כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
להתעורר ועכשיו

חובה להתכונן לתרחיש האימים שצפוי אחרי המלחמה // דעה

לא לכולם נפל עדיין האסימון, אבל זה די ברור שתם עידן נתניהו. חודשים ספורים אחרי תום המלחמה כנראה ייערכו בחירות חדשות לאור כישלונה של הממשלה בהגנה על תושבי עוטף עזה ואי מיטוט החמאס לאורך השנים. הימין חייב להתעשת ומהר תוך כדי המלחמה כדי למצוא מנהיג חדש עוצמתי להתאחד סביבו, כדי שהשמאל לא ייצא מורווח מהשבר והאסון עם רוב של 80 מנדטים בכנסת | דעה

חובה להתכונן לתרחיש האימים שצפוי אחרי המלחמה // דעה
ראשי סיעות גוש הימין צילום: צלמי פלאש 90

מחדל הטבח שביצע חמאס ביישובי הדרום, עשוי לעלות גם במחיר פוליטי. זה די ברור, אולי לא לכולם עדיין נפל האסימון, שבנימין נתניהו סיים את דרכו הפוליטית ובבחירות הבאות שייערכו ככל הנראה בתום המלחמה, הוא לא יתמודד שוב נוכח הכישלון והמחדל העצום שהוביל להירצחם של 1,400 אזרחים, חיילים ושוטרים.

מי שנמצא ברשתות החברתיות, כבר רואה איך משפיעני השמאל מתחילים לעבוד תוך כדי המלחמה כדי להבטיח את חזרת השמאל בגדול כשהם מנסים לקבע את הנרטיב שממשלת ימין על מלא נכשלה כישלון שעלה לנו בדמים ובכלל ראש ממשלת הימין ב-20 השנים האחרונות הוליך שולל את מצביעיו בקמפיינים לאורך השנים כמי שיודע לטפל בחמאס ומתכוון להשמיד אותו. אולם ב-7 באוקטובר המציאות התנפצה לכולנו בפנים.

אסור שהשמאל יתחזק מהאסון הזה ובבחירות הבאות הגוש יביא 80 מנדטים. זה יהיה אסון נוסף על כל המשתמע מכך, אולי הסכם שלום מסוכן תוך מתן שטחים ואולי "מדינה" - במסווה של "היפרדות מהפלסטינים", המשמעות הא התנתקות נוספת, מחיקת כל הצביון היהודי כפי שניסו בשנה האחרונה בשלל דוגמאות אפילו פעוטות כמו תפילה בהפרדה.

תם עידן. (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

משימתם של עיתונאי ופרשני השמאל, כנראה הצליחה והנה סוף עידן נתניהו הגיע, אולם חובה לעשות הכל שהמשימה תישאר חלקית. אסור שמשאלתם של אביעד גליקמן, רביב דרוקר, בן כספית, אמנון אברמוביץ', גיא פלג ושות' תתממש, לכונן כאן ממשלת שמאל על מלא. ואם הימין לא יתעשת זה מה שיקרה כאן. ממשלת שמאל על מלא עם רוב עצום בכנסת, כך שהם ישלטו לא רק בתקשורת ובבתי המשפט אלא גם בבית המחוקקים. אולי יצרפו את מפלגת 'הליכוד' המרוסקת עם 15 המנדטים שלה כדי לאזן קצת, אולם לא תהיה לה כל השפעה. 

תרחיש האימים כולל את האפשרות שהחרדים והדתיים ייזרקו לאופוזיציה לשנים הקרובות והשמאל יגשים את כל מה שביקש לעשות שנים ארוכות, מחיקת הצביון היהודי, נרמול של כל התופעות החדשות בדת ובחברה במסווה של נאורות וליברליות. והמדינה היהודית מה תהא עליה?

הימין חייב כבר עכשיו, תוך כדי המלחמה להתחיל להתכונן ליום שאחרי. לבחירות הבאות, לחפש מנהיג חליפי, בעל שיעור קומה, שהימין יוכל להתאחד סביבו ולשקם את האמון שנסדק. אחד חדש שעדיין לא היה בפוליטיקה, איש אמין ונערץ למשל ראש המוסד לשעבר יוסי כהן.

הרמס"ד לשעבר יוסי כהן. (צילום מסך מתוך ערוץ 12)

עם כל הכבוד לשרי 'הליכוד' שהתכוננו ליום שאחרי נתניהו כדוגמת ישראל כץ וניר ברקת, איש מהם אינו מתאים בעת הזאת כמי שהיו חלק מאותה ממשלה שכשלה בהגנה על תושבי עוטף עזה שנורו, שוספו, נערפו, נטבחו ונשרפו בבוקרו של יום במתקפת פתע אכזרית שאיש ממערכת הביטחון לא שיער.

אם הימין לא יתעשת, לא יפנים את המשבר ואת המסקנות, הגוש שבבחירות האחרונות מנה 64 מנדטים, יתרסק ל-40 מנדטים ואולי פחות וייזרק לאופוזיציה לשנים ארוכות על כל המשתמע מכך.

הליכוד מלחמת חרבות ברזל השמאל קואליצית הימין בנימין נתניהו יוסי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 143 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד