ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
היום ה-19 למלחמה

עוד בכיר חמאס חוסל; אזעקות ביישובי העוטף ובכרמל | מתעדכן

בתגובה לשיגורי הרקטות לעבר רמת הגולן, חיל האוויר תקף הלילה מטרות בסוריה. ביו"ש: כוחות הביטחון עצרו שני מבוקשים במרחב ואדי ברוקין - וחיסלו מחבלים בג'נין באמצעות מסוק, אין נפגעים לכוחותינו. הירי ליישובי הדרום - נמשך. זוהה שיגור לכיוון הכרמל. בכיר חמאס נוסף - חוסל

עוד בכיר חמאס חוסל; אזעקות ביישובי העוטף ובכרמל | מתעדכן
מלחמת חרבות ברזל צילום: צלמי פלאש 90

מדינת ישראל נכנסת ליום נוסף של לחימה לאחר שהלילה (בין שלישי לרביעי) תקפו מטוסי קרב של צה"ל מטרות צבאיות בסוריה. על פי דובר צה"ל, הותקפו מספר מטרות צבאיות של צבא סוריה, בתגובה לשיגורים שבוצעו אמש משטח המדינה לעבר ישראל.

במקביל, במהלך הלילה פעלו לוחמי סיירת חרוב, ימ"ס איו"ש ומג"ב בשיתוף עם שב"כ במרחב ואדי ברוקין ועצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור.

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך פעילות במחנה הפליטים ג'נין מחבלים חמושים ירו והשליכו מטענים לעבר כוחותינו, כלי טיס מאויש מרחוק תקף את המחבלים להסרת הסכנה וזוהו פגיעות".

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש נפגש הלילה עם משפחות חטופים ברקע דבריו המזעזעים שהעניקו גיבוי למתקפת הטרור בעוטף עזה לאחר שקבע אמש במסגרת דיון במועצת הביטחון כי מתקפת חמאס "לא התרחשה בוואקום".

בהודעה שפרסם אחרי הפגישה עם משפחות החטופים אמר: "בפגישה עם משחות שיקיריהם נחטפו חזרתי על הקריאה שלי לשחרורם המידי של כל החטופים המוחזקים בעזה. שום דבר לא יכול להצדיק את הרציחות, הפגיעות וחטיפות האזרחים שבוצעו בידי חמאס".

כל העדכונים מהזירות השונות:

15:32 - לראשונה: צה"ל חשף תמונתו ופרטיו של דובר הזרוע הצבאית של החמאס.

15:24 - מפקד המרינס האמריקני איים בנאום שנשא אתמול לציון 40 שנה לפיגועים נגד ארה"ב בביירות: "אני אהיה פחות דיפלומטי ויותר דמוי איש מרינס. עבור אלה שנמצאים באזור, אם המרינס האלה יצטרכו להיכנס, אם תנסו לפגוע בהם, מישהו אחר יגדל את הילדים שלכם".

15:02 - הניו יורק טיימס: "סרטון חדש שהשגנו וניתוח נתונים שביצענו ממנו מצביע על כך שככל הנראה הפיצוץ בבית החולים ברצועת עזה לא נגרם על ידי שיגור כושל של רקטה".

15:00 - צבע אדום בעוטף.

14:47 - שר ההגנה הקנדי ביל בלייר אמר כי ממשלת קנדה אינה מאמינה שחמאס יכבד הפסקת אש בסכסוך עם ישראל.

14:40 - דובר צה"ל לתקשורת הערבית בטוויטר: נפרסם עוד מעט משהו שדובר חמאס מנסה להסתיר.

14:25 - דובר צה"ל: לפני זמן קצר זוהה שיגור אחד משטח עזה לעבר חבל אילות, שנפל בשטח פתוח. הופעלה התרעה ביישומון פיקוד העורף בשטח פתוח בלבד על פי מדיניות.

14:10 - דיווח: פיצוץ עז נשמע באזור אילת. ככל הנראה מדובר על רקטה מעזה ששוגרה לאזור ונפלה בשטח פתוח. הפרטים בבדיקה.

13:35 - דיווח על תקיפת נמל התעופה הבין-לאומי בחלב שבסוריה.

13:22 - עיריית חיפה ממשיכה בשגרה בהתאם להנחיית פיקוד העורף: לפני מספר דקות הופעלה התראה באזור כרם מהר״ל ודליית אל כרמל. למרות הקרבה לאזורנו נראה כרגע שמדובר בירי מגזרת דרום ובהתראה בודדת ואנו ממשיכים בשגרה כפי שהיא. במידה ויחול שינוי נעדכן בהודעה נוספת.

13:20 - דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני על הפעלת התרעה באזור הכרמל, זוהה שיגור אחד משטח עזה לעבר שטח ישראל, שהתפוצץ באוויר.

13:00 - אזעקה בדליית אל כרמל. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

12:58 - עקב אירוע בטחוני באזור אביבים כלל הצירים ברכס רמים ובהר נסגרו לתנועה.

12:47 - אזעקות בעוטף עזה.

12:45 - נשיא טורקיה ארדואן: "חמאס אינו ארגון טרור. לא אגיע לישראל כפי שתוכנן. לחצתי את ידו של נתניהו מכוונה טובה אבל הוא ניצל אותה".

12:37 - מאמצי ההסברה בעולם: דובר צה"ל חשף לתקשורת הזרה מכתב מזעזע שלנמצא על גופתו של מחבל שבו נכתבו הוראות ועידוד לבצע טבח חסר רחמים בתושבי העוטף.

12:36 - צה"ל תקף חוליית מחבלים נוספת בגבול לבנון: כלי טיס וארטילריה של צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לבצע ירי משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב זרעית.

12:21 - שר החוץ הקטארי א-רחמאן: "הייתה התקדמות בשיחות לשחרור השבויים מעזה, מקווים להגיע להסכמה בין הצדדים. אם השיחות יימשכו - יהיו תוצאות חיוביות".

12:20 - ראש ממשלת קטאר: "יש התקדמות במגעים לשחרור חטופים".

12:10 - חיזבאללה: פעיל נוסף בשורותינו נהרג, הרביעי מהבוקר.

12:00 - ראש המל"ל צחי הנגבי מודה באופן פומבי לקטארים על מאמציהם ההומניטריים.

11:40 - חיזבאללה הודיע על שני מחבלים נוספים שנהרגו בתקיפות צה"ל. עד עתה הודיע ארגון הטרור על 40 הרוגים מתחילת המלחמה

10:40 - דיווח: מתווכים קטאריים לוחצים על חמאס להאיץ את קצב שחרור בני הערובה ולכלול נשים וילדים המוחזקים בעזה ולעשות זאת מבלי לצפות לוויתורים ישראלים.

10:32 - דוברות קריית שמונה: על פי נתוני פיקוד העורף 19,168 תושבים פונו/התפנו מקריית שמונה נכון ליום שלישי בשעה 20:00 בערב. עד למועד זה נותרו בקריית שמונה 3,780 תושבים.

10:30 - אזעקה בעוטף עזה.

10:25 - צה"ל תקף חוליית נ"ט במרחב הר דב בגבול לבנון.

10:14 - דובר צה״ל בהצהרה: "הלילה תקפנו תשתיות של מנגנון החירום של חמאס שהציב מחסומים שמנעו מתושבי עזה לנוע דרומה. גם ברגעים אלה נמשך הסיוע של איראן לחמאס בין היתר במודיעין ובהסתה ברשתות. בלבנון חיסלנו ביממה האחרונה 5 חוליות מחבלים"

10:05 - צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד גדוד גזרת צפון חאן יונס של ארגון הטרור חמאס, שהוביל לאורך השנים פיגועים רצחניים כנגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל.

10:00 - אזעקה בעוטף.

09:25 - נסראללה מתייחס לראשונה למלחמה: "בהתאם לקרב המתמשך עם ישראל מאז 7 באוקטובר, נא להתייחס להרוגים כמי שנהרגו כ'שהידים בדרך לירושלים'".

09:20 - נסראללה נפגש להערכת מצב בביירות עם סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי ומנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה. השלושה דנו בהתפתחויות מתחילת המלחמה ובמה שהגורמים השונים במחנה הפרו-איראני צריכים לעשות כדי להשיג ניצחון. הם סיכמו להמשיך בתיאום על בסיס יום יומי.

09:15 - ממשלת אוסטרליה החליטה לפרוס כוח אדם צבאי ושלושה מטוסים צבאיים נוספים במזרח התיכון, כך עדכן סגן ראש הממשלה. פריסת האמצעים הצבאיים הינה אמצעי זהירות שנועד לתמוך בכל אפשרות פעולה של ממשלת אוסטרליה במידה והמצב הביטחוני באזור יתדרדר.

09:01 - צבע אדום באשקלון ויישובי העוטף.

08:45 - גורם צבאי סורי: בסביבות השעה 01:45, חיל האוויר תקף מכיוון הגולן כמה מטרות באזור כפר דרעא. 8 חיילים סוריים נהרגו, 7 אחרים נפצעו. נגרם נזק.

08:30 - במהלך תקיפות נרחבות ברצועת עזה ביממה האחרונה, צה"ל בהכוונת שב״כ חיסל פעילים ותשתיות טרור של חמאס. בין המטרות שהושמדו: פירי מנהרות, מפקדות צבאיות, מחסני אמצעי לחימה ועמדות שיגור פצצות מרגמה וטילי נ"ט.

כמו כן, נתקפו הלילה חמ״לים, תשתיות ומפקדות צבאיות של מנגנון החירום של חמאס, שפרס חסימות המקשות על תושבי עזה להתפנות לדרום הרצועה, ובכך מונע מהם להגן על עצמם. זאת בנוסף להשמדת מתחמים ומפקדות צבאיות של מנגנון הביטחון של חמאס, שאחראי למשילות ארגון הטרור ברצועה ולמעצרם וכליאתם של מתנגדי חמאס.

07:45 - דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": ארה"ב תשלח עד 12 מערכות הגנה אווירית למזרח התיכון. מערכות ההגנה האוויריות THAAD ופטריוט מתוכננות להיות פרוסות במספר מדינות, סעודיה, כווית, ירדן, עיראק, איחוד האמירויות וקטאר.

7:30- רשת NBC דיווחה כי נמשך המשא ומתן לשחרור חטופים. וגורם דיפלומטי שמעורה בשיחות אמר כי הצדדים דנים כעת דנים באפשרות של שחרור קבוצה גדולה יותר של חטופים.

7:20 -  סוכנות הדירוג הבין-לאומית S&P החליטה להוריד את תחזית דירוג האשראי של ישראל מיציבה לשלילית. בסוכנות הזהירו כי דירוג האשראי של ישראל ימשיך לרדת אם יתברר שהשפעת המלחמה על הכלכלה חריפה משחשבו.

7:10 - דובר צה"ל: סיירת חרוב, ימ״ס איו״ש ומג"ב פעלו לפני זמן קצר בהכוונת השב"כ במרחב ואדי ברוקין שבחטיבת מנשה ועצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, הכוחות ירו לעבר מחבלים חמושים וזיהו פגיעות.

במהלך פעילות במחנה הפליטים ג'נין מחבלים חמושים ירו והשליכו מטענים לעבר כוחותינו, כלי טיס מאויש מרחוק תקף את המחבלים להסרת הסכנה. זוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו

7:05 - דובר צה"ל: "מטוסי קרב תקפו הלילה תשתיות צבאיות ועמדות לשיגור פצצות מרגמה של צבא סוריה, בתגובה לשיגורים לעבר ישראל אמש.

07:00 -  לילה לא שקט עבר על עוטף עזה, כאשר בשעה 01:03 נשמעה אזעקה ביישוב סופה, בשעה 02:03 נשמעה אזעקה בעין השלושה ובשעה 04:03 נשמעה אזעקת צבע אדום בכיסופים. לא ידוע על נפגעים או נזק.

מאז מתקפת הפתע של החמאס נרצחו ונפלו בקרבות לפחות 1,400 ישראלים בהם 308 חללי צה"ל. במקביל צה"ל מסר הודעה למשפחותיהם של 222 חטופים.

אל בתי החולים פונו עד עתה 5,431 ומשרד הבריאות עדכן היום כי 278 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים, בהם 40 במצב קשה, 164 במצב בינוני ו-74 במצב קל.

מלחמת חרבות ברזל צה"ל עזה ג'נין סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד