ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
פחד מהשם "כהנא"

חברת חילוץ יהודית חילצה פלסטיני אמריקאי מרמאללה שחשש מיהודים

חברת חילוץ הומניטרית חילצה אמריקאי פלסטיני מרמאללה. בעקבות המלחמה, נלכד תאמר סטודנט בן ה-23 בגדה המערבית. חברת החילוץ של מוטי כהנא הגיעה לחלץ אותו. הוא פחד מיהודים ובמיוחד מהשם "כהנא"

חברת חילוץ יהודית חילצה פלסטיני אמריקאי מרמאללה שחשש מיהודים
לוחמי צה"ל בגבול רצועת עזה צילום: דובר צה"ל

פלסטיני-אמריקאי, האחרון ששהה ברמאללה לאחר שפרצה מלחמה בין ישראל לחמאס חזר הביתה על ידי חברת חילוץ הומניטרית בבעלות ישראלי.

החברה של מוטי כהנא, GDC, (Global Development Corporation), היא חברה פרטית המספקת שירותים לוגיסטיים לממשלות, לארגונים לא ממשלתיים או ליחידים.

הוא מתמחה בחילוץ אנשים מאזורי מלחמה כמו סוריה, אפגניסטן ואוקראינה. הוא גם מספק אספקה ​​דחופה, הוא מתאר את GDC כ"מעין שירות מוניות הומניטרי".

לאחר הטבח בדרום ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס, תאמר הסטודנט בן 23, מצא את עצמו תקוע ברמאללה, שם ביקר קרובי משפחה. הוא אזרח אמריקאי, יליד ניו ג'רזי, אך חשש מאוד לעזוב את רמאללה בעצמו. "הוא פחד מחמאס והוא פחד גם ממתנחלים ישראלים", אמר כהנא לעיתון היהודי הבריטי Jewish News.

משפחתו של תאמר הכירה את חברת GDC ושאלה אם החברה יכולה לעזור.

"לקח לי יותר משבוע להוציא אותו", אמר כהנא ל-Jewish News, "כי קבלני המשנה, שבדרך כלל הייתי משתמש בהם, רצו סכומי כסף אדירים ומגוחכים. אחד רצה 35,000 דולר, אחר 50,000 דולר". למרות שזו הייתה נסיעה של 30 דקות במקרה הטוב, הוא אמר שהישראלים פחדו לנסוע לתוך אזורים פלסטיניים במתח לאחר ה-7 באוקטובר.

החברה פנתה לשגרירות האמריקאית בישראל והודיעו לה שאם תאמר יגיע לחיפה, הוא יוכל לעלות שם על אניה ולהפליג לקפריסין, משם יוכל לטוס הביתה.

אבל בגלל המשא ומתן עם קבלני המשנה, תאמר, פספס את ההפלגה. הוא גם החמיץ את ההזדמנות לטוס חזרה לארה"ב באחת מטיסות הצ'רטר. "הוא היה בלחץ מלהיחלץ על ידי יהודים. סיפרתי לו על עבודתי בסוריה ובאפגניסטן אני באמת חושב שהצלתי יותר מוסלמים מיהודים" אמר מוטי.

מוטי פנה ליוני אחיו מירושלים, שהסכים לנסוע לרמאללה רק תמורת עלות הדלק שלו ולחלץ את תאמר.

"התקשרתי לתאמר ואמרתי, אחי בא לרמאללה והוא ייקח אותך לשדה התעופה בישראל. הוא שאל מה השם שלו, אמרתי לו, יוני כהנא. הוא אמר, מה? כהנא?, יצאת מדעתך?", (הרב כהנא שנרצח על ידי מחבל מוסלמי, היה אימת הערבים י.פ) מוטי כהנא אמר לו לא לדאוג "אנחנו נבוא לקחת אותך ואתה תהיה בסדר".

תאמר יצא עם יוני כהנא, וטס עם אל על לארה"ב מבן-גוריון. "אל על היו מאוד טובים", אמר מוטי כהנא, "הם עזרו מאוד וכך גם השגרירות האמריקאית, הרשות הפלסטינית וממשלת ישראל".

עזה פלסטינים חמאס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד