כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לוחות זמנים קשיחים"

משרד המשפטים: תוארך כהונת בעלי תפקידים; החלטות מנהליות יוקפאו

בשל מצב החירום, בכוונת משרד המשפטים להמשיך עם המצב הקיים לפחות עד ה-7 בינואר | דירקטוריונים של חברות ממשלתיות יוכלו לקבל החלטות בהרכב חסר

משרד המשפטים: תוארך כהונת בעלי תפקידים; החלטות מנהליות יוקפאו
הכניסה למשרד המשפטים צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

משרד המשפטים בתזכיר חוק מבקש להקפיא עד ה-7 בינואר את המועדים בהם המדינה נדרשת לקבל החלטות מנהלתיות כגון אומנה לילדים, התכנון והבנייה ובתי דין מנהליים. בנוסף לכך ייקבע שניתן יהיה להאריך אוטומטית את כהונתם של בעלי תפקידים שונים בחברות ממשלתיות, בחברות ציבוריות ופרטיות ויתאפשר לדירקטוריונים של חברות ממשלתיות לקבל החלטות בהרכב חסר, בכל הנוגע לעניינים חיוניים שאינם סובלים דיחוי. 

בדברי ההסבר המצורפים לחוק נכתב כי גיוס המילואים הנרחב הינו "היבט אחד שמקשה על המגזר הציבורי והפרטי כאחד הוא העובדה כי בחיקוקים רבים קבועים לוחות זמנים קשיחים לביצוע פעולות, למתן החלטות מינהליות ולפקיעת תוקף כהונתם של בעלי תפקידים שונים, שיש קושי לעמוד בהם בעת הזו.

במטרה לאפשר הן לרשויות הציבוריות והן לאוכלוסייה בישראל להמשיך לתפקד באופן תקין בתקופה זו, מוצע בתזכיר חוק זה הסדר שעניינו דחייה של המועדים לקבלת החלטות מינהליות מסוימות וכן דחייה של המועדים לביצוע פעולות רבות של אזרחים מול הרשויות הציבוריות".

כזכור, נגיד בנק ישראל אישר כי נוכח מצב החירום ואתגרי הכלכלה הישראלית הוא מקבל על עצמו את הבקשה כי יאריך את כהונתו, לפחות, עד תום תקופת החירום.

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד