י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
עם ניסיון בלחימה מול דאעש

יועצים צבאיים אמריקאים לוחצים על ישראל להימנע מתקיפה קרקעית בעזה

יועצים צבאיים של צבא ארה"ב מראים לישראלים לקחים מהלחימה בעיראק, ולוחצים על ישראל להימנע מתקיפה קרקעית כוללת בעזה. יועצי צבא ארה"ב קוראים לישראל להשתמש בתקיפות אוויריות מדויקות ופשיטות מבצעיות של כוחות מיוחדים ממוקדות

יועצים צבאיים אמריקאים לוחצים על ישראל להימנע מתקיפה קרקעית בעזה
אימוני הכוחות צילום: דובר צה"ל

פקידי צבא אמריקאים מנסים להרחיק את ישראל מקרבות עירוניות שארה"ב התנסתה בהם במהלך מלחמת עיראק, "במאמץ למנוע מהישראלים להסתבך בלחימה עקובה מדם מבית לבית בזמן שישראל מתכוננת למתקפה קרקעית על עזה", כך אמרו ל-CNN מספר מקורות הבקיאים בעניין.

בסיוע לצה"ל לממש מספר אסטרטגיות שונות כדי להביס את חמאס, יועצי צבא ארה"ב הגיעו לישראל ומביאים לקחים ונסיון שלמדו במיוחד בפלוג'ה ב-2004, אחד הקרבות העקובים מדם של מלחמת עיראק נגד דאעש.

במקום לפתוח בהתקפה קרקעית בקנה מידה מלאה על עזה, שעלולה לסכן בני ערובה, אזרחים ולעורר עוד יותר את המתיחות באזור, יועצי צבא ארה"ב קוראים לישראל להשתמש בתקיפות אוויריות מדויקות ופשיטות מבצעיות של כוחות מיוחדים ממוקדות.

הם גם מסתמכים על אסטרטגיות שפותחו במהלך הקרב על ידי כוחות הקואליציה בהנהגת ארה"ב כדי להשתלט מחדש על העיר העיראקית מוסול מידי דאעש, הם הסתמכו ביתר שאת על כוחות מיוחדים. בדומה לחמאס, דאעש בנה מנהרות ברחבי מוסול והשתמש באזרחים כמגן אנושי, והמאבק להשתלטות על העיר היה קשה וממושך יותר מהצפוי.

כדי לסייע בהעברת המסר הזה, ממשל ביידן שלח גנרל מחיל הנחתים לייעץ לצה"ל בתכנון התקיפה הטקטית שלו. לגנרל ג'יימס גלין, לשעבר מפקד פיקוד המבצעים המיוחדים של כוחות הים, יש ניסיון משמעותי בלוחמה עירונית בעיראק, במיוחד בפלוג'ה, שם פיקד על כוחות במהלך הלחימה העקובה מדם בין כוחות ארה"ב למורדים, כך אמרו גורמים רשמיים.

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד