כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זוועה נוראית

בלתי נתפס: משפחה חרדית בנתיבות איבדה 3 דורות מפגיעת טיל

חנה מסקלצ'י הפכה ברגע אחד ליתומה, אלמנה ואם שכולה – הטיל שפגע בביתה אביה בנתיבות הרג את אביה רבי רפאל פהימי, את בעלה רבי נתנאל מסקלצ'י, ואת בנה הילד רפאל חיים מסקלצ'י בן ה-12 • "השבר והכאב בלתי נתפסים, אי אפשר להתמודד עם אסון שכזה" • בבית נותרו חמישה ילדים שבורים ורצוצים שהיו עדים לזוועה הנוראה • קרן מיוחדת הוקמה לעזרה וסיוע, הציבור נקרא להשתתף

בלתי נתפס: משפחה חרדית בנתיבות איבדה 3 דורות מפגיעת טיל
פגיעת טיל בנתיבות צילום: יח"צ

זה קרה בשמחת תורה, כש-50 אזעקות הרעידו והחרידו את תושבי נתיבות בתוך מספר שעות. מטחי טילים בלתי פוסקים שוגרו לעבר העיר, ובאחד מהם אירע אסון נורא.

טיל פגע בביתה של משפחת פהימי, בעל הבית רבי רפאל פהימי נהרג בו במקום, ויחד איתו נהרגו גם אורחיו – חתנו רבי נתנאל מסקלצ'י, מחשובי האברכים בכולל של הרב אברג'ל, ונכדו הילד רפאל חיים מסקלצ'י בן ה-12.

לסיוע למשפחה שאיבדה 3 דורות הקליקו כאן>>>




בתו של רבי רפאל, חנה מסקלצ'י, הפכה באותו רגע ליתומה מאב, אלמנה ואם שכולה.

עולמה חרב עליה.

בכלי התקשורת הסיפור לא זכה לחשיפה וכמעט לא שוחחו אודותיו מהסיבה הפשוטה: האירוע התחולל במקביל לטבח הנורא בדרום, בו נהרגו כ-1,500 אנשים נוספים, ומאות נחטפו לרצועת עזה.

המדינה הייתה בהלם, כלי התקשורת לא הצליחו לדווח על כל המתרחש כי מספר ההתרחשויות היה עצום. יישובים שלמים נכבשו על ידי חמאס, והסיפור של נפילת טיל והרג של שלושה בני משפחה בנתיבות, לא תפס מקום בכלל בחדשות.

אבל מבחינתה של חנה מסקלצ'י, זה היה האירוע המרכזי של שמחת תורה, זה היה האירוע הכי משמעותי בכל ימי חייה. טרגדיה משולשת ניחתה עליה. כל עולמה נחרב והתמוטט באחת.
קרוביה וידידיה של המשפחה מנסים לעודד ולנחם, אבל מדובר במשימה בלתי אפשרית: "איך אפשר לנחם אמא שאיבדה את הבן? איך אפשר לנחם בת שאביה נהרג מול עיניה? איך אפשר לנחם אשה שאיבדה בעל שנהרג כשהיא עמדה לידו ונפל עליהם טיל?

"איך אפשר לנחם אשה שספגה את כל שלושת הטרגדיות הללו ביחד, שחמשת הילדים הנותרים שלה כולם רועדים ומפורקים רגשית ונפשית, אחרי שבעצם היו תחת ההריסות ונפצעו קלות מנפילת הטיל?".

היא עצמה ישבה שבעה גם על אביה, גם על בעלה וגם על בן טיפוחיה.

טרגדיה בלתי נתפסת! אי אפשר להבין בכלל את עומק הכאב, הצער והיגון.

בני המשפחה מציינים כי המצב הכלכלי של משפחת מסקלצ'י אינו טוב בכלל. היא זכאית אומנם לקבל פיצויים מהמדינה, אבל מטבע הדברים ובצל הלחימה הכבדה והאובדן העצום של חיי אדם, עם כל כך הרבה נפגעי טרור, הטיפול יימשך זמן רב.

"כבר תקופה ארוכה שהמשפחה מתמודדת עם קושי כלכלי", מסביר אחד מקרובי המשפחה, "רבי נתנאל היה אברך צדיק וירא שמים מאוד, הוא היה מתמיד עצום ולא עזב את הגמרא לרגע, ובכל זאת, המצב הכלכלי אילץ אותו בשנה האחרונה לצאת לעבוד, בניסיון להגיע לאיזון כלכלי. הם נעזרו רבות בסבא רבי רפאל הי"ד.

"הם זקוקים לעזרה דחופה באופן מיידי, הילדים בטראומה נוראית, האלמנה-יתומה-שכולה כמובן תזדקק להמון המון עזרה כדי להשתקם נפשית ופיזית, עם ישראל חייב לעמוד לצדם בעת צרה. אין לנו ברירה אחרת!".

לסיוע למשפחה שאיבדה 3 דורות הקליקו כאן>>>

קופת העיר מתקפת טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד