ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מלחמת מצווה

המשפיע החסידי: "אין מה לחשוש מכניסה קרקעית לעזה"

במאמר מיוחד שפרסם המשפיע הרה"צ רבי אהרן מנדלזון, הוא קרא לנציגי הקבינט שלא לחשוש מכניסה קרקעית ואפילו לא להרג אזרחים חפים מפשע, שכן לטענתו מדובר במלחמת מצווה

המשפיע החסידי: "אין מה לחשוש מכניסה קרקעית לעזה"
הגאון רבי אהרן מנדלזון צילום: שוקי לרר

המשפיע הרה"צ רבי אהרן מנדלזון בנו של גאב"ד קוממיות זצ"ל הגה"צ רבי מנחם מנדל מנדלזון, וחתנו של הצדיק גאב"ד מאקווא נודע כמשפיע חסידי ורבים נהנים לאורו. עתה, עם הסלמת המלחמה והדיבורים אודות כניסה קרקעית לעזה, ניאות הגר"א מנדלזון להעביר את דעתו – דעת תורה על המלחמה, אותה הוא מגדיר כ"מלחמת מצווה".

במאמר שפרסם בימים האחרונים בעיתון 'המודיע' ועיקרי דבריו הגיעו ל'בחדרי חרדים' הוא פותח "אתפלל להקב"ה שייתן לי את המילים הנכונות בפי, שיהיו דברי חיזוק לאור המצב פה ארה"ק".

בהמשך הוא עומד על כך שלעם ישראל יש טבע אחר, והם יוצאים למלחמה ומנצחים. "כמו שרואים שבכל המלחמות שהיו בזמן יהושע בן נון חזרו כולם בריאים ושלמים ולא נפקד אחד מהם במשך כל השבע שנים שכבשו, ורק בכבישת העיר עי נהרג אדם אחד מהם, לפי שיטה אחת בגמרא, ומיד קרע יהושע בן נון שמלותיו ונפל על פניו להתפלל על ה', כי כלל ישראל להם כוח מיוחד שלא ככל הגויים בית ישראל, אלא כולם צריכים לחזור בריאים ושלמים. וגם בשנים לאחר מכן כשהיו השנים כתיקונן, חזרו כולם בריאים ושלמים, ורק אחר שגרם החטא, התחילו ליפול אנשים מישראל במלחמות".

בהמשך המאמר מגיע הגר"א מנדלזון לנקודה: "שמעתי שהם מתכוננים להיכנס רגלי לעזה, והנה פתחתי את הרמב"ם הלכות מלכים וראיתי שם מפורש כל סדר המלחמה, וכתוב שם לגבי מלחמת הרשות, דהיינו כשלא חייבים לעשות מלחמה... אלא כדי לרשת את ממונם, אעפ"כ אומר הרמב"ם על זה שצריך קודם לפתוח לשלום, ושלום היינו שהם נכנעים בלי שום קרב, אז לא הורגים שום אדם, אבל נוטלים את חצי ממונם או חצי קרקעם כדאיתא שם ברמב"ם. אבל אם הם מתעקשים ולא משלימים עם ישראל, אזי אומר הרמב"ם שהורגים בהם כל הזכרים הגדולים.

המשפיע הרה"צ רבי אהרן מנדלזון. צילום: שוקי לרר

"ואם הייתי יכול", מוסיף הגר"א מנדלזון, "הייתי מראה את זה לנציגים בממשלה כי חלק גדול מהממשלה כהיום הם שומרי תורה ומצוות, כדי שיראו שאין שום מקום לחשוש אחרת, כי איתא ברמב"ם שאפילו במלחמת הרשות צריך להרוג כל זכר ולא רק את מי שרוצה להילחם עם ישראל, וא"כ ק"ו בן בנו של ק"ו שאם במלחמת הרשות... מותר להרוג שם כל זכר, עכשיו שאין זה מלחמת הרשות אלא מלחמת מצווה... אזי וודאי שיש רשות להרוג מכל הצדדים ולא להסתכל אם אזרחים ייהרגו באמצע, כי הרי מותר להרוג את כל הזכרים שמה".

ומברך המשפיע כי "כיוון שהם עושים ע"פ הלכה, כולם חייבים לחזור בריאים ושלמים... והשי"ת יעזור שאנו נאמין בשם כולם, גם בשם אלו שלא חונכו לאמונה, ולהחדיר בהם את כוח האמונה ובזכות זה כולם יחזרו בריאים ושלמים".

לסיום המאמר הנוקב והארוך כותב הגר"א מנדלזון, שאמו ע"ה היתה בת חורגת של הרה"ק רבי אהרן מבעלזא זי"ע: "אבי מורי זצוק"ל סיפר לי, כי במבצע סיני ראו אז הממשלה השמאלנית של המערך שהם חייבים להגיע לעזרת הבורא כל עולמים, ואין הם יכולים לבד בכוחי ועוצם ידם לעשות כלום, וביקשו מאחד מהשרים להיכנס לאחד מהרבי'ס הגדולים שיעתיר בעדם, והלך ונסגר עם הרה"ק ר' אהרן מבעלזא זי"ע חצי שעה וסיפר לו על כל המצב, ואח"כ בירך הרה"ק 'א גיכע נצחון' (נצחון מהיר), ובאמת כך היה, ובמילא התפילות שהתפלל אז נגד האויב הישמעאלי ממשיכות הלאה, עד שנזכה לגאולה שלימה במהרה בימינו אמן".

מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד