כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ליברמן: "לא פוסל את נתניהו ולא את הרצוג"

שר החוץ הסביר ב'שבת תרבות' למה התנגד לממשלה צרה: "לא הסכמתי לחרדים כי זו ממשלת סחיטה של 61 ח"כים"

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, השתתף ב'שבת תרבות' בתל אביב וסיפק אמירה מעניינת: "אני לא פוסל לא את בוז'י ולא את ביבי לראשות הממשלה", הודיע.

94 יום נותרו עד הבחירות לכנסת ה-20, וליברמן גם הסביר את דבריו: "אני לא באידיליה עם ביבי. היו ויכוחים וכנראה עוד יהיו ויכוחים. אבל הגישה לפסול מישהו בגלל יחסים אישיים היא לא נכונה. צריכים להיות ענייניים".

ליברמן התייחס גם לקבוצה שהתגבשה בימים האחרונים שקוראת 'רק לא ביבי' במטרה למנוע ממנו אפשרות להקים גוש שתמליץ עליו אצל הנשיא ביום שלאחר הבחירות. ואמר "אני לא פוסל אף אחד. אנחנו לא נמנים עם אותה קבוצה שאומרת: רק לא ביבי, בשום פנים ואופן לא",

ליברמן מתח ביקורת על ראש הממשלה נתניהו על התנהלותו במבצע צוק איתן ואמר: "בפוליטיקה כמו בכדורגל חשוב לשמור על היוזמה, לא להיגרר. בצוק איתן אמרתי: אסור להיגרר. אבל נגררנו, לא יזמנו".

ליברמן גם התייחס בביקורת להודעה של יצחק הרצוג וציפי לבני על איחוד בין המפלגות לריצה משותפת: "כשאני מסתכל על האיחוד בין בוז'י וציפי, ואני באמת מברך, אני חושב שהיה שם גם פספוס. הם מדברים על רוטציה במקום על מהות".

ליברמן סיפר כי בימים שטרם הוכרז על בחירות באופן רשמי, ניסו גורמים שונים להקים ממשלה צרה עם החרדים והוא סירב "עד הרגע האחרון ניסו לשכנע אותנו מכאן ומכאן. לא הסכמתי לחרדים כי זו ממשלת סחיטה של 61 ח"כים". ליברמן הוסיף והבהיר שהוא לא מתכונן לחבור לשום מפלגה במערכת הבחירות.

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי ליברמן: ״ראש הממשלה בנימין נתניהו ניהל את מבצע צוק איתן בתקיפות ובאחריות, יחד עם שר הביטחון והרמטכ״ל, ולא נגרר להצעות שונות ומשונות. המבצע נוהל מתוך ראייה כוללת של שמירה על ביטחון המדינה ועל חיי האזרחים וחיילי צה״ל.

"דברי ליברמן לגבי נכונותו לשבת בממשלה בראשות הרצוג מוכיחים כי הצבעה לליברמן עלולה לנייד קולות מן הימין אל השמאל ולהביא להקמתה של ממשלת שמאל. ברור כי כל מי שרוצה ממשלה חזקה ורחבה בראשות נתניהו, המבוססת על גוש הימין והימין-מרכז, צריך להצביע הפעם לליכוד בראשות נתניהו״.
בחירות ליברמן נתניהו שבתתרבות הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד