י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ותשועה ברוב יועץ

ההצהרה של החטופה: "אין לך שליטה על האירוע"

"אין טעם לבכות על חלב שנשפך, אלא להפיק לקחים". היועץ האסטרטגי רוני רימון "ממליץ לא לקיים בכלל מסיבות עיתונאים עם חטופים, שכן אין לך שליטה על האירוע"

ההצהרה של החטופה: "אין לך שליטה על האירוע"
אילוסטרציה צילום: unsplash

הציבור בישראל חלוק בשאלה האם ההצהרה לתקשורת של יוכבד ליפשיץ, החטופה לשעבר משבי החמאס בת ה-85 בבית החולים איכילוב, היתה מועילה או מזיקה לה ולנו. מילים רבות נטחנו סביב הנושא באולפנים וברשתות החברתיות.

יועץ התקשורת והאסטרטג הוותיק, רוני רימון, שייעץ לראשי ממשלות, לפוליטיקאים וארגונים רבים לאורך השנים, נתן על כך את דעתו וכתב: "עצם הרעיון לערוך מסיבת עיתונאים עם יוכבד ליפשיץ, זמן קצר לאחר חזרתה משבי החמאס, היה לא טוב".

לדבריו, "הסיבה לכך היא שההצהרה מציגה את החמאס כארגון הומני (ולא ככזה שרצח באכזריות נאצית למעלה מ-1400 איש). המחשבה שאישה מבוגרת, ללא ניסיון תקשורתי, תוכל לצלוח מסיבת עיתונאים עולמית – שגויה".

"אין טעם לבכות על חלב שנשפך, אלא להפיק לקחים - כולנו תקווה שבתקופה הקרובה מדינת ישראל תמצא את עצמה שוב בסיטואציות של החזרת שבויים ואין ספק שהדבר יגרור שוב עניין תקשורתי גדול".

לכן מייעץ רימון, "אני ממליץ לא לקיים בכלל מסיבות עיתונאים עם חטופים, שכן אין לך שליטה על האירוע. עם כל התדרוכים שבעולם (אם היו, או לא היו?) אתה לא יכול להיות בטוח שהחטוף לא יעשה טעויות. האחריות היא לא עליו, אלא על מי שמאפשר את האירוע. אני ממליץ על הכנת סרטון וידאו ערוך של דבריה. כמובן שכך ניתן לשלוט בנאמר ולהוציא את מה שאינו משרת את הנרטיב שלנו. ככה פשוט. אם ראשי המדינה יכולים למסור הצהרות כתובות ולא לענות על שאלות – אז גם אישה מבוגרת שהרגע חזרה משבי החמאס – רשאית וזכאית לכך".

רוני רימון מלחמת חרבות ברזל יוכבד ליפשיץ בית חולים איכילוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד