י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024
נלחמים על הבית

דיווח: ביידן ביקש מנתניהו "להשתמש בראש, ולא בלב" בנוגע לפלישה הקרקעית

הנשיא ביידן ביקש מנתניהו "לנסות להשתמש בראש, ולא בלב" בנוגע לפלישה הקרקעית לעזה, כך אמר מקור ל-CNN. אך גורם ישראלי בכיר אמר ל-CNN כי ארה"ב לא אומרת לישראלים להחליש או להימנע מחציית "קווים אדומים"

דיווח: ביידן ביקש מנתניהו "להשתמש בראש, ולא בלב" בנוגע לפלישה הקרקעית
אימוני הכוחות צילום: דובר צה"ל

הנשיא ביידן אמר לנתניהו בשיחות האחרונות לחשוב כיצד תתפתח פלישה קרקעית לעזה, ומה תהיה אסטרטגיית היציאה, כך אמרו גורמים רשמיים לרשת CNN. ביידן ונתניהו שוחחו ביום ראשון ושוב ביום שני, ובשיחות אלה ביקש הנשיא לנסות "לגרום לנתניהו להשתמש בראשו, לא בלבו", כך אמר מקור לרשת.

ובכל זאת, הסנטימנט בחלק גדול מממשלת ארה"ב היא שישראל כמעט בטוח תמשיך בפלישה קרקעית בקנה מידה מלא, בעיקר בגלל שהסנטימנט הפנימי בתוך ישראל כל כך לוהט עד שנתניהו עשוי להרגיש שאין לו ברירה אחרת.

"אנחנו עומדים לפני השלב הבא, הוא מגיע", אמר נתניהו ליחידת יהלום ביום שלישי, לפי הודעת לשכת נתניהו. "אתם יודעים את זה, אתם חלק מזה, אתם חלק מחוד החנית. יש לי הערכה עצומה למה שאתם יודעים לעשות, לרוח הלחימה שלכם, לנכונות שלכם להציל את המדינה שלנו מפני החיות האלה, ואני בטוח שאנחנו נצליח בזה. יש לנו רק משימה אחת - לרסק את החמאס, לרסק אותו. אנחנו לא נפסיק עד שנשלים את זה, בעזרתכם. אני סומך עליכם, עם ישראל סומך עליכם, אני גאה בכם ואני מצדיע לכם".

גורם ישראלי בכיר אמר ל-CNN כי ארה"ב לא אומרת לישראלים להחליש או להימנע מחציית "קווים אדומים".

"הם אומרים בזמן שאתה נלחם במלחמה - שימו לב לכל הממדים האלה", אמר הפקיד. "לארה"ב יש ניסיון משלה בלחימה במלחמות באזורים עירוניים, פלוג'ה, במוסול וכן הלאה. תמיד טוב לחלוק חוויות ונסיון, בין חברים".

"בכל השיחות שלנו, אנחנו ממשיכים לדבר איתם על החשיבות של קיום יעדים משמעותיים, יעדים משמעותיים ותוכנית להשגת יעדים אלו", אמר דובר מחלקת המדינה מתיו מילר ביום שני. "הפנטגון עוסק בערוצים צבאיים על איך הפעולות שלהם עשויות להיראות".

מסר מרכזי נוסף של ארה"ב ובעלות בריתה לישראל היה שכל פלישה חייבת לעמוד בחוק ההומניטארי הבינלאומי.

 

עזה מלחמת חרבות ברזל חמאס ארצות הברית עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד