כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סיפורם של עובדי חברת מקורות

הנ"ט פגע בתשתיות הולכת מים: "נכנסנו בגניבה ועבדנו בחצי שכיבה"

סיפורם של עובדי חברת מקורות שפועלים בשטח עם כלל העובדים במערכות התפעוליות, במטרה להבטיח לתושבי המדינה את אספקת המים באיכות וברמה שכולנו רגילים אליה | בכך הם מסייעים בשמירה על הרציפות התפקודית של החברות הממשלתיות לטובת אזרחי מדינת ישראל

הנ"ט פגע בתשתיות הולכת מים: "נכנסנו בגניבה ועבדנו בחצי שכיבה"
חברת מקורות צילום: משה שי, פלאש 90

מרחב הצפון בחברת מקורות פועל לאספקת והולכת מים בשגרה ובחירום. במהלך השבועיים האחרונים נרשמה התחממות גם בגבול הצפוני של מדינת ישראל עם מספר רב של ניסיונות פגיעה בציבור ובעמדות צבא לאורך הגבול עם לבנון.

באחד האירועים דווח על ירי טילי נ"ט לעבר מספר מקורות, כאשר אחד הטילים כוון ליישוב צפוני ופגע בתשתיות הולכת מים שנמצאות בשטחו. מדובר בתשתיות מסוג "בוסטר", שמשמשות בשגרה להולכת מים לנקודה גבוהה לצורך אספקה לחברי היישוב, כאשר הפגיעה וההדף שנוצר ממנה גררו השבתה של המערכות ועד למצב שאספקת המים הן לתושבי היישוב והן לכוחות הביטחון שבאו לשמור עליהם נעצרה.

מרחב הצפון של חברת המים מקורות קיבל עליו את המשימה לנסות ולחבר את מקור המים בחזרה, כך שאספקת המים השוטפת לצרכי היישוב ומי שמאייש אותו תוחזר במהרה ותסייע לשמור על רצף תפקודי לכל המשימות שעומדות בפני הגופים הביטחוניים והאזרחיים כאחד. בשל המיקום הבעייתי, ומתוך רצון לשמור על חיי אדם, גובש צוות עובדי חברת מקורות יחד עם צוות צבאי שילווה את עבודות התיקון. לאחר קבלת תדריך על האירוע וחלוקת משימות יצאו הצוותים בשעות החושך כדי לתקן את התקלה. הצוות של מקורות כלל ארבעה עובדים – ניסים שבבו, אשי פרייזלר, יונה האריס ושלי אליאב – שהגיע בשעות הלילה בעלטה מוחלטת ובצורה שקטה ככל שניתן. במהלך מספר שעות פעלו עובדי מקורות ותיקנו את התקלות תוך החלפת חלקים או תיקון פגיעות שהן תולדה של הדף.

"התיקון עצמו לקח קרוב לשעתיים נטו. נכנסנו בגניבה ועבדנו בחצי שכיבה במטרה להחזיר את אספקת המים לתושבי היישוב או מי שמאבטח אותו. בשעות הקטנות של הלילה סיימנו ויצאנו בשקט החוצה", מסכם שבבו.

שבבו אינו היחיד שפועל בשטח ועובדי החברה וכלל המערכות התפעוליות שלה פרוסות מדן ועד אילת במטרה להבטיח לתושבי המדינה את אספקת המים באיכות וברמה שכולם רגילים לה. מקורות תמשיך ותיתן מענה לתושבי הצפון ושאר המדינה בשגרה ובחירום.

 

מלחמת חרבות ברזל מתקפת טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד