כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מצדד ברוצחים

ארדואן: "חמאס אינו ארגון טרור, ישראל מבצעת התקפות אכזריות"

נשיא טורקיה, ארדואן השתלח בישראל ותמך בחמאס: "המדינות שתומכות בישראל אולי חייבות לה משהו, אך טורקיה אינה חייבת לה דבר. חמאס אינו ארגון טרור. לא אגיע לישראל כפי שתוכנן, בעוד היא מנצלת את כוונותיה הטובות של טורקיה"

ארדואן: "חמאס אינו ארגון טרור, ישראל מבצעת התקפות אכזריות"
פעילי חמאס ברצועת עזה צילום: עבד רחים חטיב / פלאש 90

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן נאם בפרלמנט הטורקי ותקף את ישראל בדומה למזכ"ל האו"ם אתמול. השניים הצדיקו את חמאס, והאשימו את ישראל: "מאז ה-7 באוקטובר פתחה ישראל במתקפות האכזריות ביותר בהיסטוריה, ורוב ההרוגים הם ילדים. חמאס אינו ארגון טרור; במקום זאת, מדובר בתנועת שחרור שמצילה את אדמתה ואנשיה. על כל הצדדים להוריד את האצבע מההדק ולהכריז בדחיפות על הפסקת אש. יש להקים מסדרון הומניטרי דחוף להכנסת סיוע לרצועת עזה ללא מכשולים".

עוד הסית ארדואן: "היה לנו רצון טוב כלפי ישראל, אבל הם ניצלו את רצוננו הטוב, והביקור שלי בישראל בוטל. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך זו, גם אם ארצות הברית והמערב יעמדו לצידה, המדינות שתומכות בישראל אולי חייבות לה משהו, אך טורקיה אינה חייבת לה דבר".

שר החוץ הטורקי הסית גם הוא נגד ישראל:"מי שמעודד את הפשעים של ישראל שותפים לפשע בעזה. ישראל פוגעת באזרחים במסגדים ובבתי חולים וזה חייב להסתיים. מי שמעודדים את הפשעים של ישראל במסווה של סולידריות הם שותפים לפשע ברצועת עזה. מלחמה קרקעית תהפוך את המצב לטבח מוחלט. המשבר הפעם גדול, יש סיכונים גדולים מאוד, ואסור לדחות את הפתרון המדיני. ישראל חייבת להבין שאינה יכולה לספק את צרכיה באלימות ובאכזריות. ככל שהמוות יגבר, האלימות תגבר וחייב להיות פתרון חלופי. אנו מתקדמים בשני מסלולים: לא להעמיק את המשבר הנוכחי ולא לחזור עליו בעתיד".

טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד