י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"זהו ניצחון"

סמוטריץ': "לא הכלה, לא הסדרה, אלא השמדה של חמאס"

יו"ר "הציונות הדתית", שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נשא נאום בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית ואמר כי "כשלאף ילד עזתי שיקום בבוקר ולאף ילד בתל אביב, חיפה ועוטף ישראל לא יהיה סימן שאלה על השאלה האם ניצחנו, האם היתה תבוסה של הרע והטוב ניצח, רק אז נדע שניצחנו"

סמוטריץ': "לא הכלה, לא הסדרה, אלא השמדה של חמאס"
ישיבת ממשלה צילום: באדיבות המצלם

בנאומו בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית בכנסת התייחס היום שר האוצר סמוטריץ' למלחמה בעזה ואמר כי "יש לנו מנדט אחד ומנדט אחד בלבד והוא ניצחון".

"מהו ניצחון?", שאל והסביר: "כשלאף ילד עזתי שיקום בבוקר ולאף ילד בתל אביב, חיפה ועוטף ישראל לא יהיה סימן שאלה על השאלה האם ניצחנו, האם היתה תבוסה של הרע והטוב ניצח, רק אז נדע שניצחנו".

"זה המנדט האחד והיחיד של ממשלת ישראל. לא הכלה, לא הרתעה, לא הסדרה – השמדה של החמאס וארגוני הטרור. השמדה. יש לנו צבא נחוש וחזק, יש לנו חיילים בשטחי כינוס שמבינים את תפקידם ההיסטורי ומובילים את רוח הלחימה של העם ומושכים את מדינת ישראל ברוח גדולה קדימה", כך לדבריו.

עוד הוסיף: "היות וקו ההגנה השני שלנו הוא הקו האזרחי ולתחושתי המידע הנחוץ לא מגיע לאזרחים, אני אפרט בקצרה את הצעדים המיידים שנעשו במשרד האוצר כי חשוב שהציבור ידע. זה חשוב פרקטית כדי שכל אחד יקבל את המגיע לו וזה חשוב לחוסן הלאומי בידיעה שיש גב כלכלי מלא לרשויות, למשרדי הממשלה ולאזרחי המדינה. שיהיה ברור, הארנק פתוח. לכל צורך ולכל מהלך שנחוץ לניצחון החזית והעורף".

עוד המשיך: "ביחס לדיווחים על המקורות התקציביים למלחמה והכספים הקואליציוניים. אני אומר בצורה מפורשת חד משמעית ושאיננה משתמעת לשני פנים: כל סדרי העדיפויות התקציביים משתנים לטובת המלחמה. נקודה. רק היום הממשלה אישרה את הצעתי להעביר 59 מיליוני שקלים לאשקלון, אופקים ורשויות נוספות שמסייעות למדינת ישראל במאמץ המלחמתי וקולטות אזרחים המתגוררים באיזורי לחימה. כמו כן, הממשלה אישרה היום את החלטת הקבינט החברתי כלכלי להעביר בשתי פעימות קרובות סך של מיליארד שקלים להקמת מינהלת התקומה שתפעל במהירות האפשרית להקמה ושיקום הקיבוצים והיישובים בעוטף ישראל".

"משפחות החטופים והנעדרים יוכרו כמשפחות נפגעי פעולות איבה. דאגנו למענקים כספיים מיידיים שמועברים לרוב תוך 24 שעות של 1,000 ₪ לכל תושב העוטף ועד 5,000 ₪ למשפחה, העברנו 30 מיליון ₪ עזרה ראשונית ליישובים בעוטף. גם בתחום המסים הודענו על ביטול קנסות על אי הגשת דוחות לחודש ספטמבר לתושבי העוטף. כל תושב בעוטף ישראל ובאשקלון יקבל החזר מלא לנזק ישיר ולנזק עקיף. אבל אנחנו לא רוצים שהתהליכים יתעכבו לכן אנחנו מעבירים תשלום מקדמות למשפחות שבתיהם נפגעו ביישובי העוטף, באשקלון וביישובי הצפון – פתחנו את האפשרות להגיש בקשת מקדמה, עוד טרם הגשת תביעה, מקדמת הפיצויים יכולה להגיע עד לחצי מיליון שקלים".

סמוטריץ' המשיך ופירט על החלטות משרד האוצר שהתקבלו בהתאם למצב הביטחוני, והוסיף כי "כל משרד ומשרד מתנהל בעוצמה גדולה ופועל למען אזרחי ישראל. לכל אחד יש תפקיד וכל אחד צריך לעשות את התפקיד שלו על הצד הטוב ביותר".

עוד הוסיף: "מותר לאופוזיציה לבקר, מותר לתקשורת לתקוף. מותר ואף רצוי שכל אחד ואחת מאתנו ידרוש את המקסימום עבור אזרחי ישראל ואת טובת מדינת ישראל".

חמאס עזה בצלאל סמוטריץ' מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד