאות אנשים במסגד ובסביבתו, שבו קרא בין היתר להצטרף ללחימה, ובכך גילה כוונה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל. בין היתר, אמר בדרשתו:

"שיילחמו בהם ותילחמו, כי הלחימה היא חובה על אומת האיסלאם בזמן הזה ועל כל מוסלמי שיכול להילחם את מלחמת הקודש בעצמו ובכספו. חובה לכל מי שיכול להילחם מלחמת ג'יהאד שיילחם מלחמת ג'יהאד". "תילחמו בהם ללא רחמים עד שהדת יא אלוהים. הם נלחמים בנו והורגים ואז ימותו, לכן אללה יחשיב לנו את זה כמוות על קידוש השם. מה יפה המוות על קידוש השם... כל מי שיוותר על הלחימה והג'יהאד בזמן הזה הוא לא מהאומה האיסלאמית. עונשו וסבלו יהיה בידי אללה יתברך. זאת הבטחה, המילים האלה הציווי הזה שזאת תהיה התוצאה, זאת הבטחה ועליו האשמה".

עוד אמר: "אם אנחנו רוצים ניצחון תמידי אז תודיעו על כך שנהיה מחוייבים למה שאללה הוריד לנו. הניצחון מגיע, הוא כבר כאן, והנה התחיל שחרור האדמה הזאת ובעזרת השם זה לא יסתיים עד שנגיע לאל-אקצא וירושלים וכל מדינת פלסטין".

בהמשך לקריאות השונות התפתחו התפרעויות אלימות בשכונת עיסאוויה, אשר כללו יידוי אבנים, בקבוקי תבערה וירי זיקוקים לעבר כוחות הביטחון, בית החולים הדסה הר הצופים, צירי תנועה ותחנת דלק. צירי תנועה נחסמו וחפצים שונים הוצתו במספר מוקדים. בהתפרעויות לקחו חלק עשרות רבות של משתתפים רעולי פנים והן נמשכו עד לשעות הקטנות של הלילה.

הפרקליטות רואה בחומרה כל ניסיון להסית לטרור, להזדהות עם ארגון טרור ולפגוע באזרחי, חיילי ובמדינת ישראל, ותפעל במלוא הכוח נגד כל אדם אשר יבחר לקרוא קריאות לפעילות טרור, נוסף לדברי שבח או עידוד למעשה טרור, והזדהות עם ארגון טרור.

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד