ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
חרבות ברזל היום ה-19

פצועים בנפילות בראשון לציון וסמוך לפתח תקווה; עדכונים שוטפים מכל הזירות

דובר צה"ל אומר הערב "תקפנו בעזה תשתיות מתחת לקרקע" והוסיף, "המלחמה תהיה ארוכה ונדרשת סבלנות" | נתניהו התייחס לעיכוב הכניסה הקרקעית: "אני לא אפרט מתי, איך וכמה, וגם לא את מכלול השיקולים שאנחנו לוקחים בחשבון" | רקטות נפלו במרכז ובשפלה | כל העדכונים

פצועים בנפילות בראשון לציון וסמוך לפתח תקווה; עדכונים שוטפים מכל הזירות
חרבות ברזל צילום: פלאש 90 / כבאות והצלה

מלחמת 'חרבות ברזל' – היום ה-19: צה"ל ממשיך להיערך לכניסה קרקעית לעזה, בצל תקיפות מהאוויר ברצועה ובגזרה הצפונית. מתחילת המלחמה: יותר מ-1,400 הרוגים ישראלים, כ-5,132 פצועים ו-222 חטופים שמשפחותיהם עודכנו - 4 חטופות שוחררו עד כה.

פצועים קל בשתי זירות נפילת רקטות בראשון לציון ובפתח תקווה. אחת הרקטות פגעה בבניין בראשון לציון ונגרם נזק רב למבנה. בחסדי שמים אין נפגעים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשא הערב הצהרה, בה אמר: "אנחנו בעיצומה של מערכה על קיומנו. הצבנו למלחמה שתי מטרות: לחסל את החמאס על ידי השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות שלו, ולעשות כל דבר אפשרי להשיב את החטופים שלנו הביתה. כל אנשי החמאס הם בני מוות - מעל האדמה, מתחת לאדמה, בתוך עזה, מחוץ לעזה".

נתניהו הוסיף: "אנו ממטירים על חמאס אש תופת. כבר חיסלנו אלפי מחבלים - וזאת רק ההתחלה. במקביל, אנחנו נערכים לכניסה קרקעית. אני לא אפרט מתי, איך וכמה, וגם לא את מכלול השיקולים שאנחנו לוקחים בחשבון, שרובם הגדול כלל לא ידוע לציבור - וכך צריך להיות. טוב שכך, כדי לשמור על חיי חיילנו".

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר הערב בהצהרה לתקשורת: "תקפנו בעזה תשתיות מתחת לקרקע. התקיפות מהאוויר עוזרות לנו לשפר את מצבנו לקראת השלבים הבאים בלחמה. אנחנו ערוכים בהגנה ובהתקפה. המלחמה תהיה ארוכה ונדרשת סבלנות".

בתוך כך, ההערכה הערב כי בתקיפות חיל האוויר ברצועת עזה אחר הצהריים נפגעו והתמוטטו מנהרות ששימשו את ארגון חמאס וכתוצאה מכך נהרסו כבישים ומבני תשתית.

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

03:09 - ראש ממשלת קטאר התייחס להתבטאותו של שר החוץ כהן באו"ם, שלפיה קטר מממנת את חמאס - ואמר: "ההצהרות הפרובוקטיביות הללו מערערות את המאמצים המתמשכים לשחרור החטופים ומסכנות חיים, וניתן להבין אותן רק בהקשר של סחיטה פוליטית ותעמולה. מצפה שכל הצדדים יכבדו את המאמצים של קטר ושותפיה ויסייעו להצלחתם".

02:20 - שר ההגנה הבריטי גרנט שאפס ל'סקיי ניוז': "לבקש מישראל להפסיק לתקוף בעזה? זה בלתי נסבל. אנו מבינים שישראל הותקפה בצורה מאוד אכזרית בידי מחבלי חמאס - שחטו גברים, נשים וילדים כמו דאעש".

01:01 - תושב קיבוץ זיקים, בעוטף עזה, אלמוג בוקר מ'חדשות 13' מעיד על התקיפות הליליות בעזה: "קשה להירדם הלילה בעוטף: הדי הפיצוצים מהתקיפות של צה"ל מרעידים את הבתים. לא מתלונן, רק מעדכן".

00:20 - אחרי כשלוש וחצי שעות: תם דיון הקבינט המדיני ביטחוני.

23:53 - ראש הממשלה נתניהו שוחח לפני זמן קצר עם נשיא ארה״ב ביידן.

23:27 - דו"צ: לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר טיל קרקע אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. כלי טיס של חיל האוויר תקף בתגובה את מקור הירי בשטח לבנון.

23:26 - מספר 2 בחמאס, סאלח אל-עארורי אומר הערב בראיון ל'אל-מנאר': "אנחנו מקיימים מפגשים רציפים ועומדים בקשר עם כל כוחות ההתנגדות, חיזבאללה ועם נסראללה העומד בראשו. חיזבאללה פועל בכל הרמות והמערכה הזו היא המערכה שלהם. יש לנו מטרה אחת וגורל אחד. העונש על הפשעים של ישראל יגיע".

23:22 - מועצת הביטחון של האו"ם דחתה ברוב 9-4 הצעה להפסקת אש. 

23:17 - פיקוד העורף: בהתאם להערכת מצב שבוצעה, תושבי האזור עוטף עזה אינם צריכים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן. בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו למשך 10 דקות.

23:11 -  'ישראל היום' מדווח כי ‏חיל האוויר יירט מטרה באזור עמק הירדן, נבדק האם זהו טיל קרקע-אוויר סורי.

23:00 - ררוסיה הטילה וטו במועצת הביטחון של האו"ם על ההצעה האמריקנית לגינוי חמאס, תמיכה בישראל ולקריאה לשחרור כל החטופים. בעד ההצעה הצביעו מלטה, יפן, גאנה, גבון, צרפת, אקוורודר, אלבניה, ארה"ב, אנגליה ושוויץ. נגד ההצעה הצביעו רוסיה, איחוד האמירויות וסין. מוזמביק וברזיל נמנעו.

22:53 - מספר הפצועים ממטח הרקטות לעבר המרכז עלה ל-18: 2 נפצעו מרסיסים ושברי זכוכיות, 1 מהדף, 1 משאיפת עשן ו-2 נחבלו בדרך למרחב מוגן, מצבם קל. בנוסף טופלו 12 נפגעי חרדה.

22:45 - משרד הבריאות מעדכן על 267 פצועים המאושפזים בבתי החולים, נכון ליום ד, 25.10.23, בשעה 22:00. 161 פצועים המאושפזים במחלקות אשפוז כללי בבתי החולים - 50 קשה, 73 בינוני ו-38 קל. בנוסף, 106 פצועים המאושפזים במחלקות שיקום

22:39 - בית החולים שמיר אסף הרופא: אל המלר"ד הגיעה בדקות האחרונות אישה בשנות ה-30 לחייה שנפצעה כתוצאה מפגיעת הטיל בראשון לציון. מצבה קל.

22:21 - ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, ל'כאן' על הפגיעה הישירה בעיר: "רוב הבניין נשמע להוראות והיה במקלט ממול נשמעו להוראות - בנס אין נפגעים קשה, יש נפגעים קל מרסיסים".

22:05 - עיריית אשדוד: אין נפילות, אין נפגעים ואין נזקים.

22:00 - אזעקה באשדוד -יא,יב,טו,יז,מרינה,סיטי, אשדוד - ח,ט,י,יג,יד,טז

21:58 - תיעוד: רגע פגיעת הרקטה בבניין בראשון לציון.

21:56 - דוברות מד"א עם עדכון לאזעקות במרכז הארץ: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח 4 פצועים, כולם במצב קל.

בגזרת ראשון לציון: 2 קל, אישה בת 48 שנפגעה משברי זכוכיות וגבר שנפגע מרסיס.

בגזרת פתח תקווה: 2 קל, נער בן 13 שנחבל בראשו מהדף ואישה שנחבלה בדרך למרחב מוגן.

21:45 - בהמשך לאזעקות בשפלה ובמרכז: פגיעה ישירה בבניין בראשון לציון.

21:36 - דיווח ראשוני על נפילת רקטה בראשון לציון.

21:32 - אזעקות ביישובי המרכז והשפלה: אזור תעשייה אפק ולב הארץ, ראשון לציון - מזרח, ראשון לציון - מערב, גבעת השלושה, משמר השבעה, כפר סירקין, תעשיון חצב, פתח תקווה, ראש העין, נחשונים, חולון, בת-ים, נחלים, אזור, גנות, אלעד, מזור, עינת.

21:14 - לשכת ראש הממשלה מפרסמת תיעוד מקבינט המצומצם (קבינט מלחמה) בראשות ראש הממשלה נתניהו הערב בקריה בתל אביב.

21:10 - סוכנות הידיעות 'רויטרס' מפרסמת נתונים על החטופים: 138 מתוך כ-220 החטופים המוחזקים בשבי חמאס הם בעלי דרכונים זרים מ-25 מדינות; 54 אזרחים תאילנדים, 15 ארגנטינאים, 12 גרמנים, 12 אמריקאים, 6 צרפתים, 6 רוסים 5 נפאלים.

21:09 - מטוסי קרב של צה״ל תקפו לפני זמן קצר מספר מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. במהלך התקיפה, הושמדו תשתיות טרור ביניהן מתחם צבאי ועמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה.

21:07 - אזעקות בקיבוצים נתיב העשרה וזיקים בעוטף עזה.

21:06 - עוד אומר נשיא ארה"ב ביידן: "זרימת אספקה רפואית לעזה חייבת לגדול, יש לאפשר לאזרחים זרים לצאת, יש לחסל את חמאס. שלא מייצג את העם הפלסטיני".

21:03 - הנשיא ביידן בהצהרה: "אלימות מתנחלים נגד פלסטינים חייבת להיפסק כעת. הם שופכים דלק על המדורה. לישראל הזכות, ולמעשה האחריות להגן על אזרחיה. חמאס לא מייצג את העם הפלסטיני, הוא מסתתר מאחורי אזרחים ומטיל עול כבד על ישראל בניהול המלחמה".

20:50 - דובר צה״ל בהצהרה: ״הנחיות ההתגוננות ביישובי עוטף עזה ללא שינוי״. עוד אמר הגרי: ״המלחמה הזו תהיה ארוכה, נדרשת סבלנות״

20:48 - דובר צה״ל דניאל הגרי בהצהרה: ״תקפנו היום תשתיות טרור מתחת לקרקע ומעל הקרקע. כל תקיפה כזו משפרת את מצבנו לקראת השלבים הבאים במלחמה״.

20:43 - הקבינט המדיני ביטחוני מתכנס בשעה זו בקריה בתל אביב.

20:25 - דובר צה"ל: צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

20:22 - ראש הממשלה בהצהרתו: "לא נשאיר אף אחד מאחור בנושא הכלכלי. נקים מעפר את היישובים. נשקם את הקהילות״. נתניהו לוקח אחריות לראשונה ביום ה-19 ללחימה: "נברר עד תום את המחדל. כולם יצטרכו לתת תשובות גם אני".

20:20 - ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״נפש האומה שותת דם. הממשלה תקבע ימי אבל לאומי לאסון הנורא. אני מרכין את ראשי בפני כל המשפחות שחורבן נורא פקד אותם".

20:17 - ראש הממשלה נתניהו בהצהרה: "כל אנשי החמאס הם בני מוות בתוך עזה ומחוץ לעזה. אנחנו נערכים לכניסה קרקעית. לא אפרט מתי וכמה. כשניכנס לעזה נגבה את מלוא המחיר מהמרצחים האלו".

19:55 - כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שככל הנראה ניסתה לבצע ירי משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב דוב"ב. בנוסף, חוליית מחבלים זוהתה במרחב ערב אל עראמשה שבגבול לבנון, טנקים של צה"ל תקפו את החולייה. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום את החולייה ששיגרה טיל נ"ט משטח לבנון לעבר כוח צה"ל במרחב אביבים.

19:46 - הודעה מעיריית רמלה: עקב חשש להתרעות צבע אדום באזור המרכז והשפלה בשעות הקרובות, אנא דאגו להימצא באזורים הסמוכים למרחב מוגן.

19:41 - דיווח ב'חדשות 13': גם הצרפתים שולחים אלינו לאזור ספינת תקיפה.

19:13 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת השפלה: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

19:10 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת מהקריה בתל אביב בשעה הקרובה.

19:05 - אזעקות בראשון לציון ונס ציונה.

 

מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד