כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מזל טוב: להר יונה יש רב חדש • צפו בהכתרה

בביתו של הגראי"ל שטיינמן הוכתר הגרמ"י פישר כרבה של שכונת הר יונה ג' • 'בחדרי חרדים' עם תיעוד וסיקור

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר

אמש (ה) הוכתר במעונו של הגראי"ל שטיינמן בחזון איש 5 בבני ברק - הגרמ"י פישר רב הקהילה החרדית בנצרת עילית, לכהן כרבה של שכונת "הר יונה ג'" העתידה להתאכלס בראשוני המתיישבים בימים הקרובים.

הגראי"ל מלווה את הקמת שכונת הר יונה מראשית התהוותה, ומעודד את ציבור בני התורה לקנות דירות בשכונה, ולא להיכנס לחובות מיותרים. עם התקדמות הבניה, ורכישת הדירות בהר יונה, שלח הגראי"ל קבוצת אברכים שעברו להתגורר בעיר הישנה, תחת שרביט הנהגתו של הגרמ"י פישר, על מנת להפיץ תורה בעיר, האברכים פועלים רבות ונצורות ומקדשים שם שמים. לקראת אכלוס השכונה בקרוב, והצרכים הרוחניים הנדרשים להכנת המקום, הורה הגראי"ל, להכתיר את הגרמ"י פישר לרב השכונה, שישא על שכמו את העול הרוחני שבהקמת ובהנהגת המקום.

הגרמ"י פישר המשמש כיום כראש הכולל בישיבת גאון יעקב, הינו מחשובי התלמידי חכמים בבני ברק, ואף זכה לעשות שימוש אצל הגר"נ קרליץ לפני כעשרים שנה, וכבר כיהן בעבר כרב בקהילת החרדית בכרמיאל. ובשנה האחרונה נטל על שכמו את עול הנהגת הקהילה החרדית בנצרת עילית, ועומד בראש קהילת מקום תורה, שתתחיל לבנות במקום בקרוב.

הגאון רבי מרדכי בונם זילברברג, רבה של שיכון ה' בבני ברק ומרבני מקום תורה בהר יונה, הקריא את כתב ההכתרה, עליו חתם הגראי"ל, וכן חתם הגאון רבי יצחק זילברשטיין רבה של רמת אלחנן, שהוסיף בכתב ידו כי הגאון רבי מאיר יהודה פישר מגדולי מרביצי התורה בשכונתנו רמת אלחנן בני ברק וכו', ולו נאה ויאה כתר תורה בהר יונה ויהיה ה' יתברך עימו.

רב העיר הגאון רבי ישעיהו הרצל נשא דברים במעמד ואמר כי "בעז"ה יתברך תהיה שכונת הר יונה ג' עיר ואם בישראל ויקומו בה קהילות רבות של כל העדות והחוגים, אך זכות ראשונים שמורה לראשוני המתיישבים מבני הישיבות ולרבם שמונה כעת על ידי מרן ראש הישיבה לרב השכונה".

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי מאיר פישר עצמו. בסיום המעמד בירך הגראי"ל "שיהיה בהצלחה וברכה, וד' יעזור שבני הקהילה ורבם יתברכו בכל הדברים הטובים. וכפי שאומרים בזמירות יונה מצאה בו מנוח, יהיה מקום של מנוחה ושלווה".

במעמד השתתפו םהגאון רבי זאב ברלין ראש ישיבת גאון יעקב והגאון רבי נתן זוכובסקי מראשי ישבת גאון יעקב וישיבת חכמה ודעת.

לאחר מכן הגיע הגרמ"י פישר להתברך במעונו של הגר"ח קנייבסקי, אשר חתם על כתב ההכתרה וברך את הרב בברכת הצלחה, וכן למעונו של הגאון רבי גרשון אדלשטיין שאף חתם על ההכתרה ובירך את הרב שיזכה להצלחה.































































הרב יונה הרב פיש הרב שטיינמן הכתרה נצרת עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד