כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

כל מה שאתם צריכים לדעת על ניסור וקידוח בבטון

אבני החושן ניסור וקידוח בטון הינה חברה מתקדמת ומקצועית לכל עבודות ניסור וקידוח הבטון עם נסיון רב של למעלה מעשר שנים. החברה מתמחה בקידוחים וניסורים שאינם גורמים נזקים משניים למבנים ולכן מתאימה גם לעבודות שיפוצים במבנים קיימים. המקצועיות, הנסיון והאמינות הם כרטיס הביקור של אבני החושן לכל מטרה, החל מעבודות קטנות כגון פתיחת חלון וכלה בהריסת מבנים, הקמת תשתיות, עבודות עדינות בקירות בתים ועבודות קשות כגון ניסור מסלעות וחומות

כל מה שאתם צריכים לדעת על ניסור וקידוח בבטון
ניסור וקידוח בטון צילום: freepik

ניסור וקידוח בטון

בטון הינו חומר מוצק מאד המתקבל מערבוב אבקת בטון עם חצץ ומים, ולעיתים משולבים בו לוחות פלדה וברזל להעצמת הכוח והמיגון שלו. הבטון משמש כשלד לבתי מגורים, משרדים ומבנים ציבוריים ונודע בעמידות הגבוהה שלו בכל מזג אויר, אסונות טבע כגון שטפונות ורעידות אדמה, ואפילו נזקי פיצוץ וירי. בכל מקרה שבו יש להרוס מבנה בטון או לערוך בו שינויים ושיפוצים, יש צורך בכלים חזקים ועמידים העשויים ממסור יהלום, החומר הקשה ביותר שניתן למצוא בטבע, כדי לבצע ניסור בטון באמצעים מתקדמים ללא רטט העלול לגרום לסדקים במבנה וברמת דיוק גבוהה מאד. המכונות לניסור בטון יכולות מצד אחד לפתוח כבישים סלולים, חומות ומדרגות בטון, ומצד שני גם לקדוח חורים מדוייקים וקטנים בקירות מבנים למטרות קידוח חור למזגן או העברת צינורות חשמל, מים ותקשורת.

ניסור וקידוח בטון • freepik

כיצד מתבצע ניסור וקידוח בבטון?

ניסור בטון מתבצע באמצעות מסורים ולהבים מיוחדים אשר מצויידים ביהלום שמסוגל לחתוך כל דבר, מאבנים ועד פלדה, וכך גם קידוח בטון אשר משמש למטרות החדרת כבלי תקשורת וחשמל וצינורות מים לניקוז מזגן לתוך קירות מבנה המיועד למגורים, למשרדים, למבני ציבור ועוד. שיטה מתקדמת נוספת הינה ניסור בטון בכבל יהלום. בשיטה זו במקום להשתמש במסורים המסורתיים, משתמשים בכבל מצופה בשבבי יהלומים. הכבל מחובר למנוע עוצמתי המסובב את הכבל במהירות אדירה והתוצאה היא חיתוך מדויק מאד ואיכותי ללא רטט גם של קירות עבים מאד.

טכניקות וציוד ניסור וקידוח בטון

חברת אבני חושן מבצעת ניסורים וקידוחים למטרת פתיחת דלתות וחלונות, הריסות מבנים, הפרדת מבנים לצורך הריסה או שיפוצים, פתיחת כבישים ומדרכות ועוד. לעיתים יש צורך במגוון פתרונות ושיתופי פעולה עם מהנדסים, קבלנים, מעצבי פנים ועוד על מנת להגיע לתוצאות רצויות באמצעות שימוש בטכניקות ומכונות ניסור וקידוח שונות:

  • ניסור שטוח - ידוע גם בשם ניסור לוחות, טכניקה זו כוללת חיתוך משטחים אופקיים כגון רצפות, כבישים ומדרכות 
  • ניסור קיר - משמש לחיתוך משטחים אנכיים כמו קירות או אלמנטים מבניים.
  • קידוח ליבה - כולל יצירת חורים מדויקים בקטרים ​​שונים באמצעות מקדח גלילי מסתובב.
  • ניסור בטון בכבל יהלום – משמש לכל סוגי הניסור כולל אבני מחצבות, קירות בטון עבים מאד, עמודים, כבישים ועוד כתחליף למסור המסורתי.

מחירי קידוח וניסור בטון

לכל פרוייקט יש את האופי שלו, לעיתים מדובר בפרוייקט מתוכנן מראש אשר נערכו לקראתו ימים רבים, ולעיתים ישנם אסונות כגון קריסת גשר, התמוטטות מבנה ישן או חלילה אירוע חבלה או אסון טבע שבעטיים יש להגיע מיד לאיזור הפגוע ולפנות מהר ככל הניתן את ההריסות. בכל מקרה, בין אם מדובר באירוע יזום או אירוע בלתי יזום, ישנם מספר גורמים המשפיעים על העלות של פרויקט ניסור בטון, כגון: האם יש צורך בפינוי פסולת? מה האתגרים הניצבים בפני אנשי המקצוע המגיעים לנסר את המקום? לדוגמא, האם המקום בטוח לעבודה והוא נגיש וקל למעבר? כמו כן, במידה ויש צורך בקידוח בגובה העולה על 2.5 מטר, יש צורך לערב ציוד מיוחד להרמת המכונות מעל פני הקרקע, ולכן יהיה לכך תמחור מיוחד. להלן מחירי הקידוח והניסור הנפוצים אשר מתייחסים אך ורק לתנאי עבודה הולמים כגון גישה נוחה למתחם, בטיחות גבוהה של המבנה, גובה מקסימלי של עד 2.5 מגובה הרצפה וקירות או תשתיות סטנדרטיים במבנה ובעובי שלהם:

 

עובי הבטון

מינימום של 1-5 מטר רץ בטון

מקסימום של 30-36 מטר רץ בטון

10 - 20 ס"מ

448.5

207

21 – 25 ס"מ

477

218.5

26 – 30 ס"מ

506

241.5

31 - 35  ס"מ

552

276

36 – 40 ס"מ

627

345

41 - 45 ס"מ

655.5.

374

46 – 50 ס"מ

874

517.5

מה יכול להשפיע על גובה המחיר?

  • גודל הפרויקט – במידה וכמות הבטון שיש לחתוך או להסיר הינה גדולה מאד או חריגה בעובי ובגובה שלה, זה בהחלט ישפיע על העלות הכוללת. פרויקטים גדולים יותר דורשים יותר זמן, עבודה וציוד, וכתוצאה מכך מחירים גבוהים יותר. 
  • מורכבות – ככל שעול המורכבות של החיתוך הנדרש כגון נוכחות של בטון מזויין, לוחות פלדה, קורות תומכות או לוחות פלדה המשובצים בתוך הבטון בהחלט יכולה להשפיע על התמחור.
  • נגישות - אזורים שקשה להגיע אליהם עשויים לדרוש ציוד נוסף, ציוד הנדסי להובלתו ותכנון התוואי להבאתו למקום, מה שיוביל לעלויות גבוהות מהצפוי. בדרך כלל מדובר על מחצבות הרריות, איזורים שבהם התחולל אסון, או עבודות גובה חריגות כגון בניית גשרים, מבנים חריגים, עבודות בעובי או בגובה רב וכדומה.
  • מגבלות זמן - דחיפות או מצב חירום בהחלט יכולים להשפיע המחיר. הדבר נכון גם במקרה שבו נתקעתם בלי איש מקצוע ואתם מחפשים לו מחליף. לוחות זמנים ספציפיים של פרויקט יכולים מאד להשפיע על התמחור, במיוחד עבור שירותים מזורזים.

שיקולי בטיחות

לפני הקידוח, חיוני לזהות כל סכנה אפשרית כגון חוטי חשמל חיים, אינסטלציה דולפת או המצאות לוחות פלדה למטרת חיזוקים מבניים כדי למנוע נזק למכונות הניסור או תאונות חו"ח. חשוב מאד להעביר לאיש המקצוע העוסק בניסור וקידוח בטון את כל האינפורמציה הנדרשת כולל תוכניות הנדסיות, שרטוטים וכל מסמך רלוונטי, וכמו כן לבצע התייעצות עם אנשי מקצוע טרם הזמנתם. ככל שאיש המקצוע שאותו הזמנתם יגיע מוכן יותר מבחינת הציוד, זמן ומשך העבודה, ציוד הבטיחות הנדרש ועוד, כך העבודה תהיה קלה יותר ומועילה יותר עבור כולם:

  1. תיאום מקצועי מראש – לכל פרוייקט יש סדר עבודה, אם אתם מנהלי הפרוייקט דאגו שאנשי הניסור והקידוח יגיעו בדיוק בזמן הנכון מבחינת סדר הדברים וכי כל הדרוש להם יהיה במקום לרבות חשמל למכונות הקידוח או גנרטורים מתאימים ומקום בטוח לעבוד בו. 
  1. הסדרת פינוי הפסולת למכולה מראש – לאחר הקידוח, במיוחד בקנה מידה גדול, תצטבר פסולת בניין אותה יש לפנות כחוק, יש לדאוג מראש למכולה חוקית לפינוי פסולת בניין.
  1. סימון ברור ומדוייק של מקום העבודה – ללא סימון ברור של מקום הקידוח או הניסור לא ניתן יהיה לבצע את העבודה. יש לדאוג כי כאשר איש המקצוע מגיע הוא יידע בדיוק היכן להציב את המכונות וכיצד לבצע את עבודתו נכונה.

לסיכום

אבני חושן הינה חברה מקצועית, מתקדמת ואמינה לניסור בטון באמצעות מכונות ניסור יהלום וגם ניסור בטון בכבל יהלום עם נסיון רב שנים במגוון עבודות, החל מפתיחת מדרכות וכבישים ועד קידוח חור למיזוג באופן מדוייק וללא גרימת נזק לתשתיות ולמבנה עצמו על ידי שימוש באל רטט לעבודות בכל רחבי הארץ, כולל עבודות דחופות, במחירים משתלמים במיוחד.

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד