י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אֵיךְ נָפְלוּ גִבֹּרִים בְּתוֹךְ הַמִּלְחָמָה

יוסף חזר לתופת להציל עוד ועוד אזרחים עד שנורה על ידי מחבל

בתקשורת הבריטית ספדו לגיבור ישראל בן 22, שנהרג בעת שהציל אזרחים פצועים ממחבלי חמאס | יוסף גדליה נפל במהלך הטבח בקיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר וכעת הפך לבריטי ה-11 שנהרג בידי חמאס

יוסף חזר לתופת להציל עוד ועוד אזרחים עד שנורה על ידי מחבל
יוסף מלאכי גדליה הי"ד צילום: דובר צה"ל

גיבור ישראל שנולד בבריטניה ונלחם במחבלי חמאס, נפל במהלך הלחימה עם חמושי חמאס, משפחתו התראיינה לתקשורת הבריטית שספדה לו וכינתה אותו 'גיבור ישראלי בריטי'

יוסף מלאכי גדליה, בן 22, היה חייל ביחידה ללוחמה בטרור של צה"ל ונהרג בעת שנלחם נגד חמאס בקיבוץ כפר עזה בעת שהם תקפו ב-7 באוקטובר. אחיו אשר אמר ל'דיילי מירור' כי סייע בפינוי אזרחים פצועים, וחזר להילחם שוב ושוב במחבלים, יוסף נשא אזרחים פצועים שמתאוששים כעת בבית החולים, אמר אחיו אשר.

האח שבור הלב סיפר: "הוא ממש הציל אנשים דקות לפני שנורה. הוא פעל בגבורה ובנחישות, הוא המשיך להילחם ולא חשב על עצמו ולא היסס. הוא נכנס לחלץ כמה שיותר אזרחים לפני שהם יירצחו בבתיהם וכדי להרוג כמה שיותר מחבלים".

אשר אמר שהוא בטוח שאחיו הבין ש"אולי הוא לא יחזור לאשתו ולמשפחתו אבל זו הייעוד שלו. זה הגיבור שהיה לנו במשך 22 שנים". יוסף עמד לחגוג את יום נישואיו הראשון. הוא הבריטי האחד-עשר שנהרג על ידי חמאס, כאשר לפחות ארבעה עדיין נעדרים.

רס"ל יוסף מלאכי גדליה הי"ד שירת בחטיבת הקומנדו ונפל למחרת שמחת תורה, הלווייתו התקיימה ב-11 באוקטובר והוא נטמן בהר הרצל, תנצב"ה.

חמאס בריטניה עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד