י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
הכל התנפץ

"הבנתי שאפילו חביתה לא נוכל לאכול": כלה מהדרום נישאת בתת-תנאים

אילה למדה להתמודד ולדאוג לעצמה ולאחיה בהרבה מצבים הזויים, וכל הזמן התפללה שהבית הפרטי שלה יהיה מלא שמחה ואור • עכשיו הכל התנפץ • החתונה מחר! חייבים לעזור לה

"הבנתי שאפילו חביתה לא נוכל לאכול": כלה מהדרום נישאת בתת-תנאים
בתים בדרום צילום: Chaim Goldberg/Flash90

"אני זוכרת את עצמי בבקרים גשומים, מלבישה לאחי הקטנים שני סוודרים במקום מעיל שאינו, ומכינה לאמא העצובה כוס תה רותחת, שתשמח." פותחת אילה. "אבא ואמא היו מלאי רצון להעניק לנו כל טוב, ותנאי החיים הקשים לא אפשרו זאת. הלכתי לסמינר באותה חולצת תלבושת במשך שנה שלמה למרות שהיתה משופשפת מרוב כביסות וגיהוצים.

כל יום הייתה לי תפילה קבועה: השם, בבקשה שאזכה להקים בית נורמלי, שיהיה בו מספיק כסף לאוכל מזין ובגדים. רציתי בית שמח, מלא שפע ואור.

תורמים ומעניקים לאפי ואילה חתונה שמחה >>>

כשהתארסתי עם אפי הוא הבטיח שהכל יהיה בסדר. האמנתי לו. הייתי מאושרת שזכיתי לחתן בחור ישיבה צדיק, ובאותם רגעים הכל נראה ורוד וזוהר.

התחלנו להתכונן לחתונה בעצמנו. גם ההורים שלו שבורים וקשי יום, ואפי היחיד מכל האחים שזכה ללמוד בישיבה ולגדול לבן תורה. השגתי שמלת כלה ונדוניה מכל מיני גמ"חים ומכירות חיסול, חברים בישיבה סידרו בשבילנו צלם ואורגניסט בזול. השגנו יחידת דיור לא מרוהטת – בתקווה שעד הרגע האחרון יהיו לנו מוצרי חשמל וריהוט. לא באמת ידענו איך זה יקרה, אבל גם לא היתה אופציה אחרת.

ואז, שלושה שבועות לפני החתונה, פרצה המלחמה בדרום.

האולם ביטל את האירוע, כמובן. הכל התהפך: אזעקות, בשורות מצמררות, לימודים מבוטלים, עסקים נסגרו. הבנו שאין סיכוי לחגוג חתונה כרגיל.

בלית ברירה החליטו ההורים שהאירוע יתקיים בבית הכנסת בשכונת מגוריו של אפי.

נראה לי שזו תהיה החתונה הכי עלובה בעולם. חברות שלי לא תגענה- הן פזורות בכל מיני ערים במרכז ובצפון, כולם ברחו מהדרום המופגז. ובכלל כמה מקום כבר יש לריקודים באולם בית הכנסת?

ומעבר לחתונה – הדירה שלנו ריקה! בלי תנור, בלי כיריים, בלי מכונת כביסה ובלי מיטות! מזרונים מונחים על הרצפה – זה כל הריהוט, ומקרר ישן שאף אחד לא טרח למלא. מה נאכל יום אחרי החתונה? אפילו חביתה פשוטה היא לא אופציה בלי כיריים... אמא שלי לא מסוגלת לשלוח ארוחות חמות, בטח לא במצב העכשווי. ואיך מכבסים בלי מכונת כביסה?

אני יודעת שיותר מאלף אנשים נהרגו, והחטופים במצב מחריד. ובכל זאת אני מקווה שעם ישראל ימצא מקום קטן בלב למצוקה שלנו. בבקשה, תעזרו לנו להקים בית נורמלי."

***

בתוך כל מערך החירום של הצלת תושבי הדרום לא שכחו בועד הרבנים את הדאגה לנישואיהם של אפי ואילה. בזכות התרומות שלכם ירכשו להם מוצרי חשמל וריהוט בסיסי, וידאגו לאוכל חם ומפנק לפחות בשבוע השבע ברכות. כל צדקה של עם ישראל תוסיף עוד רווחה ושמחה לחתן ולכלה הגיבורים ותביא רווחה והצלה לתשובי הדרום הנתונים בצרה ובמצוקה.

תורמים ומעניקים לאפי ואילה חתונה שמחה >>>

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד