ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
שרפו דגלי ישראל

היהודים מבקשים את הגנת המשטר: איראנים חיללו את קברי מרדכי ואסתר

תושבים ממחוז המדאן שם נמצאים קבריהם של מרדכי ואסתר, הפגינו במקום ושרפו דגלי ישראל וחיללו את המקום. התושבים שלחו למשרד התרבות בקשה לבצע שינוי בקברי אסתר ומרדכי בהסכמת יהודים, ולהפוך את המקום לאתר ציבורי ולא פרטי. חבר הפרלמנט היהודי ביקש מממשלת איראן הגנה על המקום

היהודים מבקשים את הגנת המשטר: איראנים חיללו את קברי מרדכי ואסתר
השריפה מחוץ לקברי מרדכי ואסתר צילום: באדיבות המצלם

זעקת יהודי איראן: תושבים במחוז המדאן באיראן, ביקשו לשנות את הסטטוס של קברי מרדכי ואסתר, מפרטי לציבורי, לטענתם המהלך בהסכמת יהודים החיים באיראן, דבר שאין לו כל ביסוס.

הבקשה הגיעה יממה לאחר שמפגינים שרפו דגל ישראל מחוץ לקבריהם של אסתר ומרדכי בהמאדן. בתיעוד ניתן לראות את שריפת הדגל מחוץ לקבריהם של אסתר ומרדכי בחמאדן.

בהצהרה שפרסמו התושבים נאמר: "בימים אלה ועם תחיית האכזריות הציונית, השאלה הגדולה של אנשי שריף המדאן היא מדוע קבר אסתר ומרדכי, שהוא הסמל הקדוש של היהודים, עדיין עומד במרכז עירם? עם זאת, אנו יודעים היטב שהציונות נפרדת מיהודים אצילים אלו, והם כיום אחד המתנגדים הגדולים של הציונות ושל הפשעים הבלתי מוגבלים של המשטר הכובש".

עוד נאמר: "בהסכמת היהודים המכובדים החיים באיראן האסלאמית, הקבר הזה צריך להיות מקום ציבורי כמו שאר הקברים והמסגדים הגדולים וההיסטוריים שלנו, כמו המסגדים ההיסטוריים של איספהאן ושיראז, שהם מוזיאון ומקום לביקור, צריך לתת לתושבי איראן והעולם לחקור וללמוד עליו, ולפיכך הרשויות מתבקשות להעביר אותו בהסכמת היהודים ולשנות את הסטטוס של המקום מפרטי לציבורי, לפני שחלק מהאנשים ינצלו לרעה את הרגשות הטהורים של אנשי המדאן".

התושבים דורשים להפוך את המבנה "למוזיאון לפשעי המשטר הציוני" ולהקים במקום הזה משרד יחסי ציבור עם "כוחות ההתנגדות הפלסטינית".

חבר הפרלמנט היהודי הומיון שמח, שלח מכתב לממשלת איראן, וביקש את הגנת הרשויות, היהודים באיראן מרגישים את המלחמה בין ישראל לחמאס, על פי גורמים בקהילה היהודית, יש לחץ וסכנה גדולה והמצב לא טוב.

חמאס עזה איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד