כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שומרים על חמאס

הפרשנית הבכירה: אלו המניעים האמיתיים של קטאר

הפרשנית שמרית מאיר עושה סדר במפת האינטרסים של שתי השחקניות בסוגיית המו"מ על החטופים: ארה"ב וקטאר. מה מניע אותן ומה התוצאה אליה כל אחת חותרת

הפרשנית הבכירה: אלו המניעים האמיתיים של קטאר
הנייה בפגישה עם אמיר קטאר צילום: נסיכות קטאר

שמרית מאיר, מומחית לעולם הערבי ומי שהייתה היועצת המדינית של רה"מ לשעבר נפתלי בנט, מתייחסת למפת האינטרסים של שתי השחקניות המרכזיות במו"מ על שחרור החטופים: קטאר וארה"ב ומסבירה מה המוטיבציות של כל אחת מהן.

"הקטרים - יש לראות אותם כזרוע המדינית האמיתית של חמאס. מטרת העל שלהם: למנוע הפלת שלטון חמאס ברצועה. לשם כך כל דחיה במבצע קרקעי היא רצויה. סביר שירצו לשחרר את החטופים בגלים כדי לשמור מנופים להפסקת אש. מטרות נוספות של קטר: 1. לשקם את תדמית החמאס בנושא הפגיעה בחפים מפשע 2. להוכיח שוב לאמריקנים שהם שימושיים והיחידים שמסוגלים להביא תוצאות".

"ארה"ב - האמריקנים מתנהלים בעדינות ובתחכום. אין אמירה אמריקנית מפורשת נגד כניסה קרקעית לרצועה. יש שאלות לגבי היום שאחרי המבצע וחשש מגלישה לעימות אזורי.

כלפי חוץ, הם מקפידים לומר שהם רק מייעצים לישראל, לא חלק מקבלת ההחלטות, גם כדי להרחיק את עצמם מאחריות בעיני האזור.

הם קוראים היטב את הסנטימנט הישראלי ששואף להכות חזק, אבל לנושא ההומניטרי חשיבות עליונה מבחינתם כמו גם לנושא החטופים. בנוסף, הם כבר מתחילים להרגיש ההשלכות עליהם בעיראק, בסוריה, בלבנון. האינטרס האמריקני הוא לא להיגרר למלחמה אזורית ולשם כך היו מעדיפים לקצר ולהכיל ככל הניתן את העימות".

מלחמת חרבות ברזל ארה"ב ג'ו ביידן עסקת חילופי שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד