ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
השר הקריא את שמות החטופים

נחשפת הקלטה של מחבל מתגאה בפני הוריו: רצחתי 10 יהודים

שר החוץ כהן ייצג את ישראל בדיון מזרח תיכון של מועצת הביטחון של האו"ם. במהלך הנאום הציג כהן לראשונה הקלטה של שיחה בין מחבל שהשתתף במתקפת הטרור המחרידה ב-7 באוקטובר לבין הוריו בה הוא מתגאה בכך שרצח 10 יהודים

נחשפת הקלטה של מחבל מתגאה בפני הוריו: רצחתי 10 יהודים
אלי כהן באו"ם צילום: Lev Radin for Israeli Consulate in New York

שר החוץ אלי כהן ייצג את ישראל היום (שלישי) בדיון מזרח תיכון בדרג שרי חוץ של מועצת הביטחון של האו"ם בניו יורק. במהלך הנאום, חשף שר החוץ אלי כהן הקלטה של שיחה בין אחד ממחבלי החמאס לבין הוריו בעזה במהלכה הוא חוזר שוב ושוב בגאווה על כך שרצח במו ידיו 10 יהודים, כשאביו, אמו ואחיו מעודדים אותו להמשיך ולרצוח יהודים נוספים.

הוא מציין בפניהם שהוא משוחח איתם מטלפון של יהודי. הם נשמעים מצטערים על כך שהם אינם נמצאים איתו לסייע לו במשימתו.

במהלך נאומו הקריא שר החוץ כהן את שמותיהם של חלק מהילדים שנחטפו על ידי החמאס לעזה. בהזמנת שר החוץ כהן נכחו בדיון הוריו של הארש גולדברג פולין, שנחטף לעזה מפסטיבל סופר נובה לאחר שנפצע קשה, ומורן אלוני ש-7 מבני משפחתו נחטפו. שר החוץ כהן קרא לקהילה הבינ"ל לדרוש מקטאר, המממנת ומארחת את ארגון הטרור חמאס להוביל לשחרור מיידי של כל החטופים.

שר החוץ הבהיר לשרי החוץ ולחברי מועצת הביטחון כי מלחמתה של ישראל היא מלחמתו של העולם החופשי וקרא לכל מדינות העולם שטרם עשו זאת להכריז על החמאס כארגון טרור.

שר החוץ אלי כהן אמר בדיון: "אני קורא לכם לעמוד לצד ישראל במשימתה למחוק את המפלצות מעל פני האדמה. אם לא כל המדינות יעמדו לצד הערכים הבסיסיים של האנושיות, כפי שהם מופיעים במגילת האו"ם, תהיה זו השעה השחורה ביותר של ארגון האומות המאוחדות שיאבד את הבסיס הערכי של קיומו. בשעה קשה זו של העם בישראל אנחנו אומרים בקול גדול: אנחנו חזקים! אנחנו נבנה מחדש אנחנו נחושים להגשים את החלום שלנו: להיות עם חופשי, בארצנו, ארץ ציון וירושלים".

השר כהן הזמין לדיון שתי משפחות של חטופים: ג'ו ורייצל, הוריו של הרש גולדברד פולין שנחטף לעזה מפסטיבל נובה לאחר שידו נכרתה מרימון ומורן אלוני שאחיותיו, שרון אלוני קוניו דניאל אלוני, ביחד עם אחייניותיו יולי ואמה בנות ה-3 ואמיליה בת ה-5 וגיסו דוד נחטפו לעזה. בנוסף נכחו באולם מועצת הביטחון משפחות נוספות שיקיריהן נמצאים בידי מחבלי החמאס.

אלי כהן חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד