ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"בהקדם האפשרי"

השר דורש: "לקדם הקמת בי"ד שיחיל את חוק פשעי הנאצים על החמאס"

השר ישראל כ"ץ פנה לשר המשפטים יריב לוין במטרה לקדם באופן מיידי הקמת בית דין צבאי מיוחד שיחיל את חוק פשעי הנאצים ועוזריהם על מרצחי החמאס. על פי הצעת השר, בית הדין ישען על מודל הקיים בארה"ב

השר דורש: "לקדם הקמת בי"ד שיחיל את חוק פשעי הנאצים על החמאס"
המחבלים מאזינים לשיר צילום: מתוך הסרטון

שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני ישראל כ"ץ פנה הערב (שלישי) לשר המשפטים יריב לוין במטרה לקדם באופן מיידי הקמת בית דין צבאי מיוחד שיחיל את חוק פשעי הנאצים ועוזריהם על מרצחי החמאס שהשתתפו במתקפה על מדינת ישראל ב-7 לאוקטובר.

"כבן לניצולי שואה אני מאמין בכל לבי כי אין מדובר בהשוואה מופרכת, שכן מעשי בני העוולה השפלים מהחמאס שערפו ראשים, כרתו איברים, התעללו, שרפו, אנסו לא נופלים בחומרתם ממעשי הנאצים יימח שמם", כתב השר כ"ץ - וקרא לשר המשפטים לוין "לקדם בהקדם האפשרי הקמת בית דין מיוחד שיטפל במקרים אלו באופן המהיר והיעיל ביותר".

כיום, החוק לעשיית דין בנאצים ועוזריהם קובע תחולה פלילית רטרואקטיבית על פשעים שבוצעו בתקופת השואה. השר כ"ץ מעוניין להקים בית דין צבאי מיוחד, שיישען על מודל הקיים בארה"ב, ולהחיל את החוק גם על מרצחי החמאס שהשתתפו במתקפה ב-7 לאוקטובר.

החוק יכלול הטלת עונש מוות על מרצחי החמאס, יאפשר לשפוט אזרחים על בגידה וסיוע לטרור ולשלול את אזרחותם של תומכי ארגוני טרור, לרבות החמאס.

חמאס מלחמת חרבות ברזל ישראל כץ נאצים יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד